خانه > اخبار ایران و جهان > این گل های آپارتمانی آلودگی هوا را از بین می برند+عکس

این گل های آپارتمانی آلودگی هوا را از بین می برند+عکس

همه ساله در شش ماهه دوم یعنی پاییز و زمستان به دلیل سکون هوا یا وارونگی هوا تراکم آلاینده ها در شهرهای پرجمعیت بیشتر شده و آلودگی شدیدی را برای شهرهایی مثل تهران، تبریز، اصفهان، مشهد و … به وجود می آورد. زندگی در این آلودگی ها آسیب های جدی به پوست و اندام های داخلی بدن به خصوص ریه وارد می کند. اما در هنگام بروز آلودگی هوا چه باید کرد؟ آیا راهی وجود دارد که آلودگی هوا کمتر به ما آسیب بزند؟ باید گفت بله به لطف تحقیقات دانشمندان، راه مقابله با آلودگی هوا کشف شده است. با گیاهان آپارتمانی می‌توان به جنگ این آلودگی در خانه و محل کار رفت. بر همین اساس ناسا فهرست پیشنهادی گیاهان خاصی را منتشر کرده است که در مقابله با آلودگی هوا بسیار کارساز هستند.

در ادامه این مطلب از حیاط خلوت اسامی این گل های آپارتمانی را خواهید دید.

این گل های آپارتمانی آلودگی هوا را از بین می برند+عکسمعرفی گل هایی که آلودگی هوا را از بین می برند

سازمان فضایی ناسا در سال ۱۹۸۹ با هدف خودکفایی سفینه‌ها و ایستگاه‌های فضایی در زمینه تولید و تصفیه هوای مورد نیاز برای فضانوردان و آزمایش‌های فضایی، یک رشته پژوهش دنباله‌دار آغاز کرد که از جمله نتایج آن تأثیر خارق‌العاده استفاده از چندین نوع گیاهان معمولی خانگی برای تصفیه آلودگی‌هایی با منشأ داخلی خانه، اداره و محل کار است. این تحقیق ناسا را می‌توانید به صورت کامل{اینجا} بخوانید.

دراسینا درمنسیس، ژربرا، نخل راپیس، آگلونما (همیشه سبز)، گل عنکبوتی (گندمی)، سرخس آبلیتراتا، اسپاتی فیلوم، دراسِنا، لیریوپ، آنتوریوم، پوتوس، فیکوس بنجامین (بنجامین انجیری)، آنتوریوم آندرانوم، سانسِوریا، پاپیتال، سرخس برگ شمشیری، نخل ققنوس، نخل مرداب،بهترین گیاهان پیشنهادی ناسا برای تصفیه هوا در محیط‌های بسته هستند.

بیشتر زمان زندگی روزمره بخش بزرگی از انسان‌ها در خانه و محل کار می‌گذرد. بنابراین حصول اطمینان از استانداردهای مورد قبول هوایی که نفس می‌کشیم همواره دغدغه به جای خانواده‌ها، مدیران و دانشمندان است.

طبق تحقیقات ناسا به ازای ۹ مترمکعب هوای داخلی، یک گلدان از هر کدام از این گیاهان آپارتمانی می‌تواند بسیاری از آلاینده‌های داخلی را تصفیه کند. همچنین پژوهش‌های دیگری نشان می‌دهد که میکرو ارگانیزم‌های موجود در خاک این گیاهان می‌تواند در جذب و تصفیه بنزن موجود در هوای اتاق هم مؤثر باشد.

گردآوری:حیاط خلوت

منبع: خبر آنلاین

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *