خانه > اخبار ایران و جهان > تصویر عجیب سونوگرافی که پزشکان را شوکه کرد + عکس

تصویر عجیب سونوگرافی که پزشکان را شوکه کرد + عکس

به گزارش حیاط خلوت به نقل از خبرنگار کلینیک ؛ چندی پیش در رسانه‌های خارجی عکسی از سونوگرافی یک جنین منتشر شد و توجه بسیاری را به خود جلب کرد. در این تصویر جنین گویی در بدن مادر در حال آدامس خوردن است.
ماجرا از این قرار است که خانم “گونزالس” از منطقه میامی ایالت فلوریدای آمریکا که در شش ماهگی بارداری خود به سر می برد، زمانی که برای عکسبرداری سونوگرافی به پزشک مراجعه می‌کند، متوجه نکته ای غیرعادی در عکس سونوگرافی می‌شود. در تصویر، جنین انگار دارد یک آدامس بادکنکی باد می کند به طوری که یک شی‌ء گرد جلوی دهان این جنین دختر وجود دارد.
5671748_202
پزشکان با بررسی دقیق تر دریافتند که نوعی تومور مرگبار به نام teratoma جلوی زبان دختر او در حال رشد است، این تومور ها در دروان جنینی شکل می گیرند و از هر ۱۰۰ هزار تولد بر روی یک جنین اثر می گذارند.
پس از شناسایی تومور، پزشکان به “گونزالس” پیشنهاد ختم بارداری را دادند تا بتوانند نوزاد را جراحی کنند و به او هشدار دادند که رشد تومور می تواند باعث سقط جنین در او شود.
این مادر باردار که می خواست جنین او رشد طبیعی تا ۹ ماهگی را سپری کند با پزشکان مخالفت کرد و تیم پزشکی او پس از بررسی های فراوان تصمیم گرفتند برای اولین بار از طریق یک لوله باریک و شیوه جراحی  آندوسکوپی تومور را از بدن جنین جدا کنند.
جراحی از طریق بی حسی انجام شد و مادر در تمام مدت هشیار بود، جراحان از طریق یک شکاف کوچک دوربین و لوله حاوی گیره و تیغ را وارد جداره رحم کردند و پس از مشاهده تومور آن را از محل اتصال به زبان جنین قطع کردند. به دلیل بزرگی تومور آنها نتوانستند آن را خارج کنند و توده سرطان در بدن مادر ماند تا هنگام زایمان از بدن خارج شود.
با اینکه قطع کردن تومور در آن لحظه بسیار حساس بود و می توانست باعث خونریزی شدید و سقط جنین شود اما مادر با شجاعت ریسک این عمل را پذیرفت و از پزشکان خواست تا آن را قطع کنند اما خونریزی رخ نداد و ناگهان وزن زیادی از روی جنین و مادر برداشته شد.
خوشبختانه جراحی موفقیت آمیز بوده و “لینا” سالم بدنیا آمد. این دختر خوش‌شانس تنها بر روی شکاف کام خود یک زخم کوچک دارد اما مانند سایر کودکان است و می توان در سالهای بعد این زخم را نیز با جراحی های ترمیمی برطرف کرد.
منبع: Americannow

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *