خانه > گردشگری > دیوار دوستت دارم در پاریس + عکس

دیوار دوستت دارم در پاریس + عکس

دیوار دوستت دارم در پاریس + عکس

یکی از عاشقانه ترین جاذبه های گردشگری پاریس دیوار عشق (دیوارِ من تو را دوست دارم) دیواری به مساحت ۴۰ مترمربع با مضمون عشق است که در میدان یا باغ‌میدان (Jehan Rictus) در منطقهٔ مونمارت پاریس واقع شده است.

دیوار دوستت دارم در پاریس

دیوار دوستت دارم در پاریس

دیوار «دوستت دارم» در مرکز باغ Abbesses با مساحت ۴۰ متر مربعی در مونمارتر پاریس واقع شده و با ۶۱۲ کاشی لعابی پوشیده شده است. عبارت «دوستت دارم» بیش از هزار بار و به ۳۰۰ زبان مختلف روی این دیوار نوشته شده است.

این دیوار توسط دو هنرمند به نام های فردریک بارون و کلر کیتو و به عنوان یک مکان برای ملاقات عشاق و یادبودی ماندگار برای ستایش و عشق ورزی ابدی آنها ساخته شده است. فردریک بارون توانست با مراجعه به سفارت خانه های مختلف و همسایگان خود عبارت «دوستت دارم» را به ۳۰۰ زبان مختلف جمع آوری کند. فردریک بارون سپس از کلر کیتو (هنرمندی فعال در زمینه ی خطاطی شرقی) درخواست کرد که نوشته ها را سر هم کند.

دیوار دوستت دارم در پاریس

فردریک بارون می گوید: بخش های رنگی که روی دیوار دیده می شوند در حقیقت تکه های یک قلب شکسته هستند، قلب انسانیت که اغلب پاره پاره می شود و این دیوار در صدد است که تکه های آن را دوباره سر جای خود بازگرداند.

دیوار عشق پاریس

هدف از ساخت دیوار عشق فریاد زدن حس عاشقانه ی مردم و ایجاد پیوندی عاطفی میان آن ها و به رخ کشیدن ایده ی خلاقانه و عاشقانه ی هنرمند این اثر ارزشمند بوده است. در طول تابستان دیوار عشق پاریس یکی از بهترین مناطق این شهر برای کتاب خواندن و ساعتی استراحت و تازه کردن هواست.

در این اثر هنری، سه بار از زبان فارسی استفاده شده است. بازدید از دیوار عشق برای عموم رایگان است.

منبع:asriran.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

معرفی ۱۰ جاذبه گردشگری هلند

آشنایی با ۱۰ جاذبه گردشگری هلند کشور هلند (Netherlands) با شانزده و نیم میلیون نفر …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *