خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > تردد روز سیزده بدر ۱۴۰۰ | منع تردد سیزده بدر

تردد روز سیزده بدر ۱۴۰۰ | منع تردد سیزده بدر

تردد روز سیزده بدر ۱۴۰۰

با توجه به افزایش شهرهای قرمز و نارنجی محدودیت هایی برای سیزده بدر ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است . در ادامه محدودیت های تردد روز سیزده بدر ، منع تردد سیزده بدر و محدودیت های کرونایی سیزده بدر ۱۴۰۰ را می خوانید .

تردد روز سیزده بدر 1400 , منع تردد سیزده بدر

محدودیت های کرونایی در روز سیزده بدر ۱۴۰۰

 رنگ‌بندی جدید کرونایی شهر‌های کشور حاکی از افزایش شهر‌های قرمز و نارنجی و کاهش شهر‌های زرد و آبی است در این راستا برای روز جمعه ۱۳ فروردین  معروف به روز سیزده بدر مصادف با روز طبیعت محدودیت هایی مدنظر قرار گرفته است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، دورهمی خانوادگی، عدم استفاده از ماسک در بیرون منزل، مراسم عروسی و عزا و سایر تجمعات به خصوص در محیط سرپوشیده، خوردن غذا در محیط‌های عمومی سرپوشیده مثل رستوران، تالار و غذاخوری هتل و سفر با وسایل نقیله عمومی به خصوص اتوبوس و قطار از مهمترین عوامل افزایش مبتلایان کرونا است.

بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا سفر “از” و “به” شهر‌های قرمز و نارنجی ممنوع و مشمول جریمه است. تردد پلاک‌های غیربومی در شهر‌های قرمز یک میلیون تومان و در شهر‌های نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.

مسافران نوروزی که در شهر‌هایی با رنگ قرمز و نارنجی حضور دارند، در مدت ۷۲ ساعت پس از اعلام رنگ‌بندی جدید فرصت ترک آن شهر را دارند در غیر این صورت جریمه و اعمال قانون می‌شوند.

منع تردد شبانه در تمام شهر‌های کشور از ساعت ۲۲ شب تا ۳ بامداد برقرار است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ممنوعیت تجمع در پارک‌های شهرهای قرمز و نارنجی در روز طبیعت گفت: در ایام نوروز، بیش از ۱۵ هزار مسافر با تست کرونای مثبت، به مسافرت رفته‌اند.

دکتر علیرضا رئیسی درگفت‌وگویی تلویزیونی با بیان این‌که در بسیاری از استان‌های کشور مسافرت‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: بالا رفتن تعداد شهرهای قرمز و نارنجی شروعی برای افزایش تعداد بیماران مبتلا به کروناست و پیش‌بینی می‌شود که بعد از یک هفته افزایش شدیدتری نیز خواهیم داشت.

وی افزود: ۱۱۷ شهر نارنجی و قرمز داریم که نسبت به روزهای گذشته تعدادشان دو و نیم برابر شده است و فکر می‌کنم در روزهای آتی شهرهای نارنجی و قرمز بیشتری خواهیم داشت.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا درباره سفرهای نوروزی تصریح کرد: بیش از ۱۵ هزار نفر کرونا مثبت داشته‌ایم که با وجود اطلاع از مثبت بودن تست کرونایشان اقدام به مسافرت در ایام نوروز کرده‌اند که بیماری را در سراسر کشور منتشر کرده‌اند.

رئیسی متذکر شد: سوش غالب کرونا در کشور درحال تبدیل به ویروس جهش یافته انگلیسی است که این ویروس، تعداد افراد بیشتری را مبتلا می‌کند.

وی گفت: الان شهرهای زیادی در وضعیت زرد هستند اما در آستانه نارنجی شدن هستند، ما برای مدیریت کرونا، بیماریابی، تست کردن اطرافیان و ایزوله کردن بیماران را در دستور کار داریم.

رئیسی با هشدار نسبت به این‌که اگر هموطنان در روز سیزده بدر نکات بهداشتی را رعایت نکنند، وضعیت بدتری خواهیم داشت، تاکید کرد: در شهرهای قرمز و نارنجی تجمع در پارک‌ها در روز سیزده بدر ممنوع خواهد بود.

بسته شدن پارک‌ها و تفرجگاه‌های تهران در روز ۱۳ فروردین

طبق اعلام سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، تمام بوستان‌های تهران در روز طبیعت بسته خواهند بود، همچنین پارک‌های محلی و فرا منطقه‌ای در ۱۳ فروردین (روز طبیعت) تعطیل هستند و اجازه تردد در پارک‌ها داده نمی‌شود.

تصمیم اشاره شده برای روز طبیعت است و در سایر روز‌ها پارک‌ها همانند گذشته باز خواهند بود.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: ورودی پارک‌ها و تفرجگاه‌های شهر تهران به کمک شهرداری پایتخت در روز سیزدهم فروردین ماه مسدود می‌شود.

بنابر گزارش مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز پنجشنبه اظهار داشت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و ممنوعیت تردد و مراجعه به پارک ها و تفرجگاه ها در روز سیزدهم فروردین، پلیس راهور تهران بزرگ به همراه و همکاری شهرداری تهران نسبت به انسداد ورودی به پارکها اقدام کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس از امشب و بامداد فردا کلیه همکاران انتظامی در پلیس راهور تهران بزرگ در آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی خواهند بود و در کلیه مبادی وردی به پارک ها و تفرجگاه های سطح شهر تهران مستقر خواهند شد و نسبت به جلوگیری از مراجعه شهروندان اقدام می کنند.

سرهنگ موسوی پور افزود: در صورتیکه تعداد معدودی از شهروندان بخواهند این موارد را رعایت نکنند و جان دیگران را به خطر بیاندازند همکاران انتظامی نسبت به اعمال قانون آنها اقدام می کنند.

کدام شهر‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی هستند؟

فهرست شهر‌های نارنجی و قرمز در تصویر زیر به تفکیک استان‌ها آمده است.

کدام شهر‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی هستند؟
کدام شهر‌ها در وضعیت قرمز و نارنجی هستند؟

 

تعداد شهرستان‌های قرمز کرونا به ۳۲ و نارنجی به ۸۵ افزایش یافت. ۲۷۲ شهرستان زرد و تنها ۵۹ شهرستان آبی هستند.

علاوه بر جنوب، غرب و مرکز کشور، شهرستان‌هایی از شمال و شرق درگیر افزایش روند مبتلایان شده‌اند.

منبع:titrebartar.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *