خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > اعتراض به عدم واریز یارانه بنزین | کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند چه کار کنند ؟

اعتراض به عدم واریز یارانه بنزین | کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند چه کار کنند ؟

پیگیری واریز نشدن یارانه بنزین / نحوه اعتراض کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند 

بعد از گران شدن بنزین در هفته گذشته دولت مبلغی را به عنوان یارانه بنزین به حساب برخی خانوارها واریز کرد . اما کسانی که یارانه بنزین دریافت نکرده اند و اعتراض به عدم واریز یارانه بنزین دارند باید چه کار کنند ؟

اعتراض به عدم واریز یارانه بنزین

کسانی که یارانه بنزین برای آن ها واریز نشده و اعتراض به یارانه بنزین دارند می توانند از کد دستوری ۶۳۶۹ استفاده کنند .

از اوسط هفته سامانه #۶۳۶۹* برای پیگیری واریز نشدن یارانه بنزین طی اطلاعیه‌ای رسمی آغاز بکار خواهد کرد

 در این راستا افرادی که فکر می‌کنند مشمول این طرح هستند اما وجهی برای آنها واریز نشده، می‌توانند پس از ثبت کد ملی از طریق #۶۳۶۹* در سامانه اینترنتی که آدرس آن اعلام خواهد شد درخواست خود را در قالب ۲۰۰ کلمه ثبت کنند.

میرزایی سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ گفته است: برای افرادی که درخواست می‌دهند آزمون وسع انجام خواهد شد و چنانچه شرایط لازم برای دریافت طرح حمایت معیشتی را داشته باشند به آنها اعلام می‌شود. حق افراد درخواست دهنده از زمان آغاز طرح محفوظ و وجه طرح کمک معیشتی این افراد از آغاز طرح واریز می‌شود.

بر اساس اعلام دولت تا اطلاع بعدی هیچ‌گونه پیامکی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر مشمول بودن یا  عدم مشمولیت برای مردم ارسال نمی‌شود و تمام پیامک‌های ارسالی به طور حتم جعلی و فاقد اعتبار هستند، مردم دقت کنند که مورد سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار نگیرند.

عدم واریز یارانه معیشتی به حساب بسیاری از اقشار مختلف مردم

آن‌طور که سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده است، در پی افزایش قیمت بنزین، تمامی درآمد ۳۱ هزار میلیارد تومانی حاصل از افزایش قیمت بنزین هر ماه به حساب ۶۰ میلیون نفر شامل ۱۸ میلیون خانوار واریز می‌شود، و در آبان ماه هم این مبلغ طی سه مرحله و هر شب به حساب ۲۰ میلیون نفر واریز شده که مرحله آخر شب گذشته بوده است.

علی‌رغم اینکه نوبخت اعلام کرده بود “حتی کسانی که یارانه نقدی هم نمی‌گیرند، ممکن است یارانه معیشتی گرانی بنزین به حساب آن‌ها واریز شود”، ولی از صبح امروز که تکلیف یارانه‌بگیر‌ها مشخص شد،  از بازنشسته‌ها، کارگران، کارمندان، معلمان و حتی بیکاران و زنان سرپرست خانوار با رسانه ها تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که علی‌رغم اینکه یارانه نقدی می‌گیرند، ولی این یارانه معیشتی به حساب آن‌ها واریز نشده است.

بنا بر اظهارات این افراد، سطح درآمد و اموال و دارایی آن‌ها هم به‌گونه‌ای نیست که جزو ۳ دهک ثروتمند به‌شمار روند، و دلیلی برای واریز نشدن این یارانه به حساب آن‌ها وجود ندارد.

درحالی مردم در واریز یارانه معیشتی سؤالات و ابهامات زیادی دارند که به‌نظر می‌رسد، دولت باید به‌گونه‌ای ــ مثلاً اعلام اسامی سرپرستان خانواری که یارانه گرفتند ــ در این باره شفاف‌سازی کند.

همچنین در حالی دولت اعلام کرده که یارانه‌نگرفته‌ها در صورت اعتراض به وزارت کار اعلام کنند که سامانه #۶۳۶۹* هنوز فعال نشده و دچار اختلال است. نحوه رسیدگی به اعتراض‌ها و شرایط دقیق مشمولان این یارانه هم ابهامات زیادی دارد.

اعلام زمان ثبت اعتراض به یارانه / کد دستوری یارانه بنزین کی فعال می‌شود؟

با بروز اختلال در سامانه #۶۳۶۹* برای اعلام اعتراض جاماندگان از یارانه معیشتی از صبح امروز، وزارت کار با اصلاح اطلاعیه قبلی خود اعلام کرد این سامانه از ظهر امروز یکشنبه فعال خواهد شد.

صبح امروز نیز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که کلیه سرپرست خانوارها که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند لیکن خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند از ساعت ۸ صبح یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند، در این صورت ظرف ۲۴ ساعت برای آنها کد رهگیری ارسال می‌شود.

علی‌رغم اعلام آغاز به کار این سامانه از ساعت ۸ صبح امروز، ولی این سامانه دچار اختلال شد و وزارت کار با اصلاح اطلاعیه قبلی خود، آغاز به کار سامانه را از ظهر امروز یکشنبه اعلام کرد.

متن اطلاعیه اصلاحی وزارت کار به‌شرح زیر است:

به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند که کلیه سرپرست خانوارها که در آخرین پرداخت مشمول سبد حمایتی نشده‌اند لیکن خود را واجد شرایط می‌دانند می‌توانند از ظهر یکشنبه سوم آذرماه درخواست شماره ملی سرپرست خانوار خود را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال کنند، در این صورت ظرف ۲۴ ساعت برای آنها کد رهگیری ارسال می شود.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *