خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > چند پیشنهاد عالی برای پرپشت کردن ریش

چند پیشنهاد عالی برای پرپشت کردن ریش

برای پرپشت کردن ریش چکار کنیم ؟

بسیاری از آقایان علاقه دارند که ریشی پر پشت داشته باشند و به دنبال راهی برای درمان ریش کم پشت خود هستند . در ادامه راه هایی برای پرپشت شدن ریش به شما پیشنهاد کرده ایم .

برخی از آقایان به علت اینکه ریش کم پشتی دارند با حسرت به صورت اطرافیان خود نگاه می‌کنند و با خود می‌گویند‌ای کاش ریش‌های پر پشتی داشتند. چگونه ریش کم پشت خود را درست کنیم؟

درسته که به گفته بیشتر افراد پر ریش، این یک نکته اذیت کننده هست که باید صبح یا شب ریش خود را بتراشید تا ژولیده دیده نشوید، ولی از دید افرادی که ریش کم پشت دارند این مساله یک موهبت به شمار می‌آید. اگرچه که می‌توانید با پیوند ریش این مشکل را حل کنید، اما در این مقاله حیاط خلوت قصد داریم با راهکار‌هایی ساده شما را راهنمایی کنیم.

به ریش اجازه رشد دهید

از بلند کردن ریش خود خجالت نکشید و چند وقتی به آن‌ها دست نزنید. کافیست اجازه دهید تا ریش‎های شما به صورت طبیعی به رشد خود ادامه دهند.

درست اصلاح کنید

بعضی قسمت‌ها را بهت است کاملا بتراشید. مثلا بهتر است از شر ریش‌های روی گونه و زیر گلوی خلاص شوید. همچنین می‌توانید با شماره‌ای بلندتر ریش خود را کوتاه کنید.

کمی هنر به خرج دهید

اگر داشتن ریش پرپشت آرزوی دست نیافتنی است، بهتره به درست کردن تضاد روی بیاورید. ریش‌ها معمولا در خطوط ریش و زیرگلوی شما مثل مزرعه رشد می‌کنند! کاری با این قسمت‌ها نداشته باشید بگذارید همانگونه رشد کنند. با اینکار شما قسمت‌های کم پشت‌تر رو محو و محوتر می‌کنید.

بهتر است که از پایین همین قسمت‌ها، ریش‌های اضافی رو بتراشید تا لبه‌های تندی ایجاد کنید. قسمت‌های گلو و روی گونه رو شش تیغ کنید و با کمی هنر با ریش تراش آروم از بالا به پایین یک شیب ملایم به ریش بدهید.

عصبانی نشوید، منظم کار کنید

هنوز هم ریش‌تان کم پشت است؟ درست خط انداختن ریش به شما کمک خواهد نمود تا عیب‌ها و کم پشتی‌های احتمالی صورت شما کمتر دیده شود و مورد توجه قرار گیرد.

پرپشت کردن ریش و سبیل در خانه

علاوه بر راه‌هایی که گفتیم، راه‌کارهای خانگی نیز برای پرپشت کردن ریش و سبیل آقایان وجود دارد که در ادامه چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

پرپشت کردن ریش و سبیل با استفاده از روغن نارگیل و روغن رزماری (اکلیل کوهی)

ماساژ صورت با استفاده از ترکیب روغن نارگیل و رزماری یکی از راه‌هایی است که افزایش رشد سریع و پرپشت کردن ریش و سبیل را به همراه دارد. روغن نارگیل و رزماری را با نسبت ۱۰ به ۱ با هم ترکیب نموده و با توپ پنبه یا گوش پاک کن روی صورت خود مالش داده و ماساژ دهید. می‌توانید بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. برای آن که بتوانید تأثیر بهتری از این فرآیند کسب کنید، دو یا سه بار در هفته این روش را به کار بگیرید.

تقویت و پرپشت کردن سبیل با استفاده از آب لیمو و پودر دارچین

طبق تحقیقات صورت گرفته روی دارچین مشخص شد، به کار بردن این ترکیب طبیعی جهت رشد بیش‌تر و سریع‌تر مو‌ها بسیار اثرگذار است. در صورتی که دارچین و لیمو ترش با همدیگر ترکیب شوند موجب متراکم شدن ریش صورت می‌شوند. دو قاشق چایخوری آب‌لیموی ترش را با یک قاشق چایخوری دارچین مخلوط کنید و ترکیب این مواد را روی پوست صورت خود قرار دهید، بعد از گذشت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صورت خود را با آب سرد شست و شو دهید. برای آن که بتوانید نتیجه بهتری از این روش کسب کنید کافی است دو بار در هفته از ترکیب مواد استفاده کنید. توجه کنید که اگر هر نوع علایم حساسیت زا مشاهده کردید از استفاده باقی مانده این ماسک خودداری کنید.

تقویت ریش و سبیل با استفاده از روغن اوکالیپتوس

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط محققان به کار بردن روغن اکالیپتوس جهت رشد مو، پوست و به طور کلی سلامت افراد بسیار اثرگذار است. نکته قابل توجه فقط برای ایمنی بیش تر، استفاده نکردن به صورت مسقیم از این روغن بر روی پوست صورت است.

پیشنهاد می‌کنیم برای رقیق کردن غلظت آن، روغن را با مقدار کمی آب ولرم ترکیب نموده و پس از آن به کار ببرید. برای رشد سریع ریش و سبیل براساس پیشنهادی که در بالا یادآوری شد، روغن اوکالیپتوس را به نسبت ۱ به ۴ با آب ولرم رقیق نموده و سپس با کمک یک تکه پنبه آن را بطور مستقیم روی پوست صورت خود ماساژ دهید و بعد از دست کم ۲۰ دقیقه با آب سرد شست و شو دهید. اگر در صورت حس ناراحتی یا خارش پوست داشتید، سریعا ماسک را پاک کرده و مجددا هم هرگز از آن استفاده نکنید.

تقویت ریش و سبیل با کمک ماساژ درمانی

ماساژ صورت موجب افزایش گردش خون در پوست صورت گشته و به تحریک رشد مو‌های صورت کمک چشمگیری می‌کند. برای آن که ماساژ صحیح و آرامی را داشته باشید، کافی است تا دستور زیر را مو به مو انجام دهید:

با استفاده از نوک انگشتان خود روی بخشی از پوست تان که ترجیح می‌دهید مو رشد کند را ماساژ دهید. سعی کنید هنگام ماساژ دادن قدری هم فشارایجاد کنید تا به این روش بیش‌تر موجب تحریک ریشه مو‌ها شوید. حرکت دست حالت چرخشی و دایره وار داشته باشد و ماساژ را ۱۰ الی ۱۵ دقیقه انجام دهید. مضاف بر روش‌هایی که متذکر شدیم برای پرپشت کردن ریش و سبیل صورت افراد باید خواب کافی و تغذیه مناسب داشته باشند و به میزان کافی هم آب نوشیده و صورت خود را همیشه مرطوب نگاه دارند.

منبع:bartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو

رازهای آبرسانی به مو با کامان؛ پنج محصول تا ترمیم و تقویت مو موهای افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *