خانه > روانشناسی > نکاتی مهم درباره سپردن فرزند به مادربزرگ به دلیل مشغله کاری مادر

نکاتی مهم درباره سپردن فرزند به مادربزرگ به دلیل مشغله کاری مادر

به گزارش حیاط خلوت به نقل از نمناک مشغله های زندگی و کار بیرون از خانواده خیلی از مادران را وادار می کند تا نگهداری از فرزندانشان در طول روز را به پدربزرگ ها و مادربزرگ ها بسپارند. این هم مزیت هایی دارد و هم معایبی. مثلاً بچه ها روابط اجتماعی بهتری خواهند داشت اما در عوض ممکن است لوس شوند یا تربیت دوگانه ای پیدا کنند.

سپردن کودکان به مادربزرگ به خاطر مشاغل زندگیسپردن کودکان به مادربزرگ به خاطر مشاغل زندگی

اگر جزو مادرانی هستید که فرزندتان را در ساعاتی از روز نزد مادر یا مادرشوهرتان می گذارید، بهتر است این نکات را بدانید و رعایت کنید:

۱- بخش عمده ای از آموزش یک کودک، به عهده پدر و مادر او است. وقتی پدربزرگ و مادربزرگ را مسئول نگهداری از کودک می کنید، باید از آنها بخواهید کمک کنند تا روند آموزش کودک مختل نشود. در واقع از آنها خواهش کنید که به جای نگهداری صرف و فقط مراقبت از کودک، کمی برای او وقت بگذارند. مثلاً در طول روز برای کودک قصه بگویند و کتاب بخوانند، با کودک بازی کنند و در قالب بازی به او رنگ ها، نام ها، اشیا و… را بشناسانند.

۲- مسائل تربیتی فرزندتان را با آنها در میان بگذارید. اگر فرزندتان اخلاق بدی پیدا کرده و شما در تلاشید آن را از بین ببرید، با پدربزرگ و مادربزرگ درباره آن صحبت کنید. شیوه تربیتی خود را با آنها در میان بگذارید و از آنها خواهش کنید تا در طول روز و در غیاب شما، همان شیوه تربیتی را ادامه دهند. به این ترتیب، فرزندتان با روش های تربیتی دوگانه مواجه نخواهد بود.

۳- پدربزرگ ها و مادربزرگ ها عادت به لوس کردن نوه ها دارند. آنها هر چه را که کودک اراده کند در اختیارش قرار می دهند و این بزرگترین مشکلی است که با آن مواجه خواهید شد. از آنها بخواهید به فرزندتان اجازه ندهند هر کاری که خواست انجام دهد و هر چیزی که خواست را فوراً برای او تهیه نکنند. فرزند شما باید بیاموزد که همه جا قواعد به یک شکل است و خانه پدربزرگ و مادربزرگ مقر او نیست تا هر کار که دوست داشت انجام دهد.

۴- خیلی از پدربزرگ ها و مادربزرگ ها ترجیح می دهند کودک در طول روز با تلویزیون و رایانه سرگرم باشد تا کمتر شیطنت کند. از آنها خواهش کنید که گاهی فعالیت های خارج از خانه برای فرزندتان ترتیب دهند. مثلاً با هم به خیابان بروند و خرید کنند، با هم به پیاده روی یا پارک بروند یا حتی بعضی از روزهای هفته با هم راهی استخر شوند و شنا کنند.

۵- توانایی های جسمی و روحی پدربزرگ ها و مادربزرگ ها کمتر است. بنابراین ملاحظه آنها را بکنید و به فرزندتان یاد دهید که با آنها با ملایمت رفتار کند، آزارشان ندهد و کارهایی که انرژی زیادی طلب می کند، از آنها توقع نداشته باشد.

۶- وقتی به خانه می روید، برای فرزندتان زمان بگذارید. با او بازی کنید و کارهای مشترکی مثل نقاشی، آشپزی، تکالیف مهد یا مدرسه و… را انجام دهید. به این ترتیب کمک کنید تا کودک هم با شما انس بیشتری بگیرد و هم بخشی از انرژی اش را در خانه و با مادر خود تخلیه کند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

تمرین های ورزشی برای کمک به تقویت جسمانی نوزاد

شاید این‌طور به‌نظر بیاید که نوزادتان هر روز زمان زیادی را در جایش دراز می‌‌کشد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *