خانه > زناشویی > ازدواج > با این دختر ها ازدواج نکنید !

با این دختر ها ازدواج نکنید !

خصوصیات دخترانی که نباید با آنها ازدواج کرد!

یک سری ویژگی های مهم اخلاقی است که باعث میشود سازگاری فرد در ازدواج بسیار پایین بیاید و منجر به شکست شود بنابراین هرگز با دختران و زنانی که این ویژگی ها را دارند ازدواج نکنید.
خصوصیات دخترانی که نباید با آنها ازدواج کرد!

با چه دخترانی نباید ازدواج کنیم؟

مهم ترین عامل موفقیت در ازدواج بعد از اخلاق خوب خود شما ، انتخاب صحیح همسر است. بیشتر مقالات در مورد ویژگیهای یک همسر خوب صحبت میکنند ولی ما در این جا میخواهیم ویژگی های یک همسر بد را برای شما بیان کنیم. اگر خواهان رسیدن به آرامش و موفقیت در ازدواج هستید باید بتوانید تشخیص دهید که با چه دخترانی نباید ازدواج کرد.

ویژگی دخترانی که نباید با آنها ازدواج کرد

یک سری ویژگی های مهم اخلاقی است که باعث میشود سازگاری فرد در ازدواج بسیار پایین بیاید و منجر به شکست شود بنابراین هرگز با دختران و زنانی که این ویژگی ها را دارند ازدواج نکنید.

البته افراد به صورت خود آگاه و ناخودآگاه (غلبه هورمون ها و احساسات عاشقانه ) در دوران آشنایی و نامزدی سعی میکنند برای جذب طرف مقابل بهترین خود باشند و بسیاری از اخلاق و رفتار او در مقابل شما کاملا متفاوت از دیگران خواهد بود.

شما نمیتوانید بگویید فلان اخلاق این دختر بد است ولی با من اینگونه نیست . مطمئن باشید پس از گذشت دوران شیرین اوایل ازدواج ، رفتار او با شما دقیقا مشابه رفتارش با دیگران خواهد شد.

• دختر عشوه گر

برخی دختران عادت به عشوه گری و طنازی دارند و آموخته اند که با این رفتار میتوانند مردان اطراف را به خود جذب کنند و عشوه گری تبدیل به بخشی از شخصیتاش شده است. ترک چنین عادتی برای این زنان دشوار و حتی غیر ممکن است بنابراین اگر تحمل رفتار او با دیگر مردان را ندارید به هیچ عنوان به ازدواج با چنین دختری فکر نکنید چون به همان اندازه که با طنازی با شما رفتار میکند بعد از ازدواج و در جمع های دیگر رفتارش برای دیگر مردان هم به همین شکل خواهد بود.

• دختری که عادت به طعنه زدن دارد

دخترانی که به گوشت تلخی و طعنه زدن عادت کرده باشند بعد از گذشت مدت زمانی از ازدواج به عادت قبلی خود بازگشته  و خواهید دید که مدام در حال سرکوفت زدن و توهین و حمله های کلامی به شماست و کوچکترین ناراحتی و خشمی از سوی شما منجر به رگبار طعنه و سرکوفت از جانب او خواهد شد.

• دختر خود شیفته و مغرور

دختران مغرور فقط به خودشان اهمیت میدهند و دیگران را با چشم حقارت میبینند و میخواهند همیشه در مرکز توجه باشد. یک زن خودخواه نمیتواند همسر خوبی باشد چون همیشه خودش و خواسته هایش در اولویت هستند.

آزرده شدن و شکستن قلب دیگران برایشان اهمیتی ندارد ، با وجودی که رفتار این دختران نسبت به نامزد یا شخصی که به او علاقمند شده اند کاملا متفاوت با واقعیت است ولی شما با مشاهده رفتار او در محل کار یا با دیگران میتوانید شخصیت واقعی او را تشخیص دهید.

یک دختر مغرور و خودشیفته در دوران نامزدی تبدیل به یک دختر آرام و خنده رو و سازگار نسبت به شخص شما میشود ولی بعد از ازدواج رفتاری که با شما خواهد داشت مشابه رفتاری است که با دیگران دارد و بعد از گذشت زمان شیرین اول ازدواج با تلخ زبانی ، پرخاشگری و ناسزاگویی ، بهانه جویی ، گستاخی و قهر های مکرر و تحقیر شما ، زندگی را برایتان تلخ خواهد کرد.

• دختر بی بند و بار

برخی خانواده ها فرهنگ بی بند باری دارند تنها چیز مهم در زندگیشان خوشگذرانی و عیش و نوش است و بویی از اخلاق مداری یا تعهد و وفاداری به همسر در شرایط سخت زندگی نبرده اند. دختری که در چنین خانواده ای بزرگ شده باشد و به اصطلاح اهل سختی کشیدن نباشد، تا زمانی که شرایط بر وفق مراد اوست همراه خوبی برای شما خواهد بود و در کنار هم خوشگذرانی های زیادی را تجربه خواهید کرد ولی اگر در زندگی به مشکل مالی یا خانوادگی بر بخورید که مانع از خوشگذرانی های او شود ، نمیتوانید روی حمایت،  تعهد و وفاداری اش حساب کنید.

• دختر کم سن و سال

در قدیم برای موفقیت به  ازدواج توصیه میشد که تفاوت سنی بین زن و مرد زیاد باشد. دختران قدیم معمولا آرام و حرف گوش کن بودند و به اصطلاح زیر دست شوهر تربیت شده و بزرگ میشدند ولی دختران نوجوان امروزه زیر بار سلطه شوهر نمیروند و تمایل به استقلال فکری دارند ، سن کم آن ها ایجاب میکند که هیجانات و رفتارهای خودسرانه و لجبازی های کودکانه بیشتری داشته باشند که با منطق فردی که مثلا یک دهه بزرگتر از آن هاست هیچ گونه سنخیتی ندارد و منجر به تنش های غیر ضروری بین زوج خواهد شد.

 

تفاوت سنی زیاد در روزگار فعلی منجر به تفاوت فکری و اخلاقی و سلیقه زیادی بین دو نفر میشود. رشد سرعت اطلاعات و آگاهی های امروزه باعث شده حتی بین یک دوره ۵ ساله تفاوت فکری و سلیقه ای زیادی ایجاد شود چه برسد به یک دهه کاملا متفاوت  که نمیتوانند درکی از علایق و خواسته های هم داشته باشند.

 

یک دختر نوجوان هنوز سلایق و عقایدش شکل نگرفته و معیار خاصی برای انتخاب همسر ندارد و نمیداند که از دنیا چه میخواهد و اغلب تصمیماتش را احساسی میگیرد.  ممکن است دچار تب و تاب عاشقانه شده و پاسخ مثبت برای ازدواج بدهد ولی بعد از مدتی متوجه شود شما کسی نیستید که او میخواهد و زندگی متاهلی برایش دست و پا گیر است.

 

سعی کنید برای ازدواج با فردی که تفاوت سنی زیادی با شما ندارد و میتواند روحیات متناسب با سن شما را درک کند انتخاب کنید. کسی را انتخاب کنید که تب و تاب نوجوانی را پشت سر گذاشته باشد و شخصیتش شکل گرفته باشد و بتواند شما را با تمام خوبی ها و بدیها بپذیرد و در کنارتان زندگی را بسازد.

• دختر پول پرست

برخی دختران به دلیل زیبایی ظاهری که به صورت طبیعی دارند یا با عمل های جراحی مختلف انجام داده اند، تنها هدفشان از ازدواج رسیدن به مال و ثروت است و کسی حق ندارد به آن ها بگوید بالای چشمت ابروست.

این دختران زیبایی خود را در مقابل ثروت فرد میبینند و ازدواج با چنین دختری میتواند منجر به سرخوردگی شود.

اگر جذب زیبایی یک دختر شده اید بهتر است چشم بسته اقدام نکنید واخلاق و طرز تفکر او نسبت به زندگی را در نظر داشته باشید. یک دختر زیبای پوست پرست هیچ گاه باعث سعادت و خوشبختی شما نخواهد شد و هرگز نمیتوانید در کنار او زندگی رویایی ای که تصور میکنید را تجربه کنید.

• دختر مد پرست و خوشگذران

برخی دختران از واقعیت های زندگی بی خبرند و فقط به فکر زیبایی و آراستگی ظاهری خود هستند. این دختران معمولا نمیتوانند هیچ گونه بحران و فشاری را در تنگناهای زندگی تحمل کنند.

معمولا یا دچار کمبود اعتماد به نفس هستند یا از کودکی تنها دلیلی که به آن ها توجه میشده یا از آن ها تعریف میشده ، زیبایی ظاهرشان بوده است و هیچ نیازی به تلاش برای بهبود روابط اجتماعی شان با دیگران نداشته اند. این دختران عروسک های زیبایی هستند که فقط یک زندگی لاکچری میتواند آن ها را سرحال نگه دارد.

این دختران دائما در حال مهمانی رفتن هستند و به هیچ دعوتی جواب رد نمیدهند و جمع دوستانشان به قدری گسترده است که دیگر وقتی برای شما و یا رسیدگی به زندگی ندارند.

شما باید بتوانید احتیاجات مالی او را در حدی برآورد کنید که همیشه بتواند نگین مجلس باشد. بنابراین کنار آمدن با چنین دختری نیاز به پول زیادی برای خرج کردن دارد و اگر توانایی انجام چنین هزینه هایی را ندارید ، سمت او نروید.

• دختر وابسته

در برخی خانواده ها شدت وابستگی فرزندان به مادر بسیار زیاد است و کوچکترین اتفاقات  را به همراه جزئیات با او در میان میگذارند و بدون نظر مادرشان نمیتوانند تصمیم درستی بگیرند . این دختران در صورت ازدواج کوچکترین مشکل یا سوتفاهمی که با همسرشان داشته باشند را بلافاصله با مادرشان در میان میگذارند که به تدریج برای زندگی شما مشکل ساز خواهد شد.

• دختر جاه طلب

جاه طلبی افراطی چه در زن و چه در مرد میتواند برای ازدواج یک خصلت مخرب باشد. چنین فردی همه چیز را فدای موفقیت و پیشرفت در کارش میکند. جاه طلبی افراطی منجر به اختلاف شدید بین زن و شوهر میشود چون چنین زنی شوهر خود را رقیب خود میداند و حاضر است برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه اش زندگی و خانه اش را فدا کند.

• دختر کنترل گر

این دختران معمولا تمایل دارند که کنترل تمام امور زندگی در اختیارشان باشد . مثلا برای لباس پوشیدن ، رفت و آمد ، صحبت کردن با دیگران و همه چیز اظهار نظر میکنند و از شما توقع اطاعت دارند.

• فمینیست عصبانی

فمینیست به معنای برابری زن و مرد است که ایرادی ندارد ولی برخی دختران فمینیست به قدری از نابرابری ها ناراحت هستند که دیگر دل خوشی از مردان ندارند و مرد خوب برایشان وجود خارجی ندارد و در هر لحظه ممکن است از دست یک رفتار شما که احساس نابرابری به آن ها بدهد مانند آتشفشان منفجر شود.

• دختری که اعتماد به نفس ندارد

شاید در برخوردهای اول چنین دختری برایتان جذاب و خواستنی باشد ولی کم کم عدم اعتماد به نفس او با ترس های درونی که دارد بروز میکند. مثلا روزی چند بار با شما تماس میگیرد تا مطمئن شود از نظر شما به  اندازه کافی خواستنی است. او محتاج توجه همیشگی شماست و همیشه ترسی درونی او را آزار میدهد و نگران است که نظر شما در مورد کارهایش مساعد نباشد.

منبع:beytoote.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۶ سوال خوشبختی‌ آور در جلسه خواستگاری!

۶ سوال خوشبختی‌ آور در جلسه خواستگاری! در جلسه خواستگاری نه تنها در طرح سوالات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *