خانه > بیوگرافی > بیوگرافی و عکس های مرتضی مهرزاد،بلندترین مرد ایران

بیوگرافی و عکس های مرتضی مهرزاد،بلندترین مرد ایران

مرتضی مهرزاد (زادهٔ ۱۹۸۷ میلادی) ساکن چالوس در ایران است. شهرت او به‌خاطر قد بلندش است.

وی با قد ۲۴۶٫۴ سانتی‌متر، به‌عنوان بلندترین مرد ایران شناخته می‌شود.[۱][۲] قد او در سپتامبر ۲۰۱۱ توسط اعضای وبگاهِ TheTallestMan.comm اندازه‌گیری شد. رشد غیرطبیعی قد او از زمانی آغاز شد که او ۱۶ سال سن و ۱۹۰ سانتی‌متر قد داشت و از روی دوچرخه‌اش سقوط کرد که موجب آسیب به لگن او شد. همچنین پای راست مرتضی مهرزاد در حدود ۱۵ سانتی‌متر از پای چپش کوتاه‌تر است. اندازهٔ کف دست او در حدود ۲۷۷ سانتی‌متر است.

 مرتضی مهرزاد،بلندترین مرد ایران

 مرتضی مهرزاد،بلندترین مرد ایران

مرتضی مهرزاد در سال ۱۳۹۴ به تیم والیبال نشستهٔ ثامن‌الحجج سبزوار در لیگ برتر والیبال نشسته پیوست. او عضو تیم ملی والیبال نشسته ایران است و همراه این تیم در مسابقات پارالمپیک ریو ۲۰۱۶ موفق به کسب مدال طلای این رشته شد.

 مرتضی مهرزاد،بلندترین مرد ایرانمرتضی متولد ۲۶ شهریور ماه ۱۳۶۶ است که در شهرستان رودسر استان گیلان به‌دنیا آمد

بیماری و اندازه قد

مرتضی از بیماری آکرومگالی رنج می‌ برد  بلندی قد او تقریباً به ۲۵۰ سانتی‌ متر می‌ رسد، قد نشسته او ۱۲۳ سانتی متر و ۲۰۱ سانتی متر ارتفاع نشسته او وقتی که دستهایش را بلند می کند است

عکس کودکی مرتضی مهرزاد،بلندترین مرد ایران

تحصیل تا مقطع دوم راهنمایی

صفورا علی‌نژاد مادر مهرزاد در مورد چگونگی قد کشیدن ناگهانی مرتضی خاطر‌نشان کرد: مرتضی تا کلاس دوم راهنمایی را با معدل بالا به تحصیل مشغول بود اما به‌دلیل اینکه نسبت به همسن و سال‌های خود هیکل درشتی داشت این مسأله سبب شد تا همکلاسی‌هایش او را مسخره کرده و روحیه او را ضعیف کنند و در نتیجه با وجود اصرار ما مرتضی از ادامه تحصیل بازماند و با خواهش و التماس فراوان ترجیح داد که به کارگری برای دیگران و کار در مغازه‌ها بپردازد.

مرتضی مهرزاد در برنامه ماه عسلمرتضی مهرزاد در برنامه ماه عسل

آرزو مرتضی مهرزاد در برنامه احسان علیخانی

مهرزاد که یک پرسپولیسی تمام عیار است در برنامه احسان هلیخانی از دیدن علی کریمی بعنوان بزرگترین آرزویش یاد کرد کریمی که آن شب از قضا برنامه ماه عسل را دیده بود و می‌ دانست دیدن او بزرگترین آرزوی مرتضی بوده، به سرعت خود را ساعاتی بعد بهش رساند و اورا در آغوش کشید.

انعکاس خبر در رسانه‌های محلی و ملی

مادر بلندقامت‌ترین ورزشکار پارالمپیک ۲۰۱۶ : پس از انعکاس اخبار مرتضی در رسانه‌های محلی عوامل برنامه ماه عسل که چندسالی‌ است در ماه مبارک رمضان در رسانه ملی پخش می‌شود از ما برای حضور در آن برنامه دعوت کردند و با وجود تمام مشکلاتی که مرتضی پس از چند سال خانه‌نشینی داشت به‌هر زحمتی بود خود را به تهران رساندیم. مادر مرتضی که بارقه امید همچنان در چشمانش موج می‌زند از الطاف رئیس اداره بهزیستی چالوس، رئیس هیأت ورزش و جانبازان چالوس و خزانه‌دار هیأت ورزش جانبازان و معلولان چالوس بسیار سپاس‌گزار بوده و به‌نوعی موفقیت مرتضی را مدیون حمایت‌ها و پیگیری‌های آنها دانست و ادامه داد: در برنامه ماه عسل هنگامی‌که احسان علیخانی مجری برنامه به مرتضی گفت بزرگ‎ترین آرزویت چیست، مرتضی که در مدت ۷ سال خانه‌نشینی مسابقات ورزشی فوتبال را از طریق تلویزیون دنبال می‌کرد تنها خواسته قلبی خود را دیدار چهره‌به‌چهره یک فوتبالیست معروف کشور برشمرد و دست‌اندرکاران برنامه ماه عسل نیز این مکنون قلبی وی را در مدت چند ساعتی برآورده کردند تا جایی‌که به‌دعوت ایشان و برای دیدار وی راهی یکی از رستوران‌های تهران شدیم.

مهار رشد قد مرتضی

مادر مرتضی مهرزاد گفت : مرتضی که دیگر روحیه اعتماد به‌نفس خود را پیدا کرده بود ۷ سال قبل با حمایت‌های مردمی و تلاش اعضای سابق شورای اسلامی شهر چالوس تحت عمل جراحی قرار گرفت و به‌ این وسیله جلوی رشد قد او گرفته شد و این‌چنین بود که مرتضی با نظر لطف خداوند و دعای خیر مردم امروز مایه افتخار ایران‌زمین شد و توانست پرچم ایران را در دنیا به اهتزاز در بیاورد.

عکس های مرتضی مهرزاد

عکس کودکی مرتضی مهرزاد

عکس کودکی مرتضی مهرزاد

مرتضی مهرزاد بازیکن تیم والیبال نشسته ایران

مرتضی مهرزاد بازیکن تیم والیبال نشسته ایران

مرتضی مهرزاد بازیکن تیم والیبال نشسته ایران

عکس مرتضی مهرزاد از ماه عسل تا پارالمپیک ریو,بیوگرافی مرتضی مهرزاد,عکس های مرتضی مهرزاد بلند قدترین مرد ایران,مرتضی مهرزاد در والیبال نشسته ریو,تصاویر مرتضی مهرزاد معلول موفق

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان

موساکا غذایی خوشمزه با بادمجان موساکا یک نوع گراتن است که با بادمجان درست می …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *