خانه > بیوگرافی > بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی “محمد گلریز”

بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی “محمد گلریز”

محمد گلریز متولد ۱۳۲۵ تهران از خوانندگان موسیقی سنتی و پاپ ایرانی است. او یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است و صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است. نام اصلی وی محمدعلی گلپایگانی است و او برادر کوچک‌تر اکبر گلپایگانیاست.

بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی "محمد گلریز"

 

زندگی‌نامه

گلریز برای آهنگی با عنوان شهید مطهری با روح‌اله خمینی دیدار کرد. گلریز در سال ۱۳۸۹ به عنوان خواننده ماندگار از طرف عزت‌اله ضرغامی رئیسسازمان صدا و سیما، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی "محمد گلریز"

گلریز فعالیت خود را از سال ۵۸ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با آهنگ «سرود نیایش» از رضاقلی ملکی شروع کرد. سپس سرود «این بانگ آزادی» با شعر حمید سبزواری و آهنگ احمدعلی راغب را خواند. گلریز سپس سرودهای ای شهید مطهر، رفتند یاران، خجسته باد این پیروزی، ای شهیدان خدایی نامتان پاینده باد را خواند و آهنگ «دریغا» با آهنگسازی محمد علی شکوهی را به مناسبت درگذشت سید روح‌الله خمینی اجرا کرد.

بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی "محمد گلریز"

آلبوم‌ها

  • برخیزید آهنگساز حمید شاهنگیان
  • صبح شکوفا
  • نیایش
  • بانگ آزادی
  • ای بسیجی
  • دریغا
  • نغمه توحید
  • سلام بر بصیرت
  • غم فراق
  • سکر سماع ملکوت آهنگساز استاد هادی آزرم
  • خجسته باد این پیروزی

مستند گلبانگ گلریز در مورد زندگی وی ساخته شده است.

بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی "محمد گلریز"

وقتی نام محمد گلریز را می‌شنویم یاد سرود «خجسته باد این آزادی» اش می‌افتیم اما او سرودهای انقلابی فراوانی خوانده است. وی در یک خانواده مذهبی به دنیا آمده است. او یکی از خوانندگان برتر دوران دفاع مقدس است و صدایش به عنوان میراث شفاهی ایران در سازمان میراث فرهنگ ثبت شده است. در سال‌های جنگ تصمیم گرفت به جبهه برود و به صورت حضوری به اجرای برنامه بپردازد، برای این کار از طریق جهاد سازندگی به جبهه اعزام شد و به فرموده امام راحل که فرمودند: «هر کس به هر شکل که می‌تواند در دفاع مقدس حضور داشته باشد»، گلریز نیز برای روحیه‌دادن رزمندگان به صورت زنده به اجرای برنامه می‌پرداخت.

بیوگرافی و عکس های خواننده انقلابی "محمد گلریز"

او بهترین خاطرات زندگی‌اش را از روزهای حضورش در جبهه‌ها دارد. محمد گلریز برای آهنگ «شهید مطهر» خدمت امام رسید و ایشان وی را مورد احترام و لطف خود قرار دادند و همین سبب شد گلریز با انرژی بیشتری به خلق دیگر سرود‌های انقلابی بپردازد. وی در سال ۱۳۸۹ به عنوان خواننده ماندگار از طرف مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفت.

گردآوری بخش موسیقی مجله حیاط خلوت

بیوگرافی های بیشتر را اینــجا ببینید

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *