خانه > مجله سلامت > طب سنتی و داروی گیاهی > اگر مزاج خشک دارید،بخوانید

اگر مزاج خشک دارید،بخوانید

مینا محبی متخصص طب سنتی در پاسخ به این سؤال که «آیا از نظر طب سنتی مصرف سالاد به جای وعده شام توصیه می‌شود یا خیر؟» گفت: وعده شام باید در ابتدای شب بین ساعت ۶ تا ۸ مصرف شود و این وعده باید حتماً ۳ ساعت قبل از خواب خورده شود.

مصرف سالاد به جای وعده شام

نشانه‌های مزاج سردوخشک

وی افزود: بعضی افراد به دلیل الگوی ناصحیح زندگی، معده سرد و تر دارند و مصرف سالاد این سردی را تشدید می‌کند. کسانی که معده سرد و تر دارند می‌توانند سالاد را بعنوان ناهار میل نمایند اما اگر فردی مزاج گرم دارد می‌تواند از سالاد به جای شام استفاده کند.

محبی مشخصات معده سرد و تر را اینگونه بیان کرد: تأخیر در هضم غذا، آروغ ترش، تجمع آب در دهان و عدم احساس تشنگی، همچنین این افراد با خوردن غذاهای سرد مثل خیار دچار تشدید علائم گوارشی می‌شوند.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: افراد دارای مزاج خشک، می‌توانند از شیربرنج استفاده کنند این غذا رطوبت‌رسان ملایم بدن است و عمر را طولانی می‌کند و می‌تواند کمک به چاق شدن در افراد خیلی لاغر نماید. خصوصا اگر این غذا همراه با شیره انگور مصرف یک غذای کامل است.

وی در ادامه گفت: سالمندانی که آروغ ترش و ریفلاکس معده ندارند شیربرنج را به عنوان یک غذای کامل استفاده کنند .البته می‌توانند مقداری گل سرخ هم به آن اضافه کنند.

محبی نشانه‌های مزاج سردوخشک را اینگونه بیان کرد: این افراد معمولاً به راحتی چاق نمی‌شوند پوست خشک و رنگ چهره کدری دارند، تیرگی و فرورفتگی زیر چشم داشته و آدم‌های بسیار دقیق و سخت گیر هستند. معمولا در فصل پاییز دچار تشدید بیماریهایی مثل بواسیر، ترک لب و تشدید خشکی پوست می‌شوند.

منبع: بهداشت نیوز

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین دمنوش ها برای روزه داران در ماه رمضان

دمنوش های مفید برای روزه داران دمنوش ها یکی از نوشیدنی های مناسب برای ماه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *