خانه > اخبار ایران و جهان > اینترنت و آنلاین بودن سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند!

اینترنت و آنلاین بودن سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند!

کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند استفاده بیش از حد از وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه، تبلت یا رایانه باعث ابتلای فرد به نارسایی‌های متعددی می شود و افراد برای داشتن سلامت روحی و جسمی باید استفاده از این وسیله را محدود کنند.
908a9
گجت‌های الکترونیکی؛ دشمنان خاموش کاربران
از جمله این بیماری ها می توان به مشکلات ستون فقرات اشاره کرد زیرا استفاده از این وسایل باعث قوز کردن و وارد شدن فشار بیش از حد به گردن، کمر و انگشتان دست می شود و در دراز مدت آرتروز و خمیدگی در فرم استخوانی را در پی دارد.
از دیگر نارسایی‌های ناشی از استفاده بیش از حد از ابزارهای الکترونیکی مشکلات بینایی است چرا که تمرکز بر روی فونت کوچک کلمات روی صفحه این وسایل به مدت طولانی و همچنین نور آبی ساطع شده از این گجت‌های الکترونیکی به شدت بر قدرت بینایی اثر می گذارد و می تواند باعث خشکی چشم، قرمزی، اشک ریزی از بینی و نیز خارش و سوزش چشم شود.
شبکه‌های اجتماعی سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند
افرادی که ساعت های زیادی از زمان خود را در شبکه های اجتماعی مجازی سپری می کنند، معمولاٌ بیش از سایر افراد دچار ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و سایر بیماری های ناشی از ضعف سیستم ایمنی بدن می شوند زیرا در عوض انجام ورزش، مصرف غذاهای سالم، خواب به اندازه و پیاده روی، وقت خود را صرف خیره شدن به صفحه نمایش می کنند و باعث کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن خود می شوند.
میکروب‌ها در کمین هستند
همچنین این وسایل به دلیل حرارت دستگاه و دارا بودن میدان مغناطیسی بیشتر میکروب ها باکتری ها و آلودگی های محیطی را جذب می کنند و به یک عامل خطرناک برای انتقال انواع بیماری ها تبدیل می شوند.
کارشناسان توصیه می کنند افراد به طور روزانه و منظم نسبت به ضدعفونی کردن این وسایل اقدام کنند تا از ابتلا به انواع بیماری ها به ویژه بیماری های پوستی مصون بمانند.
استفاده افراطی از این وسایل همچنین می تواند باعث صدمات غیر قابل بازگشت شود برای مثال می تواند باعث بروز تصادف، برخورد با خودرو، سقوط از ارتفاع و سایر مشکلات فیزیکی به دلیل بی توجهی به محیط اطراف شود زیرا فرد به دلیل تمرکز بر روی مطالب از محیط پیرامون خود غافل است.
بیماری‌های روحی و روانی
کارشناسان هنوز در حال بررسی آسیب شناسی ناشی از این وسایل هستند. گفته می‌شود این وسایل به جز صدمات جسمی باعث تمایل انسان ها به گوشه گیری و تنهایی می شود به طوری که اگر استفاده از این وسایل حالت وسواس گونه به خود بگیرد، فرد دیگر تمایلی برای حضور در فعالیت های اجتماعی نداشته، با دوستان و اطرافیان خود حرف نمی زند و تنها مونس او یک دستگاه بی جان با میلیون ها اطلاعات می شود که باعث استرس، هیجان، بروز حسادت، کمبود اعتماد به نفس و میلیون ها مورد منفی دیگر می شود.
منبع: Natural living ideas

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرح های زیبا بسم الله رحمان رحیم

مجموعه ای زیبا از عکس های بسم الله الرحمن الرحیم  گردآوری:مجله حیاط خلوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *