خانه > مذهبی > زندگی نامه بزرگان دینی > تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان چیست ؟

تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان چیست ؟

تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان چیست ؟

ولادت حضرت محمد چه روزی است؟ دربارهتاریخ ولادت حضرت محمد بین شیعیان و اهل تسنن اختلاف نظر وجود دارد. تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان چیست ؟

روز میلاد پیامبر از دیدگاه اهل سنت چه روزی است؟

تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان چیست ؟

تاریخ تولد پیامبر اکرم

مشهور در میان اهل تاریخ آن است که ولادت رسول خدا در عام الفیل بوده و عام الفیل همان سالى است که اصحاب فیل‏ به سرکردگى ابرهه به مکه حمله بردند و به وسیله پرنده‏هاى ابابیل ‏نابود شدند.

تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان چیست ؟ / روز میلاد پیامبر از دیدگاه اهل سنت 

اینکه داستان اصحاب فیل در چه سالى از سالهاى میلادى بوده‏ اختلاف است که سال ۵۷۰ و ۵۷۳ ذکر شده، ولى چون مسیحیان قبل از اسلام تاریخ مدون و مضبوطى نداشته‏اند نمى‏توان در این باره نظر صحیح و دقیقى ارائه کرد.

حضرت محمد مصطفی (ص) در ماه ربیع الاول دیده به جهان گشود.

تاریخ ولادت پیامبر از نظر شیعیان در صبح جمعه‌ هفدهم ربیع الاول است .

و روز میلاد پیامبر از دیدگاه اهل سنت در روز دوازدهم ربیع الاول است.

امام صادق (ع) به نقل از سلمان فارسى فرمود: پیامبر اکرم (ص) فرمود: خداوند متعال مرا از درخشندگى نور خودش آفرید.

همچنین امام صادق(ع) فرمود: خداوند متعال خطاب به رسول اکرم (ص) فرمود: «اى محمد! قبل از این که آسمان‏ها، زمین، عرش و دریا را خلق کنم نور تو و على را آفریدم… » .

حضرت‌ امام‌ جعفر صادق‌ (ع)‌ رئیس‌ مذهب‌ جعفرى‌ نیز در روز ۱۷ ربیع‌ الاول‌ سال‌ ۸۳ هجرى‌ چشم‌ به‌ جهان‌ گشود.

معجزات زمان تولد پیامبر (ص)

در روزی که حضرت محمد (ص) به دنیا آمدند، گفته‌اند که:

تمام بتها به رو، بر زمین افتادند.

ایوان کسری در آن شب به لرزه در آمد و چهارده کنگره آن ریخت.

دریاچه ساوه که سالها آن را می‌پرستیدند خشک شد.

در بیابان سماوه که سالها کسی در آن آب ندیده بود، آب جاری شد.

آتشکده فارس که هزار سال خاموش نشده بود، خاموش شد.

تختهای پادشاهان جهان سرنگون شد.

در همان شب، نوری از سرزمین حجاز تابید و تا مشرق ادامه پیدا کرد و …

آمنه در زمان بارداری می‌گفت که هرگز احساس نکرده که باردار شده و هیچگاه باری سنگین همچون زنان دیگر را در خود نیافته است. گفته‌اند پیامبر (ص) در هنگام متولد شدن پاکیزه و تمیز بود و خون و چیزهای دیگر به همراه او از شکم مادر خارج نشد. همینطور می‌گویند زمانی که پیامبر (ص) متولد شد سر به سوی آسمان بلند کرد و سپس برای خداوند تبارک و تعالی سجده نمود.

آمنه می‌گوید در هنگام ولادت پیامبر (ص)، کسی به او گفته بود که او سرور آدمیان را به دنیا آورده است، پس او را “محمّد” بنامد. وقتی عبدالمطلب از این جریان اطلاع یافت، گوسفندی را کشت و گروهی از بزرگان قریش را دعوت کرد و در آن جشن نام پیامبر را محمد یعنی ستوده شده قرار داد.

صحت معجزات زمان تولد پیامبر (ص)

صفحات تاریخ گواهی می دهند که میلاد پیامبران با حوادث و رویدادهای خارق العاده ای همراه بوده است. مثلا میلاد حضرت موسی (ع) در زمانی رخ داد که حکومت وقت گروهی را مامور کرده بود تا تمام نوزادان ذکور بنی اسرائیل را ذبح کنند. دوران بارداری حضرت مریم (ع) و تولد حضرت مسیح (ع) با یک رشته حوادث عظیم و چشمگیر که مخالف قوانین عادی است همراه بوده است. مادر وی بدون آن که با مردی ازدواج کند آبستن گردید، وضع به گونه ای بود که احدی از بنی اسرائیل از حمل او آگاه نبود و او در نقطه ای خلوت وضع حمل کرد، خدا به او دستور داد که درخت خرمای خشکیده را تکان دهد تا رطب خرمای تازه از آن فرو ریزد. آن گاه فرزند خویش را به سوی قوم خود آورد، سیل اعتراض ها آغاز گردید، او برای دریافت پاسخ به نوزاد خود “مسیح” اشاره کرد که سوال های خود را از او بپرسید. ناگهان نوزاد لب به سخن گشود و گفت: «من بنده خدا هستم کتاب (انجیل) به من داده شده و از پیامبران می باشم، خدایم مرا به نماز و زکات امر فرموده است».

بنابراین نباید تعجب کنیم که تاریخ می گوید ولادت پیامبر گرامی اسلام (ص) با یک رشته حوادث فوق العاده همراه بود. مثلا هنگام ولادت او طاق کسری در ایران شکافت و چند کنگره آن فرو ریخت، آتشکده فارس خاموش شد، بت های مکه سرنگون شد، نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد و شعاع وسیعی را روشن ساخت و انوشیروان و موبدان خواب وحشتناکی دیدند و آن حضرت هنگام تولد جمله های “الله اکبر، الحمد لله کثیرا و سبحان الله بکره و اصیلا” را به زبان جاری کرد. (تاریخ یعقوبی، جلد ۲ صفحه ۵)

اگر در علت این حوادث بیندیشیم می فهمیم که این رویدادها از سپری گشتن دوران بت پرستی بشارت می دهد، و این که به همین زودی مظاهر قدرت های اهریمنی به نابودی کشیده خواهد شد و حوادث شب میلاد آن حضرت می تواند از این مقوله باشد، زیرا هدف از آن ایجاد تکان و توجه در قلوب مردمی بود که در بت پرستی و ظلم و بیدادگری غرق شده بودند.

اصولا لازم نیست که حوادث در همان روز وقوع مایه عبرت و وسیله پند و اندرز گردد، بلکه کافی است که حادثه ای در سالی رخ دهد و پس از سالیان درازی از آن بهره گرفته شود. مردم عصر رسالت و یا کسانی که پس از آن آمده اند وقتی ندای مردمی را می شنوند که با تمام قدرت به ضدیت با بت پرستی و ظلم و بیدادگری برخاسته است آنگاه که سوابق زندگی او را مطالعه و بررسی می کنند، ملاحظه می نمایند که در شب میلاد این مرد، حوادثی رخ داده است که با دعوت او کاملا هماهنگ است، طبعا تقارن این دو نوع حادثه را نشانه راستگویی او می گیرند و به تصدیق او بر می خیزند.

منبع:setare.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

کدام امام به حج نرفته است؟

امام حسن عسکرى(ع) و یا «ابو محمد» یازدهمین امام شیعیان است که در سال ۲۳۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *