خانه > مذهبی > ماه رمضان > ۷ نکته مهم برای پیشگیری از سردرد در ماه رمضان

۷ نکته مهم برای پیشگیری از سردرد در ماه رمضان

علت سردرد در زمان روزه و ماه رمضان

سردرد یکی از عارضه هایی است که در روزهای ماه مبارک رمضان به سراغ روزه داران می آید. سردرد در زمان روزه دلایل مختلفی دارد و همچنین راهکارهایی برای درمان سردرد در هنگام روزه پیشنهاد شده است که در ادامه این مطلب از حیاط خلوت با هم خواهیم خواند.

7 نکته مهم برای پیشگیری از سردرد در ماه رمضان

۷ نکته مهم برای کاهش سردرد روزه داران

۱ – معمولا در روزهای روزه داری به دلیل مختل شدن چرخه خواب و بیداری، بعضی افراد دچار سردرد ناشی از کمبود خواب می شوند. از این رو، بهتر است عزیزان روزه دار حتما خواب عصرگاهی را فراموش نکنند تا هم ساعت خواب روزانه خود را تامین کنند و هم مقداری انرژی برای گذراندن ادامه روز تا رسیدن به زمان افطار در بدنشان ذخیره شود.

۲ – گاهی سردرد ناشی از افت قند خون سراغ بعضی افراد روزه دار می آید. این افراد باید از خوردن قند و شکر ساده در وعده سحری خودداری کنند و به جای آن از خرما یا عسل کمک بگیرند.

۳ – اگر سردرد شما به علت کم آب شدن بدنتان در طول روزهای روزه داری است، بهتر است در فاصله بین افطار تا سحر، میوه ها و صیفی هایی مانند خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی، انار، سیب، به، آلو و زردآلو را حتما مصرف کنید. مصرف این میوه ها باید حدود ۶۰ تا ۹۰ دقیقه پس از صرف افطاری باشد.

۴ – نوشیدن شربت آبلیموی کم شیرین در وعده سحری یا در فاصله بین افطار تا سحر هم باعث پیشگیری از کم آبی بدن و سردرد ناشی از آن می شود.

۵ – اگر سردرد شما به دلیل کاهش مصرف کافئین در طول روزهای روزه داری اتفاق می افتد، بهتر است چند روز پیش از شروع ماه رمضان، مصرف قهوه و چای را در طول روز کاهش دهید و بدن را به نوشیدن چای کمرنگ یا چای سبز بدون کافئین عادت دهید.

۶ – اگر سردرد شما به دلیل ابتلا به کم خونی است باید درباره روزه گرفتن حتما با پزشک خود مشورت کنید.

۷ – اگر منعی برای روزه داری ندارید، بهتر است برای پیشگیری از سردرد ناشی از کم خونی همراه با وعده سحر و افطار، یک لیوان شربت شیره انگور رقیق شده با آب میل کنید. حواستان باشد گوشت قرمز باید در وعده سحری یا افطاری شما گنجانده شود.

گردآوری: مطالب پزشکی

منبع: سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *