خانه > مذهبی > دعـا و احادیث > دعا جهت خوب شدن زردی نوزاد

دعا جهت خوب شدن زردی نوزاد

دعا جهت خوب شدن زردی نوزاد / دعا برای شفای زردی نوزاد 

در روایات اسلامی چندین دعای رفع زردی نوزاد آورده شده است. استفاده از دعای برای خوب شدن زردی نوزاد می تواند در درمان او مؤثر بوده و به بهبود نوزاد کمک کند.

در ادامه چند دعا جهت خوب شدن زردی نوزاد را می خوانید .

دعا جهت خوب شدن زردی نوزاد

در کنار تمام درمان های پزشکی و درمان های اسلامی، دو دعای رفع زردی نوزاد نیز در برخی از روایات آمده است؛ که خواندن آن ها می تواند به سلامتی سریعتر نوزاد کمک کند. خواندن ادعیه زردی نوزاد، آداب خاصی داشته و نیاز به رعایت اصولی است. در این مقاله قصد داریم دو دعای رفع زردی نوزاد را به شما معرفی کنیم و درباره چگونگی خواندن آن به شما توضیحاتی را ارائه دهیم.

بیماری زردی در نوزادان

یکی از بیماری های مرسوم در بین کودکان، زردی نوزاد است. این بیماری به خاطر کمبود گلبول های قرمز و تخریب آن ها پیش آمده و می تواند سلامت نوزاد را تحت تأثیر خود قرار دهد. امروزه برای درمان بیماری زردی دستورالعمل های پزشکی بسیاری وجود دارد. ولی در کنار این دستورالعمل ها و داروها، درمان های اسلامی نیز جایگاه خود را دارند. از جمله این موارد، دعای زردی نوزاد است که در بالین او خوانده شده و می تواند به درمان سریع تر او کمک کند. بیماری زردی به طور معمول، بیماری خاصی نبوده و پس از یکی دو هفته درمان می شود. ولی اگر مدت زمان بیماری طولانی شود، یا اینکه پیشرفت کرده و میزان زردی نوزاد بالا برود، ممکن است به مغز نوزاد برسد و در نتیجه مغز او را تحت تأثیر قرار دهد.

ادعیه درمان زردی نوزادان

در آیات و روایات اسلامی چندین دستور برای درمان زردی نوزاد آمده است. که عمل به آن ها می تواند در درمان زردی نوزاد موثر باشد. البته اتکا کردن به دعای رفع زردی نوزاد به تنهایی جوابگو نیست. و اگر می بینید که کودک دلبندتان زردی قابل توجهی دارد، بهترین کار این است که به پزشک مراجعه کرده و او را تحت نظر پزشکان قرار دهید. زیرا خداوند موهبت های خودش را بر روی زمین به واسطه بندگانش عرضه می کند. و در حقیقت این پزشکان می توانند رساننده نیکویی و خیر و برکت باشند. در روایات اسلامی و کتاب های طب اسلامی سه دعا برای درمان زردی نوزاد آورده شده است. که در ادامه به هر سه اشاره خواهیم کرد.

نخستین دعای رفع زردی نوزاد

یکی از ادعیه درمان زردی نوزاد که بسیار به آن سفارش شده است، به شرح زیر خواهد بود. در ادعیه وارد شده برای دعای رفع زردی نوزاد بهتر است قبل از شروع به خواندن دعا وضو داشته باشید و بدن خود را پاک کرده باشید سپس مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

جهت درمان زردی نوزاد با ادعیه وارده، در ابتدا کاغذی سفید بردارید و آیه چهل و یک سوره سبا و همچنین آیه های شانزده تا هجده را روی کاغذ بنویسید. سپس آن را می توانید بالای سر نوزاد قرار دهید. یا زیر پشتی او بگذارید. سفارش شده است که در انجام این کار بهتر است وضوی کامل داشته باشید و با گلاب و زعفران این آیات را روی کاغذ بنویسید. جنس کاغذ البته اهمیت زیادی ندارد. ولی بهتر است از کاغذ سفید بی خط بهره ببرید.

متن دعای رفع زردی نوزاد

«قَالُوا سُبْحَانَکَ أَنْتَ وَلِیُّنَا مِنْ دُونِهِمْ ۖ. بَلْ کَانُوا یَعْبُدُونَ الْجِنَّۖ أَکْثَرُهُمْ بِهِمْ مُؤْمِنُونَ. قَالُوا رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ. وَ مَا عَلَیْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِینُ. قَالُوا إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِکُمْ ۖ. لَئِن لَّمْ تَنتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَ لَیَمَسَّنَّکُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ»

«پس گفتند: «تو از اینکه همتایی داشته باشی پاک و منزهی. سرپرست و ولی ما هستی و نه آن ها. اکثر آن ها جنیان را پرستش می کردند. و به جنیان ایمان داشتند.» پیامبران پاسخ گفتند:«خداوند ما آگاه است که ما قطعاً فرستاده ای هستیم از جانب او به سوی شما. و ما وظیفه ای جز ابلاغ به شما نداریم.» آن ها گفتند: «ما حضور شما را به فال بد گرفته و حضور شما را بد و شوم می دانیم. و شما را سنگسار خواهیم نمود اگر از این سخنان دست برندارید. و دردناکترین شکنجه ها را به شما خواهیم کرد.»»

دومین دعای رفع زردی نوزاد

در کنار دعایی که ذکر آن در بالا آمد، روایت دیگری از پیامبر اکرم (ص) آمده است؛ که در حقیقت دومین دعای رفع زردی نوزاد بوده و می توانید از آن نیز بهره بگیرید. در روایات اسلامی آمده است که رسول اکرم (ص) فرمود: «برای شفای تمام مریضی ها می توانید هفت بار سوره حمد را بخوانید. همچنین خواندن صد مرتبه سوره حمد برای هرکسی همچون تعویذی است.»

اگرچه این حدیث برای درمان تمامی بیماری هاست. ولی می توان از آن برای درمان زردی نوزاد نیز کمک گرفت.

همچنین در دیگر روایاتی که از کتاب های طب سنتی و کتاب های احادیث اسلامی آمده است، به خواندن سوره های دیگر قرآن مثل فلق، محمد، لقمان و منافقون نیز توصیه شده است.

**********************************

دلایل زردی نوزادان و بهترین راه‌های برطرف کردن زردی نوزاد 

**********************************

منبع:beytoote.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

افضل اعمال شب مبعث چه عملی است ؟

افضل اعمال شب مبعث چه عملی است از جمله دعا ها و اعمال شب و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *