خانه > زیبایی و آرایشی > آرایش صورت و مو > اهمیت زیرسازی پوست در آرایش صورت

اهمیت زیرسازی پوست در آرایش صورت

اهمیت زیرسازی پوست در آرایش صورت

شاید شما هم مثل بسیاری از خانم‌های دیگر یک جعبه پر از انواع لوازم آرایشی دارید و هر روز خودتان را برای شیک‌تر و جذاب‌تر شدن  برای همسرتان یا مهمانی زنانه و دوستانه آرایش می‌کنید.

اما شاید این میان یک کار بسیار مهم را از قلم بیندازید؛ زیرسازی پوست. اکثر زنان معمولا فراموش می‌کنند این کار را در روند آرایش خود انجام دهند. تفاوت بین حفظ آرایش تا پایان شب یا از‌بین رفتن آن تا ظهر می‌تواند اهمیت  زیرسازی پوست را نشان دهد. راه‌های زیادی برای آرایش وجود دارد که بسیاری از آنها به نوع پوست ارتباط دارد. متخصصان معتقدند این شرایط تا حد زیادی به میزان هیدراته بودن پوست، چرب بودن و آسیب وارد شده به آن مربوط می‌شود. این مطلب را بخوانید تا بدانید کدام روش آرایش بیشتر برای‌تان جواب می‌دهد.

زیر سازی پوست , آرایش صورت

از اسپری هیدراته استفاده کنید

استفاده از افشانه‌های هیدراته بسیار سریع و آسان بوده و می‌توان بعد از انجام آرایش آن را روی پوست استفاده کرد. در‌واقع این اسپری‌ها باعث نرم‌تر شدن پوست شده و از آب شدن آرایش، ترک برداشتن، از‌بین رفتن یا باقی‌ماندن آن لا‌به‌لای خط و خطوط صورت پیشگیری می‌کند. استفاده از اسپری‌ها برای پوست‌های خشک تا معمولی یا برای آن دسته از افرادی که پوست‌شان چین و چروک یا نشانه‌های سالخوردگی دارد، بسیار مناسب است.

از پودر براق‌کننده برای پوست‌های چرب بهره بگیرید

برای آن دسته از افرادی که پوست چرب یا روغنی دارند، استفاده از پودرهای براق‌کننده می‌تواند باعث ماندگاری آرایش شده و همزمان به درخشندگی آن هم کمک کند. پودر براق‌کننده را می‌توانید با یک برس بزرگ و ظریف روی تمام صورت یا روی پیشانی، بینی و چانه بمالید چرا‌که این نقاط بیشتر از سایر نقاط صورت چرب شده و باعث از‌بین رفتن آرایش می‌شود.

زیرسازی به شما رنگ و رو می‌دهد

بهترین راه برای آنکه پوست صورت‌تان به یک پارچه زبر تبدیل نشود این است که قبل از استفاده از لوازم آرایشی، از یک زیرساز استفاده کنید. زیرسازی باعث نرم شدن خط و خطوط ریز ‌چین و چروک صورت می‌شود و بین محصولات مراقبت پوستی و مواد آرایشی سدی ایجاد می‌کند. زیرسازی نه‌تنها باعث می‌شود که رنگ و رو و صورت شما بی‌عیب به‌نظر بیاید بلکه باعث می‌شود آرایش در تمام روز روی صورت‌تان بماند. اگر پوست‌تان دچار کم‌آبی شدید است، زیرسازهای سیلیکونی یا آلی بهترین گزینه برای پوشش پوست محسوب می‌شوند.

چگونه صبح‌ها شاداب‌تر به‌نظر بیایید؟

حتما برای‌تان پیش آمده که شب نتوانید خوب بخوابید و صبح روز بعد قرار یا مصاحبه کاری مهمی داشته باشید. مسلما دوست ندارید با چهره‌ای خسته و بی‌روح سر قرارتان حاضر شوید. در اینجا روش‌هایی برای حفظ شادابی اول صبح یا زمانی که خسته هستید، وجود دارد که با هم به چند مورد از آنها می‌پرداریم:

فرمولی برای نشاط چشم‌های خسته

اگر می‌خواهید در ساعت ۶‌صبح هم صورت‌تان روح داشته باشد و چشمان‌تان براق‌تر و بیدارتر باشد، از یک مداد بژ‌رنگ برای مژه‌های خود استفاده کنید. اگر خسته باشید یا چشمان‌تان کمی قرمز باشد، برای جلوگیری از خسته نشان‌ دادن صورت این مداد می‌تواند گزینه مناسبی باشد. از طرفی می‌توانید از مقدار نامحسوسی رژگونه روی گونه‌ها هم استفاده کنید؛ چرا‌که باعث می‌شود پوست‌تان کمی رنگ گرفته و حالت بیداری و نشاط آن افزایش یابد.

پوست‌تان را زنده کنید

ابتدا با یک تمیزکننده، صورت‌تان را تمیز کنید و سپس یک دست‌تان را به روغن آغشته کرده و با آن صورت‌تان را ماساژ دهید. در این فصل می‌توانید ‌از یک اسپری حاوی ژل هیدراته‌کننده روی پوست هم استفاده کنید که باید ابتدا آن را تست کنید. حواس‌تان باشد که هرقدر صورت‌تان هیدراته‌تر باشد، به آرایش کمتری نیاز خواهید داشت. این روش‌ها می‌تواند صورت شما را جذاب‌تر کرده و به آن روح بدهد.

مانیکور همه چیز را یکجا جمع می‌کند

به ناخن‌های خود توجه داشته باشید و آنها را مانیکور کنید. استفاده از رنگ صورتی زمانی که به یک مهمانی زنانه دعوت هستید، می‌تواند جلوه ملیحی به شما و آرایش‌ناخن‌های‌تان بدهد. به‌علاوه استفاد  از یک رژگونه خالص با مقداری ترکیبات هلو با سایر مواد به‌کار رفته در این ترکیب متناسب است و می‌تواند این کار را تکمیل کند.

کدام ماسک صورت مناسب‌تر است؟

متخصصان پوست معتقدند که متناسب با وضعیت و نوع پوست‌تان، یک تا دو بار در هفته از ماسک استفاده کنید. برای آنکه بدانید با‌توجه به نوع پوست‌تان از چه محصولی استفاده کنید، بهتر است توصیه‌های ما را بخوانید:

پوست حساس: برای انواع پوست‌های حساس که اغلب دچار قرمزی می‌شود، پیشنهاد متخصصان این است که به‌دنبال محصولی باشید که حاوی مواد معدنی بوده تا بتوانید هر نوعی التهاب را تسکین دهید.

محصولاتی که دارای ترکیبات معدنی و طبیعی هستند (مثلا محصولاتی که از چشمه‌های آب گرم تهیه می‌شوند) گزینه‌های مناسبی برای شما که پوست حساسی دارید، هستند.

پوست‌های مستعد جوش: اگر ترشحات پوست‌تان و جوش‌های آن زیاد است،‌ یک ماسک رُسی می‌تواند گزینه‌ای عالی برای شما باشد چرا‌که هر نوع عفونتی را از لایه‌های پوستی از‌بین برده و لایه‌های پوستی را نزدیک به هم نگه می‌دارد.

همچنین یک ماسک رُسی گزینه‌ای فوق‌العاده برای مشکلات مربوط به چرب بودن پوست است، چرا‌که می‌تواند هر نوع کمبود روغن پوست را با جذب روغن مازاد برطرف کند. پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که حاوی رُس کائولین برای مبارزه با پوست‌های چرب است.

پوست‌های خشک: در این زمینه پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده و هیدراته است. از طرفی می‌توانید از ماسک‌های لایه‌بردار استفاده کنید که خشکی پوست و سلول‌های مرده آن را ازبین می‌برد.

مختلط: اگر پوست شما ترکیبی از این موارد است بهتر است از این روش استفاده کنید.

نخست از ترکیباتی که برای خشکی پوست است روی پیشانی، بینی و چانه خود بمالید و بعد از ماسکی استفاده کنید که روغن‌ها را به خود جذب می‌کند و حاوی ترکیبات مرطوب‌کننده است، یعنی متناسب با پوست مختلط خود، محصولات را به شکل مختلف برای نواحی مختلف پوست‌تان استفاده کنید.

کدام فیکساتور را انتخاب کنید؟

می‌توانید از انواع محصولات فیکس‌کننده برای ثابت ماندن آرایش خود نیز کمک بگیرید. یکی از محصولاتی که لازم است در کیف میکاپ خود داشته باشید، پودر فیکساتور است. استفاده از این پودر قبل از آرایش، حین آرایش و بعد از آن، کمک می‌کند دوام آرایش شما بیشتر شده و خطوط و نواقص آرایش شما را پوشش دهد.

پودر فیکساتور منافذ باز پوست را بسته و با ایجاد بافتی نرم و ابریشمین، باعث می‌شود آرایش روی پوست صورت شما بهتر بنشیند. پودر فیکساتور به‌صورت پودر رنگی، پودر بی‌رنگ‌ و اسپری در بازار لوازم آرایشی موجود است. باید دقت کنید که از پودر همرنگ با پوست صورت‌تان یا پودر بی‌رنگ استفاده کنید.

کرم‌پودر را فراموش نکنید

سارا صادقیان، مشاور زیبایی، درباره فیکس کردن آرایش به مجله «سیب سبز» می‌گوید: امروزه برای فیکس کردن آرایش از فیکساتورهای مخصوص با برندهای مختلف استفاده می‌کنند که باعث می‌شود میکاپ زمان بیشتری روی صورت باقی بماند. اما ممکن است به این محصولات دسترسی نداشته باشید یا بخواهید برای یک بار این کار را انجام دهید. برای فیکس کردن آرایش می‌توانید کرم‌پودر را به تمام پوست صورت‌تان بزنید و پس از آن پنکیک ساده متناسب با رنگ پوست‌تان استفاده کنید.

چطور از اسپری مو برای فیکس آرایش استفاده کنید؟

این مشاور زیبایی می‌گوید: بعد از اتمام آرایش صورت می‌توانیم از اسپری سبک مو برای فیکس کردن میکاپ استفاده کنیم. این یکی از ترفند‌های قدیمی برای حفظ حالت مو است، پس چرا از آن برای ماندگاری بیشتر آرایش و شادابی آن در طول روز استفاده نکنید؟ بهترین روش برای استفاده از آن به این شکل است که اسپری مو را در فاصله ۵ یا ۶‌سانتی گرفته و به اندازه یک یا چند ثانیه آن را اسپری کنید. به‌علاوه ترجیحا هنگام استفاده از این اسپری‌ها نفس‌تان را حبس کنید تا مواد سمی آن وارد ریه‌تان نشود.

نکته‌ای هم که باید در‌نظر بگیریم این است که میزان فاصله‌ای که باید اسپری بزنید نه باید خیلی نزدیک باشد به‌طوری که صورت خیس شود و نه باید خیلی دور باشد که تاثیری نداشته باشد. همچنین باید مراقب باشید که هنگام زدن اسپری مو، دهان و چشم‌ها بسته باشد و افرادی که مشکل تنفسی دارند از این شیوه استفاده نکنند. به‌علاوه اسپری مو سبک باشد و از درجات بالا استفاده نشود چون پوست حالت بدی به خود می‌گیرد و ممکن است فرد را اذیت کند.

مجله سیب سبز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *