خانه > مجله سلامت > انواع بیماری و درمان > چهار علت شایع درد ناحیه مقعد را بشناسید

چهار علت شایع درد ناحیه مقعد را بشناسید

آیا می‌دانید چهار علت شایع درد ناحیه مقعد چیست؟

بواسیر , درد ناحیه مقعد

یک) فیشر یا شقاق که یک یا چند پارگی طولی کوچک در ناحیه مقعد است. این عارضه بسیار دردناک است و اغلب همراه چند قطره خونریزی روشن است. درد بقدری زیاد است که بیماران اظهار می‌کنند چند روز غذا نمی‌خورند تا اجابت مزاج نداشته باشند. بعضی گزارش می‌کنند که در توالت از شدت درد از حال می‌روند. یبوست شدید یا نزدیکی از پشت از شایع‌ترین علل ایجاد فیشر است. درمان فیشر در مراحل اولیه بسیار ساده است. نرم نگه داشتن مزاج، استفاده از لگن آب گرم و مصرف داروهای موضعی با تجویز پزشک در ۱۰۰% موارد باعث بهبودی سریع و کامل می‌شود . 

دو) همورویید ترومبوزه یعنی شما یک بواسیر دارید و به علت یبوست شدید یا نزدیکی از پشت، داخل آن خونریزی کرده و خون لخته شده است. در این شرایط، یک توده بنفش، ورم کرده و دردناک در ناحیه مقعد وجود دارد. معمولا خونریزی وجود ندارد. درد ناگهان شروع می‌شود و دائمی است ولی هنگام اجابت مزاج، درد بقدری شدید است که بعضی از بیماران غش می‌کنند. درمان این ضایعه در مراحل اولیه ساده است.. نرم نگه داشتن مزاج، استفاده از لگن آب گرم و مصرف داروهای موضعی با تجویز پزشک در یسیاری از موارد باعث بهبودی قطعی می‌شود . 

سه) آبسه اطراف مقعد یعنی یک حفره پر از چرک، چیزی شبیه یک کورک بزرگ نزدیک به مقعد. معمولا یک توده قرمز متورم و بسیار دردناک نزدیک به مقعد وجود دارد. اغلب همراه تب و لرز است. درد بتدریج شروع می‌شود و ظرف ۳-۲ روز بسیار شدید و دایمی می‌شود. با سرفه، عطسه و اجابت مزاج درد شدید‌تر می‌شود. مصرف آنتی بیوتیک بتنهایی بی‌فایده است. متاسفانه برخی پزشکان برای بیماران آنتی بیوتیک رنگ و وارنگ تجویز می‌کنند و رنج بیماران روز‌ها ادامه پیدا می‌کند و بد و بد‌تر می‌شود. آبسه حتما باید با جراحی تخلیه شود. این جراحی در بیمارستان انجام می‌شود ولی جراحی ساده‌ای است و بیمار می‌تواند چند ساعت بعد مرخص شده به خانه برود .

چهار) هرپس (تبخال مقعدی) یک بیماری آمیزشی است. یعنی از طریق شریک جنسی به شما سرایت پیدا کرده است. ناگهان زخمهای ریز و متعدد اطراف و داخل مقعد ظاهر می‌شود. درد بسیار زیاد است. گاهی برای تسکین درد مجبور به استفاده از کدئین هستید. این بیماری ۲-۳ هفته طول می‌کشد تا بهبود پیدا کند. مراجعه به پزشک برای تجویز داروهای ویژه تا بهبود کامل تبخال ضروری است .

منبع: jarahirani.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین راه های درمان عفونت ادراری در کودکان

راه های درمان عفونت ادراری در کودکان برای درمان عفونت ادراری چی خوبه ؟ یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *