خانه > اخبار ایران و جهان > بازی با اسپینر برای کودکان خطرناک و ممنوع است

بازی با اسپینر برای کودکان خطرناک و ممنوع است

بازی با اسپینر برای کودکان خطرناک و ممنوع است

احتمالا این روزها در خیابان ، مترو و در دست بچه ها اسباب بازی جدیدی را مشاهده کرده اید که با سرعت زیادی در حال چرخیدن است .

این وسیله فیجت اسپینر (Fidget Spinner) یا به‌طور خلاصه، اسپینر نام دارد. اسپینر از یک بلبرینگ کوچک تشکیل شده است و می‌توانید آن را بین انگشتان دستتان بچرخانید.

اسپینر یکی از داغ‌ترین وسایل اسباب‌بازی محسوب می‌شود که به‌عنوان درمانی برای بیماری‌های اختلال کم‌توجهی-بیش‌فعالی، اضطراب و اوتیسم معرفی شده است.

اسپینر , بازی با اسپینر برای کودکان

اما آیا استفاده از اسپینر برای کودکان خطری ندارد؟

نتایج یک تحقیق در دانشگاه های آمریکا عنوان کرد که اسپینرها به سرب آلوده اند و این ماده خطرناک سلامت استفاده کنندگان به خصوص کودکان را تهدید می کند.

بر اساس تحقیق صورت گرفته گروه US Public Interest مشخص شد فیجت اسپینرها حاوی مواد آلوده به سرب هستند.

به گزارش اینهبیتت، فیجت اسپینر حاوی میزان بالایی سرب است. این اطلاعات حاصل آزمایش ۳۳ هزار قطعه در میلیون است.به دلیل اینکه اسپینرهای تولیدی مخصوص کودکان زیر ۱۴ سال نیست، بنابراین قوانین CPSC محدودیت‌های اسباب‌بازی‌های کودکان را بر روی این محصولات اعمال نمی‌کند. کمسیون ایمنی محصولات مصرفی (CPSC) اسپینرها را محصولاتی برای استفاده عموم تعریف کرده است و در واقع به عنوان اسباب‌بازی تعریف نشده‌اند و در نتیجه هیچ محدودیتی از نظر آلوده بودن به سرب بر روی آنها اعمال نمی‌شود.

اما اسپینرها به عنوان اسباب‌بازی برای کودکان عرضه می‌شوند و آنها بدون توجه به برچسب‌گذاری با این وسیله سرگرم‌کننده بازی می‌کنند.هرچند که شرکت‌های سازنده اعلام کرده‌اند اسپینرها برای “سن ۱۴+” مناسب هستند، اما این وسیله بازی در کنار اسباب‌بازی‌های مناسب سن ۶ سال در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

مسمومیت با سرب مخصوصا برای کودکان یک نگرانی جدی است. دلیل این نگرانی آن است که کودکان این مواد را به راحتی جذب می‌کنند. آنان این مواد سربی را به راحتی در دهان و نزدیک بینی خود نگه می‌دارند. سطوح بالای سرب در کودکان منجر به بیش‌فعالی، عدم اشتها، مشکلات رفتاری و ناتوانی در یادگیری شود.

البته سرب برای بزرگسالان نیز سمی است و سطوح بالای سرب منجر به بیماری‌های مغزی و عصبی، مشکلات معده و کلیه، فشارخون بالا، ضعف، سردرد و مشکلات عضلانی در آنها می‌شود.

حال نظر شما در مورد اسپینر چیست؟ آیا از آن‌ استفاده می‌کنید؟ به نظر شما تأثیری در افزایش تمرکزتان دارد؟

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *