خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار گوناگون > این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

این استان‌ها منتظر بارش برف و باران باشند

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران در غالب نقاط کشور، تشدید این بارندگی در روزهای آتی همچنین تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و مناطق پرتردد شهری خبر داد.

صادق ضیاییان  درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی امروز (۴ بهمن) برای استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه وبویراحمد، خلیج فارس و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌های لرستان و خوزستان و چهارشنبه(۵ بهمن) ضمن تشدید بارش در مناطق ذکر شده برای غرب استان‌های کرمان و هرمزگان بارش باران و برف و در مناطق مستعد رعدوبرق و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی این دو روز در برخی نواحی گیلان و مازندران و ارتفاعات البرز نیز ابرناکی و بارش پراکنده رخ خواهد داد. پنجشنبه (۶ بهمن) برای استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، جنوب و غرب یزد، تنگه هرمز و نیمه‌شرقی خلیج فارس ابرناکی، بارش باران و برف، گاهی وزش باد و در مناطق مستعد رعدوبرق و برای ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس جنوبی و زاگرس مرکزی، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا جمعه ( ۷ بهمن) در کرمان، شرق فارس، هرمزگان، ارتفاعات سیستان و بلوچستان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس بارش پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: شنبه (۸ بهمن) با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور در برخی نواحی شمال غرب و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش پراکنده برف دور از انتظار نیست.

ضیاییان افزود: از امروز تا جمعه ( ۴ تا ۷ بهمن) دریای عمان، تنگه هرمز و نیمه شرقی خلیج فارس و شنبه خلیج فارس مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا اواخر هفته در شهرهای صنعتی و پرجمعیت انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۵ بهمن )قسمتی ابری و غبارآلود  با حداقل دمای ۲- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۶ بهمن ) نیمه ابری و غبارآلود با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۴ و ۵ بهمن) بندرعباس با دمای ۲۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد بادمای ۱۵- و همدان با دمای ۱۲- و ۱۵-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

منبع:ایسنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چرا برف و باران نمیاد ؟| علت کم بارشی در ایران

چرا برف و باران نمیاد ؟| علت کم بارشی در ایران اخیرا انتشار برخی نقشه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *