خانه > فرهنگ و هنر > متن و نوشته زیبا > دلنوشته برای شهید قاسم سلیمانی | دلنوشته سردار سلیمانی

دلنوشته برای شهید قاسم سلیمانی | دلنوشته سردار سلیمانی

دلنوشته سردار سلیمانی 

به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ادامه مجموعه ای از دلنوشته سردار سلیمانی ، انشا در مورد سردار سلیمانی ، دلنوشته برای شهید قاسم سلیمانی و انشا در مورد سردار سلیمانی کلاس ششم را مشاهده می کنید .

دلنوشته برای شهید قاسم سلیمانی

دلنوشته سردار سلیمانی 

شهید قاسم سلیمانی یک سال است که در بین ما نیست و آسمانی شده؛ ۳۶۵ روز است که به خواسته اش رسیده. او اکنون شهید شده و در جوار دوستان شهدای مدافع حرمش از روزی خدا بهره می برد. خداوند قطعا به او بهترین قسمت بهشت را هدیه داده و او پاداش کارهای دنیوی اش را در آن قسمت از بهشت دریافت می کند.

درست یک سال است که از رفتنت می گذرد! قطعا که به آرزویت دست پیدا کرده ای. تو به شهادت رسیدی و ما در فراغت خون می گریم. اما چه کنیم که سردارمان باز نخواهد گشت. سید شهدای مدافع حرم باز نخواهد گشت. روحت آرام باشد سردار قلب ها. همه ی ما می دانیم که تو در بهشت ابدی خداوند سکنی گزیده ای.

باورمان نمی شود که ایرانمان دیگر سردار سلیمانی ندارد. ایران قسمتی از امنیتش را مدیون تو بود؛ مدیون شجاعت هایی که به خرج دادی؛ مدیون از خود گذشتگی هایی که کردی. اکنون در سالگرد از دست دادنت، ایران و ایرانی به سوگ نشسته اند و برای فراغت می گریند. حتما شاد می شدی وقتی به تو می گفتند شهید زنده، اکنون شهیدی واقعی ای هستی که رشادت برای همه زبان زد است.

داغ از دست دادن تو  هنوز از دل مردمی که برایت از جان خود هم می گذشتند تا در عزاداریت شرکت کنند، نرفته. به راستی بگو سلطان قلب های ایرانیان تو با ما مردم چه کردی که اینگونه عاشقت شدیم؟ تو با ما مردم چه کردی که اینگونه وابسته ات شدیم. حاج قاسم تو از پیش ما رفته ای و ما آرامشی نداریم.

مگر می شود به زودی این داغ را فراموش کرد؟ مگر می شود که دل و روح ما ایرانیان آرام بگیرد. ما کسی را از دست دادیم که به مانند نزدیک ترین فرد زندگیمان دوستش داشتیم. آری به راستی که همه ی ما احساس می کردیم که شخصی از نزدیکترین اعضای خانواده مان را از دست داده ایم؛ همه ی ما احساس می کردیم که فرزندان حاج قاسمیم و پدرمان را از دست داده ایم! آخر حاج قاسم به مانند پدری مهربان برای ایران از خودگذشتگی می کرد.

حاج قاسم تو رفته ای و می دانیم که نمی آیی.  کاش هیچوقت آن روز نحس که تو در آن به شهادت رسیدی سر نمی رسید. آن روز درست است که برای تو روز رسیدن به خواسته ات بود، اما برای ما روز گرفتن جگرگوشه مان بود.

قاسم سلیمانی تفکریست که باید در بین همه ی ما ایرانی ها، همیشه و در همه حال در جریان باشد. همه ی ما باید به مانند قاسم سلیمانی بیندیشیم تا بتوانیم ایرانی آباد داشته باشیم. دشمن خوشحال شده بود از اینکه حاج قاسم را به شهادت رسانده، دشمن از اینکه به قول خودش یک تروریست را کشته بود در پوست خود نمی گنجید! اما حاج قاسمی که دغدغه اش دفاع از مظلوم بود، با این کار دشمن به خواسته اش رسید. او به شهادت رسید. دشمن حتی با نیت ضربه زدنش به قاسم سلیمانی هم به او خیر رساند.

دشمنان شاد نشوند؛ قماربازان آرام نگیرند، یک سال است که قاسم سلیمانی را از ما ستانده اند، اما .بدانند که قاسم سلیمانی در ذهن و فکر ایرانیان متولد شده. اکنون هر ایرانی یک قاسم سلیمانی است. به من بگو آمریکا! آیا می توانی از پس تک تک این قاسم سلیمانی ها بر بیایی؟ آیا می توانی تقاص خون سردار ایران را پس بدهی؟ آیا در توانت هست که پاسخگوی تک تک این قاسم سلیمانی ها باشی.

قاسم سلیمانی هنوز هم در قلب و ذهن بسیاری از مردم وجود دارد. اینکه چیزی نیست؛ یاد او برای همیشه در قلب و ذهن ما خواهد بود. ما همیشه با فکر کردن به شجاعت و دلیری های او سعی خواهیم کرد که خود را مقتدر نگه داریم. نمی گذاریم که دشمن ذره ای به خاک کشور تجاوز کند تا روح پاک حاج قاسم در عذاب نباشد.

دلنوشته برای حاج قاسم سلیمانی برای کلاس ششم / دلنوشته درباره سردار سلیمانی 

سلام سردار، سلام ‏ای قهرمان من، یک سال گذشت یک سال دوری از تو تمام تنم  را به آتش کشید یک سال نبودی که در این هوا با ما هم نفس شوی یک سال تمام بلاها و مصیبت ها بر سر ما بارید از وقتی که تو رفتی اتفاقات عجیب افتاده افرادی لباس سفید برتن کردن ودر خط دفاع  همانند ۸سال دفاع مقدس که تو حاج قاسم   برای حفظ جان و ناموس و وطن ما جنگیدی  امروز هم مدافعان سلامت می‌جنگند با ویروسی اندک برای حفظ جان مردمان  ملتشان  نمی دانم چگونه از آنها تشکر کنم نمی دانم چه بگویم در برابر انسان هایی که برای امنیت و جان من جان می دهند برای اینکه نام کشور من در بالاترین مقام  دنیا قرار بگیرد پرپر می شوند نمیدونم از دلم از غم هایم چگونه برایت بنویسم یک سال دوری تو برای من برای زینبت برای فرزندان شهدا انقدر سخت بود که  وقتی به گذشته فکر می کنم دلم می خواهد آه …..
سردار یک سال گذشت از نبود تو در کنار  رهبرمان یک سال گذشت از  نپوشیدن آن لباس سبز رنگ مقدس یک سال گذشت از نبود تو در کنار سربازانت یک سال زندگی کردن باحس انتقام خون تو از قاتلانت به قول امام خمینی( ره )که فرمودند سربازان من همان نوزادان و کودکان در گهواره اند. پس دشمنانمان هم بدانند سرداران سید علی خامنه ای همین کودکان ، نوجوانان و جوانان امروزند.
حاج قاسم با تمام وجودم دوستت دارم دلم برایت تنگ شده حالا که پیش خدا هستی برایمان دعا کن که سخت به دعایت محتاجیم.

 دلنوشته به سردار سلیمانی/ نامه ای به سردار سلیمانی طولانی

سلام ای کسی که نگاهت وجود دشمنان را می لرزاند و نامت شاه کلید تمام قفل های درهای بسته ی قلب های مردم جهان است و عکست مرهمی بر تمام غم های دنیاست.

سلام سردار،ای اسوه بزرگ،ای جوانمرد و ای قهرمان تمام داستان های واقعی که دنیا آنها را بر تاریخ وجودش نوشته و رهبر ملتی،این گونه از تو در نمازش می گوید و می گرید و مردمی که عاشقانه با چشمانی که خون می گرید از نبود تو این طور اقیانوسی برپا کرده اند که دنیا تا بحال به خود ندیده اقیانوسی پر از موج هایی از جنس انتقام و از غیرت و بزرگی تو سردار اقیانوسی که قرار است ریشه ظلم و ستم را برکند.

راستش را بخواهی سردار شبی که تو به شهادت رسیدی و فردایش در تمام دنیا برای تو عذا داری می کردند سهم من فقط قاب شیشه ای از اینهمه بزرگی و شکوه بود و بغض هایی که هر لحظه امانم را میبرید مخصوصا وقتی چشمانم به عکس سردار دل هایی می افتاد که برای امنیت جان من سنگ تمام گذاشت،چه از هشت سال دفاع مقدس و چه همین سال ها جنگ با وحشی ترین گروه تروریستی دنیا (داعش) برای امنیت جان من جان فشانی کرد و به شهادت رسید.شهادتت مبارک سردار

احساس می کنم سردار هم من و هم تمام مردم ایران مخصوصا رهبرمان تنها شدیم خیلی خیلی تنها اما محکم و هوشیار شدیم در برابر آمریکایی که فکر می کند قوی و قدرتمند است اما در رویا و خیال.

آن شب که تو به شهادت رسیدی انگار تمام دیوارهای دنیا بر روی سرم آوار شد اما من از تو ای اسوه قدرت و استواری یاد گرفتم که پا برجا،محکم و قوی بمانم.در برابر تمام غم ها و غصه ها و هرچیز دیگری شاید من تنها اینگونه نباشم بلکه یک ایران با من هم عقیده باشند اما افسوس که غم از دست دادن تو چیز دیگری بود و قلبم را در آتشی به بزرگی دنیا سوزاند اما من آن شب با خودم عهد بستم که مثل تو مالک اشتر زمان بشوم و وجودم را همچون ستونی قرار دهم و علم کنم با چادرم که از جدم فاطمه زهرا (س) است و به من رسیده و بر سرم هست سرپناهی برای تمام مظلومان جهان و جانم را تقدیم کنم در راهی که تو آن راه را به من نشان داده ای و خودت در انتهای این راه ایستاده ای و منتظر من هستی.

به قول حضرت یعقوب که می گفت به حضرت یوسف که تو آینه ی خدا نمایم هستی تو هم سردار همانند حضرت یوسف آینه ی خدا نمایه من هستی آینه ای که در آن می شود خلوص نیت و پاکی را پیدا کرد از همان یادداشتی که قبل از شهادتت نوشتی (الحمدالله رب العالمین خداوندا مرا پاکیزه بپذیر،خداوندا عاشق دیدارتم همان دیداری که موسی را ناتوان از ایستادن و نفس کشیدن نمود).

اگر سردار تمام قلم های دنیا و تمام نویسندگان و تمام برگ های دنیا نام تو،راه تو و تمام کارهایی که تو کرده ای را بنویسند شاید بتوانند مقدار کمی را بنویسند.

تو سردار مثل رستم در شاهنامه ای اما در دنیایی بزرگتر و واقعی دنیایی که کشور آمریکا تو را این گونه لقب داده مردی همانند سایه و یا ژنرال قدرتمند خاور میانه او با این القاب به تمام دنیا گفت که تو بسیار بزرگ و قدرتمند هستی و خونت و شهادتت تایید کننده این حقیقت بزرگ است و خون پاکت خواری و ذلت و آغاز مرگ آمریکا توسط سربازانی همچون تو حاج قاسم را به تمام دنیا خبر داده است.

 انشا در مورد سردار سلیمانی / انشا درباره سردار سلیمانی

مالک اشتری دیگر معروف به سردار دل‌ها با نگاه‌هایی به تیزی شمشیر ذوالفقار با قدم‌هایی به استواری سرو یعنی سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی نامی که بر سر در قلب ما طلاکوب شده، عامل ترس سیاه‌دلان روزگار است.

ایشان نماد تواضع، عدالت‌طلبی، حق‌خواهی، مهربانی و برای تمامی مردم آزاده سرمشق و الگویی بی‌بدیل است. همان سرداری که دشمنان از ترسشان نه با پای پیاده و تن‌به‌تن بلکه با اسباب‌بازی‌های از راه دور خود او را به بهشت و به‌پیش یاران خود یعنی سرلشکر همدانی و امام خمینی(ره) فرستاده‌اند؛ اما دشمنان این پهنه‌ی سرسبز شده با خون شهیدان باید بدانند که شهید سلیمانی قوی‌تر از سردار سلیمانی است.

ایرانی مسلح به قدرت ایمان قله‌ی حق‌خواهی را فتح خواهند کرد و همه‌ی ایران یک‌صدا می‌خوانند که رفته سردار نفس تازه کند برگردد چون ظهور گل نرگس به خدا نزدیک است.

با سرعت به سمت مقر داعش حمله‌ور می‌شد ولی توسط محافظانش به‌آرامی دعوت می‌شد. همان سرداری که از خانواده‌ی خود گذشته بود و فراتر از مرزهای ایران از جان و مال ایرانیان دفاع می‌کرد. بله همان رفیق رهبر و مورد اعتماد حزب‌الله از خون سردار دل‌ها میلیون‌ها سردار سلیمانی روییده سیل عظیم مردمان عاشق بر روی کاخ سفید شما نازل خواهد شد و آسمان شما را سیاه خواهد کرد. نوجوانان و جوانان وطن عزیزمان با رعایت حفظ حجاب و اخلاق می‌توانند راه سردار عزیزمان را ادامه دهند و من با حفظ حجابم و با شجاع بودنم می‌توانم راه سردارمان را ادامه دهم.

دلنوشته ای برای سردار سلیمانی / دلنوشته به سردار سلیمانی

بیدار شو و بیداری مردم جهان را ببین!

بیدار شو و چشم بدوز به لبان مردم جهان که هرکدام تکه کلامی بر لب گرفته‌اند و فریاد می‌زنند من یک سردار سلیمانی‌ام!

آری من یک سردار سلیمانی‌ام چون به وطنم عشق دارم و به آن عشق می‌ورزم.

عمر حقیقی انسان با مرگ پایان نمی‌گیرد چون عمر حقیقی انسان سال‌هایی است که به نیکی سپری می‌شود و سردار سلیمانی به همه ما نیکی کرد. پس هنوز زنده است آری سردار سلیمانی زنده است در ذهن ما، قلب ما و وجود ما.

هرگاه ما با آرامش می‌خوابیدیم گام‌های سردار سلیمانی به جلو حرکت می‌کرد برای حفظ امنیت ما برای حفظ جان ما.

راه سردارم را ادامه خواهم داد تا آخر جهان چون حاج قاسم برای ما رفت و ما به او دین داریم.

سردارم، سردار دل‌ها، سردار بی‌ادعا و سردار همه ما، راهت را ادامه می‌دهم تا آخر جانم و اجازه نمی‌دهم کسی نامت را بدنام کند.

چون من یک سردار سلیمانی‌ام و یک سردار سلیمانی باقی می‌مانم…

انشا درباره سردار سلیمانی / انشا برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی

دلنوشته برای حاج قاسم سلیمانی برای کلاس ششم

سردارسلیمانی انسان مهربانی بود و از خود می‌گذشت و با دشمنان ایران می‌جنگید.

او سرداری نامدار، دیندار و با ایمان بود. او مبارز بیرون مرز بود. بی تردید ایران بدون او یتیم است.

سردار سلیمانی انسان فداکاری بود او بچه‌ها را خیلی دوست داشت.

سردار! ما بچه‌ها هم شما را خیلی دوست داریم و ما بچه‌ها راه شما را ادامه خواهیم داد.سردار شما همیشه قهرمان ایران خواهید ماند و در دلها یاد شما باقی می‌ماند.

شهادت بی گمان تنها چیزی بود که می توانست پاداشی برای تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر تو باشد ای سردار قلب های ایرانی شهد شهادتت گوارای وجود پاک و نازنینت باد

خرم آن لحظه که مشتاق به یاری برسد آرزومند نگاری به نگاری برسد…

خوشا آنان که در این هستی بساط خویش را برچیدند و پاک و پاکدامن رهسپار دیار حق گشتند. در این دنیای وانفسا که هر کس رنگ و بویی برای زندگی خویش برگزیده است و با انواع لهو و لعب مشغول شده است؛ یقینا عملکرد سرداری ایرانی در خارج از این مرزها مهر تأییدی است بر پاکی و عزت و جلال وی که او را یک راست به سمت جنت نعیم رهسپار می سازد.

تاریخ به شهادت رسیدن حاج قاسم سلیمانی بی گمان آغاز مرحله ای جدید است که می توان آن را در دل تاریخ ثبت کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی سردار نه یک ملت، بلکه سردار آحاد سرزمین های اسلامی بود که یک تنه جلوی استکبار جهانی ایستاد تا امنیت امروز ما مرهون تلاش های بی وقفه آن عزیز خفته در خاک باشد.

سردار ایرانی در قلب من می‌مانی

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

10 دیدگاه

  1. درود آتشین زمین و آسمان بر تو باد ای قهرمان،ای فدایی دین و اسلام،ای شهید راه خدا.چه خاطرات زیادی از تو به یادگار مانده.چه مردانگی ها!چه فداکاری ها!چه از جان گذشتن ها!
    در مقابل سیل هجوم دشمنان مردانه مقاومت کردی و کرامت و شرافت شیعه را حفظ نمودی.
    چه روزهای خطرناکی که یکه و تنها در میان آتشفشان گلوله ها و راکت ها استقامت کردی.
    تو به همه امید می دادی،هر کس به چهره آرام و مطمئن تو نگاه می کرد آرامش می یافت،و هر جوانی به پنجه های مردانه تو نظر می افکند مطمئن می شد که با وجود تو خطری نیست.

  2. ناصری کریموند

    حاج قاسم پر کشید تا آسمان
    ای قلم آغاز کن آغاز کن
    بهر قاسم عقده‌هات را باز کن
    رفت از ایران سرلشکری
    او مجاهد بود ایران پروری
    او نهاد داغ بر دل‌هایمان
    هر مسلمانی ز داغش دلگران
    حاج قاسم آن سپهبد شد شهید
    در شهادت بود عاشق تا رسید
    در سپاه قدس بود او پاسدار
    بود در ایران زمین او مرزدار
    رفت او تا کربلای عاشقان
    عاشق اسلام بود او هر زمان
    هر که او را کشت تا پرپر شود
    انتقامش می‌شود کیفر شود
    ناصری بنوشت با اشک روان
    ناصری بنوشت با اشک روان
    حاج قاسم پر کشید تا آسمان

  3. حضرت علی (ع) می فرماید: هر چیزی محتاج عقل است و عقل محتاج ادب
    هر که شد محرم دل در حرم یار بماند وانکه این کار ندانست در انکار بماند

  4. حاج قاسم دلتنگتیم و تا ابد تو قلبمون موندگاری سردارم ❤

  5. من شهید سلیمانی رو درمنطقه مرزی نوسود که فرمانده پایگاه نظامی بودم دیدم سال ۱۳۹۰ نکته تربیتی ازایشان این بود که برای نماز واستراحت چن دقیقه ای وارد اسایشگاه ماکه حقیرانه وکوچک بود شد وپاهاش رو زیر تخت قرار داد گفتم اق چرا راحت استراحت نمیکنی گفت اینجا جایگاه شهدا وشماهاست که پاسداری میکنید اینجا تقدس داره وبی احترامی نمیکنم یک لیوان اب رواجازه نداد سرباز براش بیاره ومیگفت نباید کسی برای امور شخصی من به زحمت بیافته خدایش رحمت کند

    • 🖕🖕🖕🖕🖕

      • این کلمه مختص خانواده شماست نه معنویت این مطالب با معرفت شما ذات کثیفی دارید

      • متاسفم که سطح فکریت تا به اینجا فقط یاری می کنه . خدا شفات بده

    • علی رضا ایرانمهر

      احسنت به شما علی اقا خوشا به سعادت شما خدا رحمت کند سردار دلها را

    • چقدر جای ایشان خالیست ، چقدر دنیا بدون حضور این انسانهای بزرگ سخت شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *