خانه > مجله سلامت > انواع بیماری و درمان > خشکی چشم در اثر کار با لپ تاپ

خشکی چشم در اثر کار با لپ تاپ

خشکی چشم به علت کاهش یا فقدان مزمن اشک و رطوبت سطح چشم ایجاد می‌شود و باعث درد، خارش، قرمزی در نتیجه، تاری دید می شود. علت اصلی  خشکی چشم , اشک است. سایر علل خشکی چشم عبارتند از: پیری، قرار گرفتن در معرض خورشید، آسیب چشم، محیط خشک ، سیگار کشیدن ، خیره شدن به صفحه مونیتور و یا تماشای تلویزیون برای ساعت های طولانی

خشکی چشم , خشکی چشم در اثر کار با لپ تاپ

یک متخصص چشم و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: استفاده از‌ لوازم آرایشی و بهداشتی‌ برای قسمت مژه می‌تواند جلوی ترشح‌ اشک‌ را گرفته و همین مسئله‌ موجب خشکی‌ چشم‌ و بروز‌ عارضه‌هایی مانند قرمزی‌ و سوزش‌ و درد چشم در افراد می‌شود.

محمد‌ طاهری‌ بیان کرد: افراد برای‌ جلوگیری‌ از آسیب‌ چشم در برابر نور آفتاب باید از عینک‌های آفتابی مناسب و استاندارد استفاده کنند زیرا در غیر این صورت‌ و در طولانی مدت آسیب جدی به چشم‌ وارد می‌شود که نتیجه آن کاهش بینایی‌ این عضو حیاتی‌ می‌شود.

طاهری‌ عنوان کرد: از نظر کارشناسان‌ و صاحب‌ نظران‌ تلفن‌ همراه یکی از وسایل‌ بسیار آلوده‌ محسوب می‌شود و هنگامی که افراد در حین‌ کار با گوشی همراه چشمشان‌ را مالش‌ می‌دهند این کار باعث‌ عفونی شدن سطح‌ چشم و بروز‌ قرمزی‌ و حتی درد می‌شود.به ازای هر ۲۰ دقیقه کار با رایانه‌ ۲۰ ثانیه‌ به منطقه‌ای در دور دست‌ نگاه کنید.

وی تأکید کرد: هنگامی که افراد برای مدت طولانی‌ به لپ تاپ‌ و یا کتاب خیره‌ می‌شوند این کار سبب‌ شده کمتر پلک زده و در نتیجه سطح چشم‌ دچار خشکی‌ می‌شود درهمین راستا برای جلوگیری ازاین عوارض کارشناسان‌ و متخصصان معتقدند‌ که به ازای‌ هر ۲۰ دقیقه کار با رایانه و یا لپ‌تاپ باید ۲۰ ثانیه‌ به منظره‌ای در دور دست نگاه کرده تا دچار خشکی‌ چشم و سایر عوارض‌ نشوند.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین راه های درمان عفونت ادراری در کودکان

راه های درمان عفونت ادراری در کودکان برای درمان عفونت ادراری چی خوبه ؟ یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *