خانه > سرگرمی > آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

بالاخره انتظارات به پایان رسید و قابلیت تماس صوتی تلگرام پس از ارائه برای اقصی نقاط جهان، برای کاربران ایرانی هم فعال شد. جهت استفاده از این قابلیت، در ابتدا باید مطمئن شوید که تلگرام خود را به آخرین نسخه (۳٫۱۸٫۱) به روز رسانی کرده اید.

تلگرام برای گسترش این قابلیت میان کاربران روش متفاوتی را در پیش گرفته: برای آنکه قادر به استفاده از آن در موبایل خود باشید، باید از کسی که تماس صوتی برایش فعال شده بخواهید که با شما تماس بگیرد. توجه داشته باشید که این شخص حتما باید با شماره ایران با شما تماس حاصل کند.

آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

با فشردن آیکن تلفن از بالای صفحه، می توانید با مخاطب خود تماس حاصل کنید.

پس از اتمام اولین تماس، خواهید دید که تلگرام از شما درخواست می کند تا به کیفیت این تماس امتیاز بدهید. پس از این کار قادر خواهید بود که با تمام مخاطبین تان در تلگرام تماس بگیرید. برای برقراری تماس با هر یک از مخاطبین کافیست به پروفایل آن ها مراجعه کرده و از بالای صفحه، روی آیکن تلفن اشاره کنید.

آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

خوشبختانه کلیه تماس های صوتی تلگرام رایگان هستند و برای امنیت بیشتر رمزنگاری شده اند. این بدان معناست که نه خود سازندگان تلگرام و نه هیچ کس دیگر قادر به شنود این مکالمات نخواهند بود.

تلگرام برای این که از امنیت مکالمه ها ۱۰۰ درصد مطمئن شوید شیوه منحصر به فردی را در پیش گرفته: هنگام برقراری تماس، ۴ اموجی برای شما و طرف مکالمه به نمایش در می آید که اگر برای هر دوی تان یکسان بود، می توانید مطمئن باشید که تماس شما در امنیت کامل برقرار می شود.

آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

پس از فعال شدن این قابلیت برای شما، با بیرون کشیدن منوی کشویی اپلیکیشن تب جدیدی به اسم Calls را مشاهده می کنید که تاریخچه تماس های شما در آن ذخیره می شوند.

آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

با فعالسازی تماس های صوتی شاهد اضافه شدن تب جدیدی تحت عنوان Calls در منوی کشویی تلگرام خواهید بود.

ضمنا در تنظیمات حریم خصوصی تلگرام (Privacy and Security) نیز گزینه ای در نظر گرفته شده تا بتوانید دریافت تماس از کاربران تلگرام را محدود کنید. اینجا سه گزینه را می بینید: دریافت تماس از همه کاربران، دریافت تماس فقط از مخاطبین و مسدود سازی تمام تماس ها که می توانید به دلخواه یکی از آن ها را برگزینید.

آموزش تصویری نحوه فعال سازی تماس صوتی تلگرام

اما تلگرام برای کنترل مصرف دیتای این تماس ها هم تنظیمات کاملی در نظر گرفته. در تنظیمات اپلیکیشن می توانید میزان مصرف دیتا برای هر تماس را با کاهش ۲۵ الی ۳۰ درصدی کیفیت تماس، پایین بیاورید. برای استفاده از این گزینه می توانید به تنظیمات تلگرام، بخش Data and Storage و سپس گزینه Use Less Dataمراجعه کنید.

خوشبختانه تماس های صوتی تلگرام از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و حتی با اینترنت ضعیف هم می توانید مطمئن باشید که صدای واضح و شفافی به گوش تان می رسد. البته در تستی که انجام دادیم، صدای طرف مقابل را با اندکی تأخیر دریافت کردیم که البته مسئله چندان نگران کننده ای نیست و مطمئنا با ارائه آپدیت برطرف می شود.

آخرین نسخه پیام رسان تلگرام برای iOS و اندروید را می توانید همین حالا از اپ استور و گوگل پلی دریافت نمایید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرح های زیبا بسم الله رحمان رحیم

مجموعه ای زیبا از عکس های بسم الله الرحمن الرحیم  گردآوری:مجله حیاط خلوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *