خانه > بیوگرافی > بیوگرافی و عکس های جدید محمود جهان خواننده بوشهری

بیوگرافی و عکس های جدید محمود جهان خواننده بوشهری

بیوگرافی و عکس های جدید محمود جهان خواننده بوشهری

محمود جهان از خوانندگان، بندری خوان، قدیمی و محبوب کشورمان بود.

بیوگرافی و عکس های جدید محمود جهان

در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد بدنیا آمد. وی کارمند بازنشسته شرکت نفت می باشد. پسر او امید جهان است که او نیز مانند پدر اهل موسیقی است. پدر جهان که اهل تنگستان بوشهر بود خوانی می کرد و از جمله چهره های شناخته شده این شهر بود. وی در ابتدای انقلاب با اجرای ترانه یا الله یا خدا در برابر بنیانگذار انقلاب اسلامی نماد بزرگی و همدلی و اتحاد مردان تنگستانی را به نمایش گذاشت.این خواننده محبوب بندری خوان در سال ۱۳۵۵ توسط آقای بهمن خوش خلق به همراه یداله رضازاده به تهران آمد و برای اولین بار با هدف آلبوم در استودیو ۴ اثر ارکستری ضبط کرد. از سال ۱۳۶۶ تا امروز ۳۲ کاست از جهان در بازار ارائه شده و محبوب ترین آثار او عبارتند از: هله دان، یاد کارون، پریای دریا و ای واله.

محمود جهان و پسرش

محمود جهان و پسرش امید

 بیوگرافی محمود جهان

محمود جهان اینچنین بیوگرافی خود را شرح می دهد:  خاک پای همه جنوبی ها و بویژه خوزستانی های خونگرم هستم. خودم را متعلق به جنوب می دانم و عاشق این خاک هستم و اگر خدای بزرگ و حمایت های امیدوار کننده مردم صبور جنوب نبود موفقیتی حاصل نمی شد. در سال ۱۳۳۰ در آبادان و در محله احمدآباد بدنیا آمدم. کارمند بازنشسته شرکت نفت می باشم و پس از ۵۹ سال زندگی با ۵ فرزند در تهران زندگی می کنم. تک پسرم امید جهان است که صدای او البته با سبکی متفاوت از من، در نوار فروشی ها موجود است.

عکس های محمود جهان , محمود جهان

محمود جهان : خانواده جهان از جمله خانواده های هنرمند بود چرا که پدر و عمو و برادر و حتی پسرم و از این سو خواهر و دختر عموهایم، در مناسبت های مختلف مداحی می کنند. پدرم که اهل تنگستان بوشهر بود شروه خوانی می کرد و از جمله چهره های شناخته شده این شهر بود.

محمود جهان و پسرش

در سال ۱۳۵۵ بود که توسط آقای بهمن خوش خلق به همراه یداله رضا زاده به تهران رفتیم و برای اولین بار با هدف آلبوم و با هزینه ایشان در استدیو چهار اثر ارکستری ضبط کردم. در این راستا باید از خدای منان و سپس از بهمن خوش خلق و فرخ یزدان فر که در بوشهر مرا کشف کرد کمال تشکر و قدردانی را به جای آورم.

محمود جهان با شروع جنگ که ۲۹ سال داشته در خوزستان باقی می ماند اما پدر و مادرش به بوشهر باز می گردند.  وی در سال ۱۳۵۲ ازدواج می کند.

عکس های محمود جهان , محمود جهان

موسیقی جنوب با توجه به حال و هوای گرمی که آب و هوای این مرز و بوم دارد هر چقدر هم که سنگین خوانده شود باز می توان گفت شادی و شعف را به انسان وارد می کند.

صدایم شاد است و این از محاسن سبک انتخابی ام است اما شاید از معایب این ویژگی عدم تواناییم برای نوحه خوانی است چرا که حتا در بوشهر که به پیشنهاد دوستان می خواستم نوحه خوانی کنم، علیرغم همه تمرین ها باز نتوانستم به خوبی این کار معنوی را انجام دهم.

محمود جهان ، بیوگرافی محمود جهان

تلخ ترین خاطره محمود جهان:

شبی که برای برگزاری برنامه ای به یک جشن دعوت بودم و در حال آماده شدن برای رفتن بودم خواهرم با منزل تماس گرفت. از من خواست تا به مادرمان سر بزنم. چرا که از مریض احوالی او برایم حرف زد. و من با اینکه متوجه شدم مشکل مادرم حادتر از این حرف هاست و از دنیا رفته اما آبروی آنکه جشن را برگزار کرده بود برایم بسیار مهم بود و به این دلیل ابتدا جشن را برگزار کردیم و سپس به فاتحه خوانی مادرم رفتم.

محمود جهان ، بیوگرافی محمود جهان

در گذشت محمود جهان 

محمود جهان خواننده معروف بوشهری در ۸ مرداد سال ۱۳۹۶ در گذشت. محمود جهان که برای اجرای کنسرت به بندر ماهشهر  رفته بود به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان صنایع پتروشیمی این شهرستان در گذشت.

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *