خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > یک شربت فوق العاده برای رفع عطش در ماه رمضان

یک شربت فوق العاده برای رفع عطش در ماه رمضان

رفع تشنگی در ماه رمضان با شربت شاه تره و کاسنی

یکی از دغدغه های روزه داران در ماه رمضان جلوگیری از تشنگی و رفع عطش در زمان روزه می باشد. مصرف برخی از شربت‌ها به علت طبع سردی و خنک بودن، برای رفع تشنگی روزه‌داران بسیار مناسب است.

شربت شاه‌تره و کاسنی حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B1،B2،B3،B5،B6، کلسیم، منیزیم، آهن، منگنز، سدیم، پتاسیم، روی، پروتئین، فسفر، فیبر و قند است.

یک شربت فوق العاده برای رفع عطش در ماه رمضان

مهم‌ترین خواص شربت شاه‌تره و کاسنی

شربت شاه‌تره و کاسنی طبع سردی دارد و صفرابر است؛ بنابراین موجب رفع عطش روزه‌داران می‌شود و نوشیدنی مناسب ماه رمضان به حساب می آید. شربت شاه‌تره و کاسنی خون را هم تصفیه می‌کند. در بین اندام‌های بدن کبد از خواص شربت شاه‌تره و کاسنی بیشترین سود را می‌برد؛ کبد بیش از ۵۰۰ نوع کار حیاتی در بدن مانند تفکیک مواد مغذی از ترکیبات زاید، سم‌زدایی، تجزیه مواد شیمیایی، نابودی میکروب‌ها، ترشح آنزیم‌های مختلف، تنظیم هورمون‌ها و قند‌ها و دفع اوره را انجام می‌دهد.این شربت ملین و ادرارآور است و یرقان و زردی ناشی از گرمای کبد را هم از بین می‌برد؛شربت شاه‌تره و کاسنی، کیسه صفرا را پاک سازی و سنگ کیسه صفرا را هم دفع می‌کند.

این شربت برای مبتلایان به فشار، قند و چربی خون بالا مفید است و در تقویت معده، کبد و کلیه‌ها نقش مؤثری دارد.

شربت شاه‌تره و کاسنی برای مبتلایان به نقرس و اسید اوریک بالا مفید است و به رفع مشکلات پوستی مانند اگزما، کهیر، خارش و جوش کمک شایانی می‌کند.

این شربت علاوه بر این که در روشن شدن پوست، باز شدن رنگ چهره و برطرف شدن لک‌ها نقش موثری دارد،بسیار آرام‌ بخش است و موجب رفع اضطراب و استرس در افراد می‌شود.

گردآوری: تغذیه سالم ، ماه رمضان

منبع: سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *