خانه > ورزشی > زیبایی و تناسب اندام > نرمش‌های ساده برای آب‌کردن شکم

نرمش‌های ساده برای آب‌کردن شکم

اگر در ایام عید نتوانسته‌اید دست از پرخوری‌ بردارید و طعم شیرینی‌ها را در تمام مهمانی‌ها چشیده‌اید، نتیجه این کار چاقی شکمی و تا مدت‌ها عذاب‌ وجدان خواهد بود. بنابراین بهتر است از همان روزهای اول پس از پایان عید به فکر رژیم غذایی درست و البته فعالیت بدنی مناسب باشید. ما در اینجا چند حرکت شکمی به شما یاد می‌دهیم که به راحتی با انجام ۱۵ دقیقه‌ای آن‌ها می‌توانید تناسب اندام‌تان را به دست بیاورید.

نرمش‌های ساده برای آب‌کردن شکم
دراز و نشست بروید
اگر می‌خواهید شکم‌تان را آب کنید یکی از ورزش‌های کلاسیک اما کاربردی که می‌توانید انجام دهید، حرکت دراز و نشست است. در این ورزش تمامی عضلات شکم درگیر می‌شوند. به پشت بخوابید و پاهای‌تان را خم کنید، طوری‌که کف پاهای‌تان صاف روی زمین باشد و دست‌ها هم روی سینه قرار بگیرد. وقتی در این حالت مستقر شدید به بالا بیایید تا شانه‌های‌تان از زمین بلند شود. برای این کار باید عضلات زیر دیافراگم را منقبض کنید. تا هر جا که توانستید بالا بیایید و بعد دوباره بخوابید و حرکت را بار دیگر انجام دهید.
تعداد انجام این حرکت کاملا بستگی به میزان آمادگی شما دارد. بهتر است ابتدا با حرکات بسیار کم شروع کنید. یادتان باشد حین انجام این حرکت به سقف نگاه کنید و از خم کردن گردن‌تان به سمت جلو خودداری کنید،. اگر با گردن بلند شوید، به عضلات این ناحیه فشار زیادی وارد می‌کنید؛ طوری که ممکن است دچار آسیب شوند.

به صندلی تکیه دهید
حرکت صندلی ازجمله تمرین‌هایی است که بیشتر عضلات زیر شکم را درگیر و تقویت می‌کند. برای انجام درست این حرکت باید به پشت دراز بکشید و پاهای‌تان را در وضعیت ۹۰ درجه و نشسته روی صندلی قرار دهید. دست‌ها کنار بدن قرار گرفته و انگشتان پا هم باید کشیده باشند. با انجام دم، سرتان را از تشک جدا کنید و بالا بیاورید و به سمت شکم‌تان بکشید. دست‌های‌تان را هم از روی تشک‌بردارید و با یک فشار کف دست به زمین حداقل پنج‌بار این حرکت را انجام دهید. حواس‌تان باشد که حین انجام حرکات بدن‌تان باید همچنان بالا نگه‌ داشته شود. بعد از این پنج‌حرکت بازدم انجام دهید. اگر بدن‌تان آمادگی لازم را دارد دست کم ۱۰۰ بار این حرکات را تکرار کنید.

با یک پا بچرخید
برای سوزاندن چربی‌های شکم چه چیزی بهتر از حرکت چرخش یک پایی. برای این کار باید به پشت بخوابید و ستون مهره‌های‌تان زمین را لمس کند. حالا یک پای‌تان را خم کنید طوری که حالت ۹۰ درجه پیدا کند و دیگری را صاف و مستقیم به سمت بالا نگه دارید. کاری که باید انجام دهید این است که یک دم انجام دهید و پای صاف را در جهت حرکت عقربه‌های ساعت بچرخانید. وقتی یک دور کامل چرخش را انجام دادید، می‌توانید بازدم کنید. حالا در مرحله بعد باید حرکت را خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید. به این ترتیب یک حرکت کامل را انجام داده‌اید. بهتر است برای هر پا دست‌کم ۱۰ بار این حرکت را  تکرار کنید.

حرکت مورب انجام دهید
این ورزش برای پهلوهای‌تان بسیار مناسب است و می‌توانید برای آب‌کردن آن‌ها از این حرکت کمک بگیرید. پاها را به اندازه عرض شانه‌ها باز کنید و بایستید. یک دم انجام دهید و دست‌های‌تان را بالای سرتان قرار دهید. حالا بازدم انجام دهید و حین آن زانوهای‌تان را خم کنید. پشت و باسن‌تان را رو به عقب بکشید. کف دست‌های‌تان را مانند تعظیم ژاپنی‌ها به هم بچسبانید و خودتان را به سمت راست و پایین بچرخانید. برای اینکه حرکت را درست و اصولی انجام دهید، باید بازوی چپ‌تان نزدیک زانوی راست‌تان باشد. حواس‌تان باشد که وقتی پشت و باسن‌تان را به عقب می‌دهید، وزن بدن را روی آن نیندازید. در اینجا وزن باید روی کف پا باشد.

با چرخش پهلوها را آب کنید
اگر غیر از شکم، پهلوها هم اذیت‌تان می‌کند، باید آن‌ها را هم ورزش دهید تا چربی‌ها آب شوند. روی زمین بنشینید و پای چپ‌تان را خم کنید و پای راست‌تان را در حالی‌که خم است در سمت بیرون پای چپ قرار دهید. دست راست‌تان را پشت‌تان بگذارید تا بتوانید از بدن‌تان حفاظت کنید. حالا وقتی می‌خواهید دم انجام دهید بازوی چپ را به سمت سرتان ببرید. با بازدم دست چپ را در سمت بیرونی زانوی راست قرار دهید. کم‌کم سعی کنید طوری بچرخید که شانه راست‌تان را ببینید. بعد  عمل دم را انجام دهید، تا ستون مهره‌ها بالا بیاید و با بازدم چرخش را بیشتر کنید. در آخرین بازدمی که انجام می‌دهید چرخش را رها کنید و پاها را جا‌به‌جا کرده و حرکت را تکرار کنید.

منبع: alodoctor.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

مزایای جالب دویدن رو به عقب

مطالعات جدید محققان نشان می دهد دویدن به سمت عقب بسیار بیشتر از دویدن معمولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *