خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > برقراری رابطه جنسی در خواب!

برقراری رابطه جنسی در خواب!

برقراری رابطه جنسی در خواب!

برقراری رابطه جنسی در خواب یا سکسومنیا نوعی اختلال خواب است .سکسومنیا هنگامی اتفاق می‌افتد که شما بین خواب و بیداری گیر کنید و متوجه نشوید که بیدارید یا خواب. در این اختلال، فرد می‌خواهد با فردی که نزدیک او است، یا خودش، در خواب رابطه برقرار کرده و خودش را ارضا کند.

 

همه چیز درمورد سکسومنیا و درمان آن

بی شک انواع مختلفی از بیماری‌های اختلال در خواب را می‌شناسید و بارها در مورد حرف زدن یا راه رفتن در خواب شنیده‌اید، اما اختلالی که می‌خواهیم درمورد آن صحبت کنیم، سکسومنیا یا برقراری ارتباط در خواب است. ما در این مقاله این اختلال را از نظر متخصصین بررسی کرده و علائم و نحوه درمان آن را با شما همراهان عزیز حیاط خلوت درمیان می گذاریم.

سکسومنیا چیست؟

می‌‌توان آن را هم نوعی اختلال خواب دانست و آن را به خواب پریشی نسبت داد. سکسومنیا هنگامی اتفاق می‌افتد که شما بین خواب و بیداری گیر کنید و متوجه نشوید که بیدارید یا خواب. در این اختلال، فرد می‌خواهد با فردی که نزدیک او است، یا خودش، در خواب رابطه برقرار کرده و خودش را ارضا کند. این کار به‌صورت فیزیکی صورت می گیرد یعنی فرد یا به خود ارضایی می پردازد یا دقیقا رابطه ای را با فرد نزدیک به خود، برقرار می کند.

تفاوت رؤیایی جنسی و سکسومنیا

حتماً برای خیلی از افراد مخصوصاً مردها، پیش آمده که با تغییر رژیم غذایی یا  مدتی دور بودن از رابطه جنسی، در خواب ارضا شوند و ممکن است هنگام ارضا شدن رویای ارتباط با کسی را ببینند. آن‌ها در این حالت، کار خاصی را انجام نمی‌دهند و دقیقاً در خواب هستند. اما در سکسومنیا این ارضا شدن همراه با حرکات فیزیکی است که شبیه به آنها در بیداری انجام می‌شود.

شیوع سکسومنیا

باید بگوییم این بیماری یک اختلال جدید است اولین مورد آن در سال ۱۹۸۶ گزارش شده است. مطالعه‌ای هم در سال ۲۰۱۵ درمورد این بیماری انجام شد و طی آن آمار حدودی سکسومنیا در جهان ۱۰۰ مورد اعلام شد. البته چون این بیماری به گونه‌ای است که افراد به راحتی آن را اظهار نمی کنند، نمی‌توان آمار دقیقی را در مورد آن اعلام کرد یا تحقیقی را به‌صورت طولانی‌مدت بر روی آن انجام داد.

می‌‌توان سکسومنیا را یک اختلال نادر نامید. تحقیقی بر روی عده‌ای از افراد مبتلا به بیماری اختلالات خواب، در کانادا صورت گرفت و مشخص شد ۸ درصد از افراد مبتلا به اختلالات خواب، دچار سکسومنیا هستند و از این تعداد، حدود ۸۰ درصد هنگامی‌که به سکسومنیا دچار می شوند، خود ارضایی را انجام می‌دهند. افرادی که نشانه‌های سکسومنیا را دارند، خود را بیمار نمی‌دانند درنتیجه ممکن است هرگز در زندگی خود به پزشک یا روان‌پزشک، مراجعه نکند.

آیا سکسومنیا خطرناک است؟

اصولاً فردی که دچار سکسومنیا می‌شود، پس از بیدار شدن چیزی را به یاد نمی‌آورد درنتیجه انجام فعالیتی است که فرد بر روی آن هیچ کنترل و اراده ای ندارد پس می‌تواند خطرناک باشد. اگر سکسومنیا به صورت خودارضایی باشد، مشکلی را برای دیگران ایجاد نمی‌کند اما ممکن است در ۲۰ درصد موارد سکسومنیا به‌صورت برقراری ارتباط با فردی باشد که نزدیک به بیمار خوابیده است.

پس از شناسایی این بیماری، پرونده‌های تجاوز زیادی وجود داشتند که وکیل مدافع از این اختلال استفاده کرده تا بتواند موکل خود را تبرئه کند. همچنین افرادی که دچار سکسومنیا هستند اگر شریک جنسی آن‌ها و حتی خودشان چیزی درمورد این اختلال ندانند، ممکن است نتایج بد روحی را برای دو طرف داشته و ارتباط عاطفی را رو به سردی ببرد.

نشانه‌های سکسومنیا

همان‌طورکه گفتیم بیمار کاملاً به‌صورت ناآگاهانه حرکت‌های فیزیکی را برای ارضای خود انجام می‌دهد. اصولاً پدر و مادر، هم اتاقی‌ها و شریک زندگی می‌توانند به‌راحتی متوجه این اختلال بشوند. افرادی که سکسومنیا هستند می‌توانند عوارض زیر را از خود نشان دهند:

  • فردی را که کنارشان خوابیده است، نوازش می کنند.

  • صداهای ناله مانند از خود ایجاد می‌کنند.

  • ضربان قلبشان بالا می‌رود و نفسشان سنگین می شود.

  • تعرق آن‌ها زیاد می‌شود.

  • شروع می‌کنند به خودارضایی

  • فردی که کنار آن‌ها خوابیده است را در آغوش گرفته و سعی می‌کنند با او ارتباط برقرار کنند.

  • رابطه جنسی را کاملاً حقیقی انجام می دهند و به ارضای کامل می‌رسند.

  • بعد از بیداری اتفاق‌های افتاده را به یاد نمی‌آورند.

  • هنگامی که مشغول به انجام رابطه یا خودارضایی هستند، چشمان آن‌ها باز است و حتی ممکن است تصور شود بیدارند اما نگاهشان ثابت و توخالی است.

  • ممکن است حرف زدن در خواب یا راه رفتن در خواب را هم داشته باشند

تشخیص بیماری

ازآنجایی‌که این بیماری جدید است، درنتیجه نمی‌توان تشخیص مشخصی را برای آن در نظر گرفت. ممکن است که روان‌پزشکان مانند تشخیص اختلال خواب، آن را هم با بررسی سابقه فرد بیمار و همچنین پرسیدن سوال‌هایی برای رسیدن به یک تاریخچه بیماری، تشخیص دهند.

علت‌های بروز سکسومنیا

طبق تحقیقاتی که تاکنون انجام شده می‌توان گفت که بروز سکسومنیا بعلت ماندن مغز بین چرخه خواب عمیق است که آن را گیج بیداری هم می‌نامند. این بیماری می‌تواند با مواردی چون سبک زندگی، داروهایی که عوارض اختلال در خواب دارند و شغل شما ارتباط مستقیمی داشته باشد. می‌‌توان برای این بیماری علت های زیر را برشمرد:

  • خستگی بسیار شدید فکری و جسمی

  • خواب بی‌کیفیت و کمبود خواب

  • استرس و اضطراب بیش از حد

  • مصرف بالای الکل

  • مصرف مواد مخدر و داروهای توهمزا

  • شرایط خواب نامناسب مانند سروصدا، روشنایی یا گرمای زیاد

  • شغل های پراسترس

  • سفرهای مداوم کاری

  • استفاده از داروهایی با عوارض بدخوابی

  • سابقه خواب پریشی

درمان سکسومنیا

برطرف کردن اختلالات خواب: اگر سکسومنیا براثر یک خواب بی کیفیت ایجاد شده باشد، می‌‌توان با بهتر کردن شرایط خواب آن را کنترل کرد. استفاده از درمان‌های مربوط به اختلال خواب مانند تجویز داروهای ضدافسردگی، داروهای ضد اضطراب، مصرف آنتی اسیدها و مهارکننده های پمپ پروتون و تجویز داروهای آرام‌بخش

تغییر سبک زندگی: همان‌طورکه گفتیم شغل های پراسترس، خستگی زیاد، خواب بی کیفیت و محیط نامناسب خواب، می تواند باعث بروز سکسومنیا شود. اگر شما به سمت زندگی سالم‌تری بروید، مطمئناً کمتر دچار ‌چنین اختلال‌هایی می‌شوید.

مراجعه به پزشکان متخصص و روان درمان‌ها: بهتر است با بروز چنین علائمی، احساس خجالت را کنار گذاشته و با فردی آگاه و متخصص مشورت کنید و به درمان بپردازید. بهتر است در جلسه‌های درمانی، شریک زندگی شما هم حضور داشته باشد تا از اضطراب و ناراحتی‌های او هم کاسته شود.

محرک‌ها را کنار بگذارید: داروهای توهم آور و نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند باعث بروز سکسومنیا شوند که بهتر است از این رفتارهای پرخطر دوری کنید.

منبع:majalepezeshki.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *