خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > خوردن لبو در دوران بارداری و فواید آن

خوردن لبو در دوران بارداری و فواید آن

خوردن لبو در دوران بارداری و فواید آن

لبو داری خواص غذایی زیادی است و به دلیل داشتن اسید فولیک برای رشد جنین بسیار مفید است . در این مطلب از حیاط خلوت فواید و ضرر های خوردن لبو در دوران بارداری را گردآوری کرده ایم که در ادامه مشاهده می کنید.

خوردن لبو در دوران بارداری

ارزش غذایی لبو:

میزان کالری و مواد مغذی یک فنجان لبو:

۶۰ کیلوکالری

۴ گرم فیبر

۲٫۵ گرم پروتئین

%۳۴ فولات

%۲۸ منگنز

پتاسیم ۱۵%

%۱۴ مس

منیزیم ۱۰%

حضور اسید فولیک
رشد مناسب جنین در این دوران بسیار مهم است و فولیک اسید به این رشد طبیعی بسیار کمک می‌‌کند. همچنین وجود اسید فولیک در این گیاه، به ساخت گلبول‌‌های قرمز کمک می کند.

تصفیه خون در دوران بارداری
مواد مغذی موجود در این گیاه، توانایی تصفیه خون را دارد. همچنین به کاهش نقص‌‌های جنینی نیز کمک می‌‌کند. از جمله فواید دیگر مصرف این گیاه، افزایش استقامت در بدن زنان باردار است که آنها را برای زایمان مقاوم تر می‌‌کند.

افزایش محتوای آهن بدن
آهن، یکی از ضروری‌ترین ریز مغذی‌‌ها در تمامی دوران‌‌های زندگی یک زن است که نقش مهم و اساسی آن در دوران بارداری، پر رنگ‌تر است. آهن به افزایش محوای هموگلوبین بدن کمک می‌‌کند. بنابراین به زنان باردار توصیه می‌‌شود تا با مصرف آب چغندر، محتوای آهن بدن را افزایش دهند. نوشیدن آب چغندر در دوران بارداری، به حفاظت از مادر باردار در برابر کم خونی کمک می‌‌کند.

ویتامین c
چغندر حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین c می‌‌باشد. این ویتامین به جذب آهن در بدن کمک می‌کند. اگر مادران باردار در دوران حساس بارداری از این ماده غذایی مهم استفاده کنند، به طور قطع می‌‌توان انتظار فرزند سالم و قوی‌ای را داشت. اما پیش از مصرف هر روزه آن، حتما با متخصص زنان خود مشورت کنید و طبق توصیه‌ای که در این مورد دارند، مصرف کنید.

بهبود عملکرد کبد
وجود رنگدانه‌‌های موجود در این گیاه، سبب سم زدایی کبد و خون می‌‌شود. چغندر کمک به سمیت زدایی بدن از مواد مسموم می‌‌کند، در نتیجه شانس ذخیره چربی را نیز بسیار کاهش می‌‌دهد. کبد سالم، به معنی سیستم هضمی با عملکرد مناسب است.

خواص لبو در بارداری

کاهش ریسک تولد زودرس

افزایش ایمنی بدن

کاهش پوکی استخوان

افزایش متابولیسم بدن

جلوگیری از درد مفاصل وتورم

تصفیه خون

جلوگیری از کم خونی

کنترل قندخون

افزایش رشد مطلوب جنین

بهبود هضم غذا

منبع بزرگ اهن و ویتامین c

لبو به دلیل داشتن فیبر فراوان که خاصیت کاهش چربی خون را دارد و همچنین اسید فولیک، بهتر است در سبد غذایی بیماران قلبی و زنان باردار قرار بگیرد.

مضرات خوردن لبو

قرمز کردن ادرار ومدفوع

افزایش احتمال سنگ کلیه

دورگه شدن صدا

تب ولرز وبثورات

 

چغندر خواص زیادی  برای زنان باردار دارد اما باید از تمام مواد غذایی استفاده شود و بیشتر از یک کاسه کوچک در روز لبو نخورید.
اگر به مقدار زیاد لبو بخورید مضر است و قند آن نیز بالا می رود. لبو های پخته شده و آماده قند خیلی بالایی دارند چون به آنها شکر اضافه می شود

منابع:

niniban.com

izanan.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *