خانه > زیبایی و آرایشی > سلامت پوست و مو > چین و چروک هر قسمت از صورت نشانه چیست؟

چین و چروک هر قسمت از صورت نشانه چیست؟

چین و چروک هر قسمت از صورت نشانه چیست؟

علاوه بر بالا رفتن سن عوامل دیگری هستند که باعث چین و چروک صورت در جوانی می شوند . چین و چروک هر قسمت از صورت می تواند نشان دهنده اختلالی در بدن یا مشکلی در سلامتی شما باشد .در ادامه علت های چروک شدن پوست در جوانی را می خوانید .

چین و چروک هر قسمت از صورت نشانه چیست؟

چین و چروک هر قسمت از صورت نشانه چیست؟

درست است که ما چین و چروک پوست را دوست نداریم ، ولی آنها بخشی از روند پیر شدن ما هستند  یعنی اینکه ما به ناچار پیرتر می شویم ولی به جز نشان دادن سن ،هر چین و چروک نشانه خاص خود را دارد و چیزهای جالبی راجع به سلامتی بدن ما نشان می دهد.در این مقاله ما برای شما خواهیم گفت که چین و چروک هر قسمت از بدن نشانه چیست؟

۱-خطوط افقی پیشانی 

خطوط افقی که در پیشانی شما ظاهر می شود “خطوط نگرانی” نامیده می شوند ، و به درستی چنین است. داشتن این خطوط روی پیشانی شما عمدتا نشانه ای است که شما هر روز با استرس زیادی روبرو هستید  و اگر آنها برجسته شده اند این به این معنی است که باید وقت خود را با آرامش و استراحت بگذرانید.

همچنین این خطوط می تواند نشانه قند خون بالا و یا بدن با کمبود آب مواجه است. این موارد را در رژیم غذایی خود در نظر داشته باشید.

*******************************

با این راهکارهای خانگی چین و چروک پیشانی تان را از بین ببرید

*******************************

۲- خطوط قسمت چپ ابرو 

خطوط قسمت چپ ابرو ی شما ارتباط مستقیم با طحال شما دارد اگر در مدت زمان کوتاهی خطوط چپ ابرو برجسته شود ، می تواند نشانه این باشد که طحال شما درست کار نمی کند و ممکن است مشکلی داشته باشد. با دیدن این علامت با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

علاوه بر این ، طحال با برخی از غذاهای خاص تقویت می شود ، مراقب باشید که قند زیادی مصرف نکنید  زیرا می تواند برای طحال مضر باشد. مصرف میوه های خشک راهی عالی برای تقویت این قسمت است.

۳- خطوط راست ابرو 

خطوط نزدیک ابرو راست شما نشانگر این است که بدن شما به شدت سمی است . کبد بسیار با پوست در ارتباط است ، به خصوص ،خطوطی که در نزدیکی ابروی راست شما ظاهر می شود. بنابراین ، اگر این خطوط عمودی بیشتر از حد معمول ظاهر شوند ، ممکن است نشانه عدم تعادل کبد باشد.

برای رفع این مشکل ، رژیم غذایی خود را به محصولات ارگانیک که شامل سبزیجات سبز و میوه هاو دانه ها است ، تغییر دهید . همچنین ، سعی کنید  مصرف قهوه ، غذاهای تند و نمک را به حداقل برسانید.

۴- خط پل بینی

داشتن خط در طول پل بینی شما می تواند به این معنی باشد که بدن شما آلرژی دارد ،و این نشان می دهد که شما نگرانی و استرس بیش از حد دارید. داشتن خطوط روی بینی می تواند نشانه این باشد که شما از میل جنسی پایینی برخوردار هستید و این ممکن است در کاهش رابطه عاشقانه شما تاثیر گذار باشد.

داشتن خطوط برآمدگی بینی بیشتر می تواند نشانگر این باشد که شما ممکن است نسبت به حد معمول در حال تجربه داشتن یک رابطه جنسی کمتر باشید. کاهش زندگی عشق شما ممکن است به شما در کاهش خطوط پل بینی کمک کند.

۵- پنجه کلاغی

پنجه کلاغی به خطوطی گفته می شود که در کناره های چشم شما قرار گرفته اند،  اگر این چروک ها برجسته باشند می تواند نشانه این باشد که شما با تمام صورت خود لبخند می زنید و با خنده شما این خطوط ایجاد می شود ، ولی ممکن است بینایی شما مشکل داشته باشد که شما برای بهتر دیدن چشمان خود را ریزتر می کنید و این باعث به وجود آمدن چروک های کنار چشم می شود.

علاوه بر این ، چروک های پنجه  کلاغی با اندام هایی مانند کبد ، کلیه ها و معده در ارتباط است. اگر  این خطوط در طرفین چشم شما بسیار عمیق است، باید شما از رژیم غذایی سالم تری برخوردار شوید.

*******************************

درمان قطعی چروک دور چشم با دو ماساژ خانگی 

*******************************

۶- خطوط و پف زیر چشم

خطوط زیر چشمان شما ، یا پف ممکن است طبیعی باشد  مثلا وقتی خواب کافی نداشته باشیم این مشکل پیش می آید ولی امکان دارد این خطوط و پف زیر چشم به عدم سلامتی ما مربوط باشد. داشتن پف زیر چشم به طور مرتب احتمالا نشانه این است که کلیه ها ضعیف شده اند و یا گردش خون به راحتی انجام نمی گیرد. برای بهتر شدن گردش خون می توان تمریناتی مانند یوگا و یا دویدن آهسته انجام داد.

۷٫ نازک شدن پوست و تغییر رنگ در گونه ها

نازک شدن پوست گونه ها بیانگر مشکلاتی در ریه می باشد. اگر متوجه تغییر رنگ روی گونه های خود شده اید و همچنین در تنفس خود دچار مشکل شده اید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

تغییر رنگ و نازک شدن پوست گونه ها به مشکلات گوارشی نیز مربوط می باشد. در این صورت باید رژیم غذایی خود را بهتر کنیم و ورزش انجام دهیم ،ورزش باعث بهبود مشکلات گوارشی و همچنین سلامت ریه ها می شود ،دویدن هم بسیار مناسب می باشد.

۸- قرمز شدن نوک بینی

در زمستان ممکن است به خاطر سرمای زیاد نوک بینی قرمز شود و در شرایط عادی مشکلی ندارد. ولی در غیر اینصورت ممکن است قلب و یا گردش خون شما مشکل داشته باشد زیرا بینی به قلب متصل است و میتواند مشکلات فشار خون شما را نشان دهد.

توصیه ما این است که به پزشک مراجعه کنید.

از مصرف قهوه و غذاهای تند بپرهیزید و غذاهای سرشار از اسید های چرب مانند آووکادو یک روش عالی برای تنظیم فشار خون می باشد.

۹- خطوط دهان

خطوطی که در کنار دهان ظاهر می شوند به روده بزرگ متصل می شوند. اگر دقت کرده باشید این خطوط بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. این خطوط  ممکن است نشانه این باشد  که روده بزرگ شما سالم نیست.

خوشبختانه ، روده بزرگ قسمتی از بدن است که به راحتی احیا می شود و به راحتی می توان آن را درمان کرد.

نوشیدن مایعات فراوان ، خوردن غذاهای سرشار از ویتامین D و ورزش منظم ،بهترین راه ها برای حفظ سلامت روده بزرگ است.

*******************************

گیاهی موثر در رفع چین و چروک صورت

*******************************

۱۰-خط خنده 

اگر شما فردی هستید که دائما می خندید و این کار را با تمام صورت خود انجام می دهید ، احتمالاً این خطوط طبیعی است. حرکات تکراری ناشی از خندیدن الگویی ایجاد می کند و احتمالاً با گذشت زمان به خطوط خنده عمیق تبدیل می شود. در مورد این خطوط که با خندیدن ایجاد می شود ، کار زیادی نمی توان انجام داد ، زیرا آنها فقط نشانگر شخصیت واقعی شما هستند  ولی اگر دلیل آن خندیدن نیست ممکن است لوزالمعده شما ضعیف باشد. استفاده از محصولات سالم مانند زغال اخته ،انگور و سیر میتواند به سلامت لوزالمعده شما کمک کند.

۱۱- خطوط بالای لب 

ایجاد خطوط عمودی عمیق روی لب بالایی  برای افراد سیگاری  طبیعی است. اگرچه با افزایش سن هم لب چروک می شود ، اما علت اصلی خطوط عمودی لب، سیگار کشیدن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض آفتاب است . حرکات تکراری مانند نوشیدن از طریق نی نیز به ایجاد این خطوط کمک می کند.

با این حال ، چین و چروک های لب نیز با طحال همراه است و ممکن است نشان دهنده طحال ضعیف باشد. بهبود رژیم غذایی شما با انواع سبزیجات از جمله هویج و شلغم می تواند برای سلامتی طحال شما مفید باشد.

۱۲- لکه هایی که روی لب شما ظاهر می شود

لکه های روی لب شما که به صورت برجستگی های سفید ظاهر می شوند ، ممکن است نشان دهنده گردش خون ضعیف باشد. اگرچه آنها تهدید بزرگی برای سلامتی شما نیستند ، اما ممکن است این لکه ها مشکلات کولون را نیز نشان دهند. برای بهبود گردش خون ، باید  فعالیتهای بدنی سبک اما مکرر مانند دویدن یا یوگا داشته باشید.

به منظور حفظ سلامتی روده بزرگ ، سعی کنید غذاهای غنی از فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. و اگر علائم جدی تری که مانند درد یا خونریزی وجود دارد، به پزشک مراجعه کنید.

۱۳- خطوط گردن

خطوط گردن با افزایش سن افزایش پیدا میکنند که طبیعی است که می توانند نتیجه اضافه وزن باشند . ممکن است این خطوط به مشکلات غده تیروئید مربوط باشد .

سلامت غده تیروئید با مصرف قرص روی و کاهش مصرف گلوتن در رژیم غذایی شما می تواند بهبود یابد. اما اگر به نظر می رسد وضعیت غده تیروئید به مرور زمان وخیم تر می شود ، بهتر است به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

*******************************

طرز تهیه ماسک ضد چروک آلوئه ورا و خیار

*******************************

۱۴- خطوط زیر لب پایین 

خطوطی که دقیقاً زیر لب و درست بالای چانه ایجاد می شوند ، به معنی این است که شما انرژی منفی زیادی دارید. نگه داشتن انرژی منفی به طور کلی برای سلامتی شما مضر است . اگر  این خط زیر لب پایین برجسته تر می شود ، حتما زمانی را برای استراحت و دور شدن از احساسات منفی قرار دهید.

۱۵- رگهای برجسته شقیقه

رگهای برجسته شقیقه که در قسمتهای کناره های پیشانی  به وجود می آیند  ، نشانگر فشار خون بالا است . این می تواند به این معنی باشد که شما استرس زیادی دارید. خوشبختانه ، با تمرین یوگا یا پیاده روی می توانید فشار خون خود را به راحتی کاهش دهید.

علاوه بر این ، خوردن موز یک روش طبیعی برای کاهش فشار خون است، همچنین مصرف نمک را کاهش دهید.  شما باید ورزش منظم تر را به عنوان راهی برای حفظ فشار خون متعادل در نظر بگیرید. با این وجود ، اگر این رگها باقی بمانند ، باید با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

*******************************

ماسک ضد چین و چروک طبیعی

*******************************

منبع:beytoote.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *