خانه > فرهنگ و هنر > انشا درباره امام زمان و نیمه شعبان

انشا درباره امام زمان و نیمه شعبان

متن انشا درباره نیمه شعبان و ولادت امام زمان (عج)

روز ۱۵ شعبان سالروز تولد امام زمان و یکی از بزرگ ترین جشن های شیعیان است . به همین بهانه در این مطلب از حیاط خلوت چند نمونه انشا و متن درباره روز نیمه شعبان و ولادت امام زمان برای شما همراهان عزیز گردآوری کرده ایم.

 انشا درباره نیمه شعبان

انشا نیمه شعبان / انشا درباره نیمه شعبان

و باز نیمه شعبان از راه رسیده است و همه غرق در شادی و سرورند .

نیمه شعبان ، جشن بزرگ شیعیان جشن تولد آقای عالمیان.

در هر کوی و برزن محفل شادمانی برپاست . شیرینی و شربت است که دست به دست میشود و باد دانه های گرگرفته اسپند را از روی منقل فوت می کند . همه آمده اند ، بزرگ و کوچک ، پیر و جوان ، زن و مرد ، عالم در حال سرور است .

آسمانیان هم در شادمانی اند همه به هم تبریک می گویند و بر سر هم شکلات و نقل می ریزند اما عزیز دل زهرا ای نور چشمان پیامبر و علی تو را که مقصد و مقصود همه ی مایی در جشن نمیبینیم همه ی این جشن ها و پایکوبی ها به خاطر توست ، اما از تو نشانی نمیابیم ، البته شاید هم ببینیم و نشناسیم .شاید هم به همه ی محفل های جشن و شادی سر بزنی و با محبت والتفات از همه تشکر کنی اما کسی تو را نشناسد .

درد غریبی است . همه ی عالم برای آمدنت لحظه شماری میکنند همه ی جان های خسته تو را میخواند و دعای خیر عاشقان و منتظران تعجیل در ظهورتوست تویی که آسمانیان به تعظیمت نشسته اند و زمینیان از فراقت در سوز کز کرده اند همه تو را میخوانند تویی که تمنای عالمی . آقا جان نیمه شعبان را با همه ی وجود و با قلبی مملو از سرور جشن گرفته ایم تا اردات و عشق خود را به ساحت مقدست نشان دهیم بعد از هر نمازمان دعای فرج میخوانیم . خدا میداند که زمزمه های اللهم کن لولیک ما رنگ و بوی دیگری گرفته با توجه تر شده ، از عمق قلب ما برمی خیزد احساس نیاز ما از لحن کلام ما پیداست اما گناه و معاصی ما هم زیاده شاید دعای ما به آسمان نرود البته ناامید هم نیستیم از تو که اسوه ی همه ی فضیلت ها و خوبی هایی ، تویی که سرچشمه ی همه ی پاکی ها و نجابت هایی ، تویی که امام روشنایی ها و شرافت هایی ، میخواهیم که برای تعجیل در امر فرجت دعا کنی ، که فرجت روز رهایی و عزت و سربلندی همه مستضعفان و مظلومان زمین خواهد بود و روز خواری مستکبران عالم . و روزی که چشمان کم فروغ ما به جمال دل آرایت روشن شود بهترین و خواستنی ترین ، روز خدا خواهد بود .

تو از خدای مهربان تعجیل در فرجت را بخواه ، ما هم بر سجاده ی عشق فقط همین را از خدا می خواهیم .

آمین یا رب العالمین

متن انشا درباره امام زمان / انشا نیمه شعبان

انشایم را با نام خدا آغاز می کنم، با نام خدایی که وعده داده است که در نهایت زمین به دست بندگان خوبش اداره خواهد شد و ما منتظران رسیدن کسی هستیم که خلیفه خدا بر زمین خواهد بود و بهار را به مردم هدیه خواهد کرد.

آری نیمه شعبان است روزی که مهدی موعود متولد شد و برای همیشه نور امیدی در دل مومنان روشن گردید. تا در تپش مدام زمین ونگاه زهرآلود زمان به امید طلب دست های پر مهرش روزگار بگذرانند و بدانند کسی هست که خواهد آمد و در ظلمت بی فردای این روزگار کس را از ناکس جداخواهد کرد و بر لب های خشک زمین خواهد بارید.

امروز که سپیدی ها همه در سیاهی دل های آدمیان رنگ باخته اند؛ دیدگان زمین در انتظار اندکی سپیده دم بارانی ست. راه درازیست از اینجا تا صداقت و زمین در انتظار است تا مردی بیاید از جنس آسمان تا با قدوم نازنینش جسورانه شقاوت را؛ خیانت را از هستی پاک کند. تا شب دریده شود و دیدگان آدمیان طلوعی از جنس عدالت را به نظاره بنشینند.

و همین امروز کاش که بیایی امروز که آدمیان صداقت را به زیر آوار فراموشی ها از یاد برده اند؛ حالا که خاک از خون سرخ عدالت گلگون است؛ زمین در حسرت یک مرد می سوزد و ما در میان تمامی ظلمت ها امروز شادیم و شیرینی و شربت است که دست به دست می شود و باد دانه های گرگرفته اسپند را از روی منقل فوت می کند. چرا که امروز نیمه شعبان است روز تولد توست، روز تولد امید.

تحقیق درباره نیمه شعبان / انشا درباره ولادت امام زمان

ما به افق تابناک فروغ ازلی خیره می شویم و به امید آمدن روزهای شادی و لحظه های نورانی، خود را از مهر تو سرمست می سازیم و دست طلب و ادب به دامان تو در می آویزیم و به تولای تو چنگ می زنیم. ما همچو گدایان سر راهت می نشینیم تا با طلعت رشیده خویش، بر زمین و زمان عطر ولایت بپاشی و ما در فضای عطرآگین کرامت تو، جان تازه بگیریم و نماز شکر را به امامت تو برپا کنیم و در برابر رب کعبه خاضع شویم و ویرانی ظلم و آزادی انسان را جشن بگیریم.

سرود حمد را با آهنگ عشق دمساز کنیم و بدین گونه نشان خواهیم داد که پیرو خط سرخ شهادتیم و تو مظهر قهاریت و جباریت خدایی، پس بر کافران بتاز و با آنان بستیز و ارکان ستم را ویران ساز و وعده الهی را تحقق بخش که فرمود:

و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض و نجعلهم ائمه و نجعلهم الوارثین.

اراده کردیم بر آنان که در روی زمین ضعیف شمرده شدند، منت گذاریم و آنها را پیشوایان و وارثان زمین قرار دهیم.

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد ماه رمضان |کپشن برای ماه رمضان

متن برای ماه رمضان  در ادامه مجموعه ای از متن کوتاه ماه رمضان ، متن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *