خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > تاثیرات مخرب اضافه وزن در زندگی زناشویی

تاثیرات مخرب اضافه وزن در زندگی زناشویی

اضافه وزن می تواند زندگی زناشویی را کاملا تحت تاثیر قرار دهد و زوجین را تا نابارور شدن نیز تهدید کند،سلامت جنسی با اضافه وزن به خطر میفتد. نرگس جوزدانی کارشناس و مشاور تغذیه گفت: چاق شدن هر یک از زوجین«به خصوص خانم ها» بر روی باروری آن ها تاثیرگذار هست و حتی می تواند منجر به عدم بارداری افراد شود.

تاثیرات مخرب اضافه وزن در زندگی زناشویی

وی ادامه داد: چاقی باعث تضعیف سلامت جنسی می شود و احتمال خطر ابتلا به مریضی‌های مقاربتی را به طور چشم گیری افزایش میدهد.

جوزدانی بیان کرد: چاقی، باروری مردان را تحت تاثیر قرار میدهد و افزایش توده بدنی یا BMII در مردان، با افزایش احتمال ناباروری رابطه دارد و احتمال ناباروری در مردانی که اضافه‌وزن دارند یا چاق میباشند، در مقایسه با مردانی که وزن طبیعی دارند، اکثر هست.

 

به گزارش پارس ناز این کارشناس تغذیه عنوان کرد: اضافه وزن در مردان و زنان منجر به افزایش میزان هورمونها در بدن می شود و هورمونها نیز فرایند باروری در مردان و زنان را تحت تاثیر قرار می دهند، ترشح غیرطبیعی هورمونها میتواند منجر به افزایش وزن وتاثیرات منفی بر روی ساخت سلولهای جنسی در مردان و زنان شود.

 

وی یادآور شد: در زنان، وزن چندان موجب افزایش ساخت انسولین می شود که ممکن هست منجر به نامنظم شدن تخمک گذاری شود و باعث به وجود آمدن تخمدان پلی کیستیک در زن می شود که در نازایی زنان نقش دارد.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فواید روزه گرفتن برای سلامتی از نظر علمی

فواید روزه گرفتن از نظر علمی تحقیقات زیادی در مورد فواید روزه برای بدن انجام …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *