خانه > روانشناسی > مشاوره خانواده > خانم‌ها! بابت این کارها عذرخواهی نکنید

خانم‌ها! بابت این کارها عذرخواهی نکنید

خانم‌ها! بابت این کارها عذرخواهی نکنید

امروزه زنان قدرتمند زیادی را در سراسر این کره خاکی می بینیم، اما با وجود همه اینها باز هم مشکلاتی هر چند کوچک وجود دارد و آن رفتاری است که بسیاری از خانم ها در مقابل دیگران انجام می دهند: معذرت خواهی.
اگر به راستی اشتباهی را مرتکب شده اید، واجب است که معذرت خواهی کنید اما برای برخی از عادات، عذرخواهی یا آوردن دلیل و منطق، کاری اشتباه است.
خانم ها گاهی تنها به این دلیل که ارزش های زندگی آنها مشابه ارزش های اطرافیان شان نیست، از برخی کارها سر باز می زنند. در اینجا کارهایی را که خانم ها نباید از انجام آنها عذرخواهی کنند، برایتان آورده ایم.

 مادر شدن

افراد زیادی آرزوی مادر شدن را دارند اما زمان درست آن را چگونه تشخیص دهیم؟ مادر شدن کار ساده ای نیست اما از آنجا که شما تنها فردی هستید که باید فرزندتان را به دنیا آورده و تا آخر عمر از آن مراقبت می کنید، تنها و تنها نظر خودتان مهم است و هیچ فرد دیگری نمی تواند به جای شما تصمیم بگیرد. ممکن است که دوستان تان در حال تحصیل در دانشگاه باشند و شما مجبور باشید که فرزندتان را بزرگ کنید اما مهم نیست، اگر از این کار لذت می برید، انجام اش دهید.
یا برعکس، اگر دوست دارید که زمان بیشتری را به خوشگذرانی با همسرتان بگذرانید یا به مسافرت های بیشتری بروید، باز هم نظر شماست که اهمیت دارد. پس به خاطر مادر شدن یا نشدن از هیچ کس معذرت نخواهید و به دیگران نیز بفهمانید که این شمایید که باید مهمترین تصمیم زندگی تان را بگیرید.

خودتان را در اولویت قرار دادن

حتما شنیده اید که در هواپیما چه می گویند؟ این که در شرایط اضطراری قبل از این که به دیگران کمک کنید، اول ماسک خود را بگذارید و از سلامت خودتان اطمینان حاصل کنید سپس به سراغ دیگران روید. پس آنچه باید در اولویت زندگی تان قرار دهید توجه به سلامت خودتان است. برای خودتان زمان بگذارید. به عنوان مثال اگر احساس می کنید که مانیکور ناخن حالتان را خوب می کند، این کار را انجام دهید و بابت آن از هیچکس معذرت نخواهید. مهم نیست دلتان چه می خواهد، نیازهای شما مهمترین چیز است و نباید برای برطرف کردن آنها شرمنده باشید.

«نه» گفتن

همه باید نه گفتن را یاد بگیریم. شاید به نظر ساده رسد اما در عمل مخالفت کردن با دیگران کار ساده ای نیست. شما باید برای این کار تلاش کنید. باید یاد بگیرید که آنچه اهمیت دارد خودتان هستید نه آنچه دیگران در مورد شما می اندیشیند. حتی لازم نیست که پس از نه گفتن، عذرخواهی کنید و برای تصمیمی که گرفته اید، توضیحی بیاورید. شاید درخواست دیگران یا هدف هایتان مغایرت دارد، شاید هم زمان کافی برای آن ندارید، در هر صورت برای گفتن آنچه بر وقف مراد شما نیست، خجالت نکشید.

آرایش نکردن

بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که بدون آرایش در جمع حاضر شوند اما آیا درست است که به آنها بگوییم صورتت بی روح است یا که چرا به خودت نمی رسی؟ دلایل زیادی برای آرایش نکردن وجود دارد، به عنوان مثال حساسیت به لوازم آرایش یا خرابی پوست یا حتی کمبود وقت.. پس دلیلی ندارد که آنها را سرزنش کنیم. هر کسی اختیار زندگی خود را دارد و هر جوری که مایل باشد در اجتماع حاضر می شود، بنابراین اگر شما هم جزو آن دسته از خانم هایی هستید که زیبایی طبیعی را ترجیح می دهند، آرایش نکنید و حتی از دلیل تان هم برای دیگران نگویید.

آرایش کردن

حال بهتر است که روی دیگر سکه را هم ببینیم. اگر جزو آن دسته از خانم هایی هستید که عاشق آرایش کردن اند، پس آرایش کنید. بسیاری از خانم ها با آرایش اعتماد به نفس شان بیشتر می شود، پس دلیلی ندارد که دیگران در موردشان چه فکری می کنند، بهتر است هر طوری که خودشان می پسندند، آرایش کنند. بنابراین، به خاطر کاری که خود می پسندید از دیگران  عذر خواهی نکنید.

کار کردن

قدیم تر ها خانم ها پس از ازدواج و بچه دار شدن، یک گزینه بیشتر نداشتند و آن هم خانه داری بود. آنها در خانه می ماندند و همسرانشان در بیرون از خانه مشغول کار بودند. اما امروزه زنان می توانند دست به هر حرفه ای که به آن علاقه دارند، بزنند. اگر به تازگی بچه دار شده اید و در عین حال دوست ندارید که کار مورد علاقه تان را رها کنید، بهتر است به شغل تان ادامه دهید. یا برعکس اگر توان کار کردن را در خودتان نمی بینید، دلیلی ندارد که با هر روز کار کردن خودتان را زجر بدهید. مهم نیست که دیگران چه فکری می کنند، هیچ گاه برای انتخابی که به صلاح تان است شرمنده دیگران نباشید.

آنچه به تن کرده اید

لباس هر شخص نشان دهنده شخصیت اوست، پس ما نمی توانیم در مورد لباس پوشیدن دیگران نظر دهیم. ممکن است فردی چاق باشد و نتواند هر مدل لباسی را که دوست دارد به تن کند، یا این که دوست داشته باشد سر تا پا مشکی بپوشد، شاید هم دلش بخواهد که تیپی عجیب و غریب بزند که هیچ کدام از لباس هایش با دیگری تناسب نداشته باشد، هدر هر صورت انتخاب با خود اوست و نظر هیچ فرد دیگری نیز اهمیت ندارد. اگر دوستان یا خانواده تان از آنچه شما به تن کرده اید راضی نیستند، از آنها عذر خواهی نکنید، تنها کافی است بگویید که این انتخاب من است.

جشن عروسی

جشن عروسی یکی دیگر از آن مواردی است که کاملا شخصی است و بستگی به خودتان دارد. شاید شما دوست داشته باشید که جشن تان را در یک تالار و به سادگی برپا کنید یا که آن را مجلل کنار ساحل بگیرید، شاید حتی ترجیح دهید که با پول آن به یک مسافرت بروید، نظر شما هر چه باشد دیگران هم باید به آن احترام بگذارند زیرا این روز، روز شماست و باید همه چیز طبق مراد دلتان باشد. پس از خانواده یا حتی میهمان ها بابت آنچه که خود در بزرگ ترین روز زندگی تان تصمیم گرفته اید، غذر خواهی نکنید.

ابراز احساسات

همانطور که ثابت شده، اکثر خانم ها از آقایان احساساتی ترند. آنها گاهی با یک صحنه تراژدی در تلویزیون هم اشک هایشان سرازیر می شود. واقعیت این است که ما انسان ایم، نه ربات، پس طبیعی است که نسبت به موقعیت های گوناگون احساسات گوناگونی بروز دهیم. پس اگر به سادگی اشک هایتان روی گونه هایتان غلتید، یا از شدت شادی خواستید که به هوا بپرید و دیگران را در آغوش بکشید، این کار را بدون هیچ شرمی انجام دهید.
منبع:bartarinha.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی

۵ نکته مهم در تنظیم دادخواست حقوقی وکیل و مشاور حقوقی نقش بسیار مهمی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *