خانه > مجله سلامت > تغذیه سالم > جلوگیری از سفید شدن مو با این میوه های خوشمزه

جلوگیری از سفید شدن مو با این میوه های خوشمزه

وقتی انسان پیر می‌شود موهایش سفید می‌شود و این یک روند طبیعی و غیر قابل انکار است. اما بسیاری از مردم در جوامع امروزی هستند که موهایشان زودتر از سنین پیری سفید می‌شود و این کمی آزار دهنده است. اولین گام برای جلوگیری از سفید شدن زودرس موها اجتناب از مواد شیمیایی و مراقبت کافی و روزانه از موهاست. پس اگر دوست ندارید موهایتان سفید شود مواد شیمیایی از جمله رنگ‌ها را کنار گذاشته و رو به مواد طبیعی بیاورید. رژیم غذایی روزانه مناسبی را در پیش گرفته و از کافئین و نوشابه‌های گاز دار دوری کرده و در عوض مقادیر زیادی از سبزیجات و میوه‌ها را جایگزین کنید.

راه های جلوگیری از سفید شدن مو

کدام میوه‌ها برای جلوگیری از سفید شدن موها ضروری هستند و چرا؟

علت اصلی هر نارسایی و عدم تعادل در بدن انسان کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. بنابراین اگر بدن ما مقادیر کافی از ویتامین به خصوص خانواده ویتامین B و مواد معدنی از جمله روی و مس و ید و سلنیوم و سیلیس را در اختیار نداشته باشد، سفیدی زودرس موها را تجربه خواهیم کرد. بنابراین مصرف میوه و سبزیجات به عنوان منابع غنی از ویتامین‌ها یک راه اصلی برای جلوگیری از این فرایند است. برای مشاهده نتیجه سریعتر به شما خواهیم گفت که کدامیک از انواع میوه‌ها را بیشتر مصرف کنید. پس با ما همراه باشید.

موز

موز شامل مقادیر زیادی از ید و آهن است. این میوه سرشار از آهن و ویتامین -B1(تیامینB2 (ریبوفلاوین)، B3 (نیاسین) است که برای تقویت فولیکول‌های مو و رشد موها در پوست سر بسیار ضروری هستند. مخلوطی از موز و آبلیمو و عسل یک معجون عالی برای رشد و تغذیه موهاست. این مخلوط را ۲ الی ۳ بار درهفته مصرف کنید تا تفاوت را احساس کنید.

آب لیمو

آب لیمو برای انواع مشکلات مو راه حلی بسیار مناسب است. آب پیاز و لیمو می‌تواند در عرض یک ماه موهای جدید را جایگزین موهای سفید کند.

زغال اخته

زغال اخته سرشار از ویتامین C است که موجب افزایش جریان خون در کف سر می‌شود و همین امر موجب تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود. مواد غذایی حاوی ویتامین C کمک زیادی به جلوگیری از آسیب به موها می‌شود.

آووکادو

آووکادو یک منبع غنی از ویتامین B است که قدرت فوق العاده‌ای به فولیکول‌های مو می‌دهد.

کیوی و توت فرنگی

این دو میوه منابع عالی از ویتامین C هستند. ویتامین C یک نوع آنتی اکسیدان است که روغن‌های اضافی را از روی پوست سر پاک کرده و پوست سر را تازه می‌سازد.

سفید شدن زودرس موها، ریزش مو و آسیب به موها تنها به دلایل ارثی و ژنتیکی مربوط نمی‌شود. بلکه دلایل زیادی وجود دارد که این اتفاق‌ها رخ بدهد. مواد سمی و عدم گردش مناسب خون در پوست سر و همچنین توجه ناکافی به بهداشت مو از دلایل این اتفاق‌ها هستند. بنابراین با مصرف میوه‌ها و منابع ویتامین B و C و همچنین مواد معدنی مورد نیاز بدنتان سلامتی را به موهایتان هدیه دهید و از داشتن موهایی سالم لذت ببرید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ ماده غذایی جوان کننده برای افزایش طول عمر

برای افزایش طول عمر و جوان ماندن چی بخوریم ؟ تغذیه سالم نقش بسیار زیادی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *