خانه > اخبار ایران و جهان > قتل به خاطر نگاه چپ در شهرری

قتل به خاطر نگاه چپ در شهرری

به گزارش خبرگزاری میزان،ساعت ۲۳:۲۰ روز هشتم اردیبهشت ماه  وقوع یک نزاع و درگیری دسته جمعی در مقابل بلوک ۲۵ شهرگ گلستان شهرری، به کلانتری ۱۷۲ اعلام شد.
با حضور ماموران و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد نزاع ودرگیری بین چند جوان صورت گرفته و در آن دو نفر به نام‌های علیرضا۲۷ ساله و مجتبی ۲۸ ساله بر اثر اصابت ضربت چاقو مجروح شدند که بلافاصله هماهنگی‌های لازم انجام و هر دو نفر آن‌ها به بیمارستان منتقل شدند.
با گذشت چند ساعت از شروع اقدامات درمانی به کلانتری ۱۷۲ شهرری اعلام شد که “علیرضا. ف” به علت شدت جراحات وارده فوت شده  است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع “قتل عمـد” و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مجتبی که پس از انجام اقدامات درمانی از بیمارستان ترخیص شده بود،برای انجام تحقیقات به اداره پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت شد؛ وی در اظهاراتش با معرفی دو نفر از بچه‌های شهرری به نام‌های ابراهیم و امیر به عنوان افراد شرکت کننده در نزاع و درگیری منجر به قتل علیرضا، به کارآگاهان گفت: به همراه مقتول در مقابل بلوک ۲۵ شهرک گلستان ایستاده و در حال صحبت کردن بودیم؛ در همین حین دو نفر از بچه‌های محل به نام‌های ابراهیم و امیر که گویا از قبل نیز با متوفی سابقه اختلاف و درگیری داشتند، به صورت پیاده از مقابل ما در حال عبور بودند که با متوفی چشم تو چشم شدند؛ یکی از آن‌ها به نام ابراهیم به سمت متوفی آمد و گفت:چرا نگاه می‌کنی؟ ” و در ادامه مشاجره شروع شد؛ ناگهان ابراهیم با چاقویی که در اختیار داشت، چند ضربه به من و متوفی زد و هر دو نفرشان از محل متواری شدند.
با شناسایی ابراهیم۳۱ ساله و امیر۲۸ ساله  و بررسی سوابق آن‌ها مشخص شد که هر دو نفر آنها از مجرمان سابقه دار و حرفه‌ای در زمینه سرقت‌های بعنف و زورگیری هستند که پیش از این نیز دستگیر و زندان شدند؛ در ادامه و با شناسایی مخفیگاه مجردی این دو نفر در شهرری، کارآگاهان اداره دهم به این محل مراجعه و اطلاع پیدا کردند که هر دو متهم پس از درگیری و اطلاع از مرگ مقتول از این محل متواری شدند.
در شرایطی که دو متهم پرونده قبل از ارتکاب جنایت و به واسطه سایر اقدامات مجرمانه شان، زندگی مخفیانه‌ای برای خود انتخاب کرده بودند، اما کارآگاهان با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه “امیر. س” شده، با اطمینان از حضور وی در مخفیگاهش،دوم خرداد  اقدام به دستگیری او کردند، اما متهم اصلی پرونده کماکان متواری بود.
قتل به خاطر نگاه چپ در شهرری
روز ۲۶ خرداد یکی از شهروندان به واحد گشت کلانتری ۱۰۲ پاسداران مراجعه و به مأموران اطلاع داد که دقایقی قبل توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت مورد زورگیری قرار گرفته است. بلافاصله موضوع به واحدهای انتظامی مستقر در محدوده خیابان پاسداران اعلام و طرح مهار برای دستگیری سارق زورگیر به مرحله اجرا گذاشته شد؛ سرانجام سارق زورگیری شناسایی، طی یک تعقیب و گریز دستگیر و به کلانتری ۱۰۲ پاسداران منتقل شد.
با دستگیری این سارق زورگیر، در بررسی سوابق مجرمان سابقه دار و تحت تعقیب وی به نام ابراهیم شناسایی و مشخص شد که از سوی اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تحت تعقیب قرار دارد که بلافاصله هماهنگی لازم انجام و متهم به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شد.
ابراهیم پس از انتقال به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد و در اظهارات اولیه‌ی خود، در خصوص انگیزه آغاز درگیری با متوفی به کارآگاهان گفت: از قبل با وی اختلاف داشتم.
سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت:تحقیقات از هر دو متهم بویژه متهم اصلی پرونده در مراحل مقدماتی است و بازپرس  پرونده با صدور قرار بازداشت موقت، هر دو متهم را برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده است.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال

حکم اعدام برای قاتل عجیب‌ترین پرونده قضایی سال پنجشنبه گذشته، خبری مبنی بر ابلاغ حکم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *