خانه > آشپزی و تغذیه > با این مواد غذایی دندان های خود را سفید کنیم

با این مواد غذایی دندان های خود را سفید کنیم

دندان های سفید میخواهید؟ غذاهایی را بخورید که بخشی از این سفیدی را برای شما انجام دهند.

به گزارش حیاط خلوت و به نقل از بدونیم؛ اگر یک عکس به هزار حرف بیارزد یک لبخند میلیون ها می ارزد. لبخند فقط نشاندهنده شادی نیست بلکه باعث می شود دیگران به ما به دید فردی جذاب و دوستانه نگاه کنند. گذشته از تمام این ها داشتن دندان های سفید اعتماد به نفس را هنگام لبخند بالا می برد.

با این مواد غذایی دندان های خود را سفید کنیم

روش های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که هم هزینه بالایی دارند و هم به دندان آسیب می رسانند و دندان ها را حساس می کنند. خوشبختانه روش بهتری هم وجود دارد و آن هم خوردن یکسری غذاهای خاص است. رژیم غذایی متعادل متمرکز شده بر میوه ها و سبزیجات، پروتئین، کلسیم و آب نه تنها سلامت جسمی را تامین می کند بلکه لبخند را زیباتر می کند. پس اگر می خواهید لبخندی زیبا داشته باشید این غذاها را مصرف کنید:

پرتقال

پرتقال میوه ای است مغذی، کم چرب و سرشار از ویتامین C. این میوه علاوه بر فواید سلامتی یک سفید کننده طبیعی به حساب می آید. آنزیم بروملین پرتقال یک لکه بر طبیعی است.

آناناس

خوردن آناناس لبخند را زیباتر می کند. این میوه نیز مانند پرتقال حاوی آنزیم های لکه بر طبیعی به نام بروملین است. بروملین یکی از مواد تشکیل دهنده خمیردندان های سفید کننده است. طعم آناناس مثل مرکبات دیگر بزاق دهان را زیاد می کند و باعث می شود دندان ها به طور طبیعی شسته و تمیز شوند.

توت فرنگی

توت فرنگی میوه مورد علاقه خیلی هاست. اگر بدانید خاصیت سفید کنندگی دارند بیشتر به آن علاقه مند می شوید. توت فرنگی حاوی آنزیمی به نام مالیک اسید است که تغییر رنگ سطح دندان را رفع می کند. حتی میتوانید با مالیدن توت فرنگی به دندان ها از خاصیت سفید کنندگی آن بهره مند شوید.

آجیل و تخمه

آجیل و تخمه بخشی از هر رژیم سالم است. زیرا علاوه بر پروتئین حاوی فیبر و چربی های سالم نیز هست. خوردن آن ها به سلامت دندان کمک می کند و لکه های سطح دندان را از بین می برد. به عنوان مثال بادام به دلیل داشتن کلسیم بالا و شکر پایین دوست دندان هاست.

سیب

ضرب المثلی هست که می گوید: روزی یک سیب بخور تا محتاج پزشک نشوی. سیب گاز گرفتن مثل اسکراب دندان می ماند. سیب نیز سرشار از ماده ای به نام مالیک اسید است که در خمیر دندان ها به وفور یافت می شود. مالیک اسید بزاق دهان را زیاد می کند تا دندان ها شسته شده و لکه های روی دندان از بین برود.

کرفس

علاوه بر سیب یکسری میوه های ترد دیگر هم وجود دارند که برای دندان مفیدند. مثل کرفس که همانند سیب بزاق دهان را زیاد می کند. بزاق از پلاک ها در مقابل لکه هایی که به دندان می چسبند محافظت می کند. کرفس سرشار از پتاسیم برای متابولیسم سالم، کلسیم، فیبر و ویتامین K که برای کلیه ها و استخوان ها بسیار مفید است.

هویج و بروکلی

این سبزیجات با زیاد کردن بزاق لکه بر طبیعی دندان ها هستند. آن ها باکتری هایی که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود را می کشند و فیبر آن به عنوان اسکراب دندان ها را تمیز می کند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *