خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > تاثیر فصل لقاح بر روی رشد مغزی جنین

تاثیر فصل لقاح بر روی رشد مغزی جنین

تاثیر فصل لقاح بر روی رشد مغزی جنین

محققان دانشگاه گلاسکو در یکی از مطالعات اخیرشان به نتایج تازه‌ای درباره نقش فصل لقاح دست پیدا کردند. این مطالعه نشان می‌دهد که لقاح کودکان در فصل زمستان، احتمال به وجود آمدن اختلال در توانایی یادگیری آنان را بیشتر می‌کند. گزارشی از این مطالعه در American Journal of Epidemiology به انتشار رسیده است.

بهترین فصل بارداری
به‌گفته محققان، قرار گرفتن مادر در معرض نور خورشید می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد. نور خورشید، بدن مادر را به تولید ویتامین D تحریک می‌کند که نقش مهمی در رشد مغزی کودک دارد.
محققان در این مطالعه، اطلاعات مربوط به بیش از ۸۰۰ هزار کودک را در اسکاتلند مورد بررسی قرار دادند. درنهایت مشخص شد که لقاح کودکان در فصل زمستان، میزان اختلال در توانایی یادگیری را در آنان به ۹ درصد می‌رساند. این میزان با لقاح کودکان در فصل تابستان، به ۷.۶ درصد می‌رسد.

جیل پِل، از اعضای دانشگاه گلاسکو و یکی از مسئولان این مطالعه، می‌گوید: «نتایج این مطالعه نشان می‌دهند که اگر ما بتوانیم با تغییرات فصلی مقابله کنیم، آن‌وقت می‌توانیم مانع از بروز ۱۱ درصد از موارد اختلال در توانایی یادگیری شویم. علاوه بر این، مصرف مکمل‌های ویتامین D برای زنان باردار واقعا مهم است. آنان باید مصرف این مکمل‌ها را خیلی زود شروع کنند، حتی قبل از شروع بارداری».

منبع:salamatism.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *