خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > تهدید به انتشار عکس های خصوصی دختر جوان توسط تعمیرکار موبایل

تهدید به انتشار عکس های خصوصی دختر جوان توسط تعمیرکار موبایل

تهدید به انتشار عکس های خصوصی دختر جوان توسط تعمیرکار موبایل
تهدید به انتشار عکس های خصوصی دختر جوان توسط مرد شیطان صفت
«چند روز پیش برای تعمیر گوشی تلفن همراهم به یکی از فروشگاه‌های مجاز تلفن همراه در خیابان احمد‌آباد رفتم. ساعتی بعد، گوشی‌ام را تحویل گرفتم و به خانه برگشتم. دو روز از این ماجرا گذشته بود که پیام‌های شیطانی مردی ناشناس، زندگی‌ام را دچار چالشی بزرگ کرد.» این‌ها گوشه‌ای از اظهارات خانمی جوان است که فردی ناشناس با دست‌یابی به اطلاعات شخصی‌ا‌ش، وی را تهدید و عکس‌هایش را در فضای مجازی منتشر کرده است.ماجرای این پرونده از آنجا شروع شد که خانم جوانی به نام فرناز، صبح روز هفدهم دی‌، به دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه٧ مشهد مراجعه و پس از تنظیم شکوائیه‌ای، از صاحب یکی از مراکز خرید و فروش تلفن همراه شکایت کرد.
به گزارش حیاط خلوت پس‌ از مطرح‌شدن این شکایت در دادسرا، قاضی مهدی حقدادی، مسئولیت رسیدگی به این پرونده را برعهده گرفت. پیگیری‌های ابتدایی پرونده، حاکی از آن بود که فردی ناشناس با دستیابی به اطلاعات شخصی شاکی، مطالبی را تحت عنوان سوء‌استفاده و انجام اعمال منافی عفت‌، از‌طریق تلگرام Telegram برایش ارسال و وی را تهدید می‌کرد.تهدیدات فرناز توسط مرد شیطان صفت

شاکی که خانمی سی‌و‌شش‌ساله است، در مواجهه با قاضی پرونده مدعی شد: تلفن همراهم دچار مشکل شده و اختلال پیدا کرده بود و نرم‌افزار تلگرامم نیز باز نمی‌شد؛ به‌همین‌دلیل به یکی از فروشگاه‌های مجاز خرید و فروش گوشی تلفن همراه در خیابان احمدآباد رفتم و تلفنم را در‌اختیار واحد تعمیرات این مغازه گذاشتم. بعد‌از کمی قدم‌زدن در بازار، تلفن همراهم آماده شد، سپس به خانه برگشتم. دو روز از این ماجرا گذشته بود که عکس‌های شخصی داخل گوشی‌ام توسط فردی ناشناس برایم از‌طریق تلگرام ارسال شد. ابتدا شوکه شده بودم، بعد فکر کردم این کار را یکی از دوستانم انجام داده است و کارش را به‌شوخی گرفتم.

این خانم جوان ادامه داد: انتشار تصاویر خصوصی‌ام ادامه داشت تا اینکه متوجه شدم مخاطبم یک مرد است. وقتی از او پرسیدم عکس‌هایم را از کجا آورده پاسخ داد اگر تن به خواسته‌هایش ندهم و بدنم در اختیارش نباشد  اطلاعاتم را برای همه مخاطبان تلفن همراهم در فضای مجازی منتشر می‌کند و آبرویم را می‌برد. ابتدا فکر می‌کردم این حرف‌ها یک شوخی است، اما بعد متوجه شدم از‌ زبان مردی شیطان‌صفت گفته می‌شود. در همان لحظات اول ذهنم به‌سمت تعمیرکار گوشی‌ام رفت؛ چون تنها فردی که به اطلاعاتم دسترسی داشت، همان مرد جوان بود؛ لذا از دادسرا می‌خواهم شکایتم را پیگیری کند.

در ادامه تحقیقات با به‌دست‌آمدن این اطلاعات، فرضیه نقش‌داشتن صاحبان فروشگاه تلفن همراهی که شاکی به آن مراجعه کرده بود، مطرح شد و پرونده برای شناسایی و جلب متهم یا متهمان، در‌اختیار تیمی از کارشناسان اداره فضای مجازی پلیس فتای خراسان‌رضوی قرار گرفت.

مأموران در تحقیقات اولیه خود، طبق دستور به بررسی شماره متهم که به‌وسیله آن با شاکی ارتباط گرفته بود، پرداختند و طولی نکشید مشخصات مالک سیم‌کارت مشخص شد. صاحب این سیم‌کارت، مردی میان‌سال ساکن یکی از مناطق هسته مرکزی مشهد بود که در مواجهه با تیم تحقیقاتی پرونده عنوان کرد: قبلا از این سیم‌کارت استفاده می‌کردم، اما به‌دلیل داشتن مزاحم، آن را در‌اختیار دامادم گذاشتم.

مأموران پلیس فتا در ادامه تحقیقات خود به اطلاعات دیگری دست یافتند که نشان می‌داد داماد صاحب سیم‌کارت، یکی از متصدیان تعمیرگاهی است که شاکی برای تعمیر گوشی تلفن همراهش به آنجا مراجعه کرده بود.

با روشن‌شدن این ماجرا، نتیجه پیگیری‌های پلیسی به قاضی حقدادی اعلام شد و طبق دستور قضایی مقرر شد مأموران به واحد صنفی مد‌نظر مراجعه کنند و بررسی‌های خود را ادامه دهند.

کشف اطلاعات شخصی دیگر

با مراجعه مأموران به محل یادشده، مظنون پرونده ابتدا حاضر به همکاری با مردان قانون نشد، اما پس‌از اطلاع از هویت ضابطان قضایی مجبور به پاسخ‌گویی شد. این مرد جوان در اظهاراتش درباره سیم‌کارت مد‌نظر گفت: مالک این سیم‌کارت، پدر همسرم است. چند وقت پیش متوجه شدم مزاحم دارد؛ به‌همین دلیل آن را گرفتم و از آن به‌عنوان سیم‌کارت تست در مغازه استفاده می‌کردم. من تاکنون شبکه تلگرام را با این شماره فعال نکرده‌ام.

وی در ادامه اظهاراتش مدعی شد: شاکی را می‌شناسم. او از مشتریانم است و چند‌روز پیش برای تعمیر نرم‌افزار گوشی خود به مغازه‌ام مراجعه کرد.

بررسی محل توسط ضابطان قضایی ادامه داشت تا اینکه مأموران از روی سیستم رایانه فروشگاه موردنظر، اطلاعات شخصی مردی جوان را کشف کردند که دیگر متصدی این مغازه مدعی شد اطلاعات مربوط‌به یکی از دوستانش است.

مظنون ردیف دوم این پرونده درباره اطلاعات شخصی ذخیره‌شده توضیح داد: چند روز پیش دوستم به مغازه مراجعه کرد و گفت که قصد دارد تلفن همراهش را بفروشد؛ لذا از من خواست از اطلاعاتش پشتیبان بگیرم که من هم این کار را برایش انجام دادم. قرار شد گوشی جدیدش را بیاورد و این اطلاعات را روی تلفن همراهش انتقال دهم.

فعال‌شدن سیم‌کارت روی ٣۵گوشی

پس‌از به‌دست‌آمدن این اطلاعات، طبق دستور قاضی حقدادی، همه تجهیزات دیجیتالی فروشگاه مدنظر، به‌منظور بررسی بیشتر، جمع‌آوری شد و دو مظنون پرونده به دادسرا احضار شدند. با‌توجه‌به‌اینکه مدارک کافی علیه دو مظنون در دست نبود، آن‌ها با ارائه تعهد آزاد شدند.

جانشین سرپرست دادسرای ناحیه٧ مشهد در‌این‌باره به خبرنگار ما گفت: بر‌اساس تحقیقات صورت‌گرفته کارشناسان پلیس فتا مشخص شد سیم‌کارت متهم تاکنون روی ٣۵گوشی تلفن همراه فعال شده است.

قاضی مهدی حقدادی ادامه داد: تحقیقات این پرونده همچنان ادامه دارد و به‌زودی متهم اصلی شناسایی و دستگیر خواهد شد.

وی در ادامه به شهروندان هشدار داد که از ذخیره‌کردن اطلاعات شخصی روی تلفن همراه و نیز انتشار برخی عکس‌های خصوصی به‌عنوان عکس پروفایل خود جدا خودداری کنند؛ چرا‌که افرادی سودجو و فرصت‌طلب همیشه در کمین هستند و با دستیابی به این اطلاعات، نقشه‌های شوم خود را عملی می‌کنند.

حقدادی تأکید کرد: متهمان و مجرمانی که از‌طریق فضای سایبری اقدام به اخاذی، کلاهبرداری یا تهدید شهروندان می‌کنند، بدانند همه عملیات سایبری آنان تحت کنترل است و در‌صورت احراز جرم، طبق قانون با آنان برخورد سختی خواهد شد.

منبع: رکنا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم!

رکورد تازه ایرانی‌ها در جهان که فکرش را هم نمی‌کردیم! خواب، طبیعی‌ترین بخش زندگی است؛ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *