خانه > سرگرمی > خواندنی و دیدنی > جفت گیری گربه ها و ۷ حقیقت جالب

جفت گیری گربه ها و ۷ حقیقت جالب

حتما تا به حال سر و صداهای عجیب گربه ها در فصل های خاصی از سال را شنیده اید که می گویند نشانه ای برای جفت گیری آن ها می باشد. شاید برای شما جالب باشد که اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید .

در این مطلب ۷ حقیقت جالب درباره جفت گیری گربه ها آورده شده است که در ادامه می خوانید .

جفت گیری گربه ها

کسانی که گربه نگه‌داری می‌کنند باید درباره جفت گیری گربه ها هم اطلاعات خوبی داشته باشند. معمولا صاحبان گربه نمی‌دانند گربه ماده‌شان کی باردار شده است. بیشتر افراد به این واقعیت توجه نمی‌کنند که گربه‌های‌شان به سن باروری یا جفت‌گیری رسیده‌اند و حتی با گربه نر هم جفت‌گیری کرده‌اند (جفت‌گیری بین گربه‌های خواهر و برادر نیز برای برخی افراد شوکه‌کننده است). در چنین مواردی، تمرکز بر روی این مسئله که علائم و زمان‌ جفت‌گیری و بارداری گربه‌ها چه هستند- رفتار باروری گربه- مهم است. فرآیند باروری گربه با ملکه آغاز می‌شود، منظور از ملکه، گربه ماده‌ای است که در دوران میل جنسی قرار دارد، و با بارداری تمام می‌شود. در مدتی که گربه آماده جفت‌گیری و بارداری است، به مراقبت کامل نیاز است.

۱. فصل باروری

معمولا، گربه‌ها هنگامی که در دوره میل جنسی قرار دارند، آماده باروری هستند. این دوره ( ۴ مرحله) با مرحله میل جنسی آغاز می‌شود و اگر گربه، جفت‌گیری موفقی داشته باشد، باردار می‌شود. گربه، درست بعد از به دنیا آوردن بچه، آماده قرار گرفتن در مرحله میل جنسی می‌شود. بنابراین، این دوره می‌تواند بدون وقفه ادامه داشته باشد. بزرگ‌ترین فصل بر‌ای جفت گیری گربه ها ، بهار و تابستان است. گربه‌ها، به دلایل مختلفی در این فصل‌ها جفت‌گیری می‌کنند. طبیعتا، این فصل برای بارداری بهتر است زیرا بچه گربه‌ها در تابستان، در مقایسه با زمستان‌ها، بیشتر زنده می‌مانند.

۲. گربه ماده در مرحله میل جنسی

صاحبان گربه، به راحتی دوره میل جنسی گربه را تشخیص می‌دهند. رفتار گربه کاملا تغییر می‌کند و مشخص می‌شود که گربه آماده جفت گیری است. بهتر است تا زمانی که سن گربه بیشتر از یک سال نشده است، باردار نشود. یک راه دیگر، دور نگه داشتن گربه از نخستین دوره میل جنسی است. گربه نمی‌تواند در این سن کم، به خوبی فرزندآوری کند، بنابراین بهتر است اجازه دهید به اندازه کافی بالغ شود. بنابراین، بهترین کار، جلوگیری از نخستین دوره میل جنسی است ( حتی دومین مرحله، در صورتی که باردار شدن برایش ضروری نباشد).

۳. جفت گیری گربه ها

اگر گربه‌ها در محیط‌های کنترل شده‌ای قرار بگیرند، احتمال بارداری‌های ناخواسته وجود نخواهد داشت. گربه‌های خانگی تا زمانی که گربه نری در کنارشان نباشد، نمی‌توانند جفت‌گیری کنند. اگر برخی از صاحبان بی‌دقت، اجازه دهند گربه‌ها از خانه بیرون روند، احتمال بالایی وجود دارد که گربه‌ها جفت‌گیری کرده و باردار شوند. در موارد متعدد، افراد متوجه نمی‌شوند که گربه‌ها در مرحله میل جنسی قرار دارند، بنابراین گربه‌ها بدون اینکه صاحبان‌شان متوجه باشند، باردار می‌شوند. برخی افراد حتی تشخیص نمی‌دهند که گربه ماده‌شان در نخستین دوره میل جنسی قرار دارد و گربه معمولا در این نخستین دوره باردار می‌شود.

۴. رفتار

یک ملکه، کاملا آماده جفت‌گیری با گربه نر است و دائما نر را صدا می‌زند. گربه‌های ماده معمولا در نخستین دوره میل جنسی خود، بویی را از خود ترشح می‌کنند که نشان دهنده آمادگی آنها برای جفت‌گیری است. هنگامی که گربه نر، این بو را استشمام می‌کند، همان‌جا می‌ماند تا زمانی که ملکه از راه برسد و جفت‌گیری اتفاق بیفتد.

یک گربه ماده، پشت خود را بالا می‌آورد و جلوی گربه نر می‌نشیند. گربه نر جلو رفته و سعی می‌کند پشت گربه ماده بنشیند، پاهایش را نیز در دو طرف ماده قرار می‌دهد. وارد کردن آلت تناسلی و انزال، در کمتر از یک دقیقه اتفاق می‌افتد. هنگامی که گربه به انزال می‌رسد، ملکه فریاد می‌کشد. این، نشانه کامل شدن یک جفت‌گیری موفق است. پس از آن، ملکه می‌خواهد استراحت کند.

یک ملکه می‌تواند با آمادگی کامل گربه نر را صدا بزند و جفت‌گیری چند روز اتفاق بیفتند تا زمانی که گربه ماده از دوره میل جنسی خارج شود. هنگامی که دوره میل جنسی گربه تمام شود، به صداهای گربه نر اهمیت نمی‌دهد.

۵. صدای گربه نر

گربه نر، با صدایی خاص به ماده جواب می‌دهد که صدای جفت گیری است. هنگامی که یک ملکه، این صدا را می‌شنود، به سمت گربه نر می‌دود. این ارتباط یا دعوت گربه‌ها برای جفت‌گیری به میزان زیادی به صدا کردن با این صداهای خاص ارتباط دارد.

۶. خشونت

یک مسئله مهم که باید درباره جفت گیری گربه ها بدانیم، خشونت گربه‌هاست. این احتمال هم وجود دارد که گربه ماده از گربه نر خوشش نیاید و جفت‌گیری با او را رد کند. همچنین، گربه نر هم ممکن است یک ملکه خاص را رد کند یا این‌که حس شرم داشته باشد. به طور طبیعی، این رد شدن، می‌تواند باعث نوعی خشونت شود. گربه نر برای سرخورده کردن ماده، به ماده حمله می‌کند. یک گربه ماده نیز خشن می‌شود و در این‌جا احتمال جنگ وجود دارد. هر دو گربه، می‌توانند به یکدیگر آسیب برسانند؛ بنابراین، بهتر است گربه‌های بی‌میل برای جفت‌گیری نزدیک نشوند.

۷. دوره جفت گیری گربه ها

جفت‌گیری چند دقیقه طول می‌کشد. هنگامی که انجام شد، گربه می‌تواند در صورت آماده بودن، دوباره آن را انجام دهد. معمولا ملکه خود را می‌لیسد و برای جفت‌گیری دیگر آماده می‌شود. فاصله میان جفت گیری ها ممکن است ۳۰ دقیقه یا چند ساعت باشد. ضروری هم نیست که یک گربه ماده، روز بعد به سمت همان گربه نر برگردد. اگر گربه برای جفت‌گیری بیرون برود، بیشتر از یک گربه نر وجود دارد. جفت‌گیری با چندین گربه نر، به داشتن فرزند از پدران مختلف منجر می‌شود.

منبع:bazdeh.org

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان

متن مجری گری ۲۲ بهمن برای دانش آموزان در ادامه مجموعه ای از متن مجری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *