خانه > مجله سلامت > انواع بیماری و درمان > دلایل پرش پلک و تیک چشم

دلایل پرش پلک و تیک چشم

دلایل پرش پلک و تیک چشم

۱- استرس می تواند بدن را در موقعیت های مختلف قرار دهد و باعث شود واکنش بدن به شرایط مختلف، متفاوت باشد. پرش یا تیک چشم می تواند یکی از این شرایط باشد. تکنیک های آرام سازی همچون یوگا، مدیتیشین یا صرف زمان با حیوانات خانگی می تواند استرس شما را بهبود ببخشد و پرش پلک را کمتر کند.
۲- خستگی ناشی از کمبود خواب نیز دلیل دیگری برای پرش و تیک چشم است. زمانی که برای طولانی مدت خواب کافی ندارید و احساس خستگی می کنید؛ پرش پلک بدتر می شود.
۳- رژیم غذایی نقش بسیار قوی در سلامت کلی بدن بازی می کند. مواردی که باعث می شود سلامت بدن شما تضعیف گردد در برگیرنده مصرف بیش از حد الکل یا کافئین است و همین موضوع می تواند باعث پرش و تیک چشم شود. سعی کنید مصرف بیش از حد الکل و کافئین را کمتر کنید یا آن را به طور کلی از رژیم غذایی خود حذف نمایید. کمبود ویتامین ممکن است در چنین شرایطی دخیل باشد. اگر فکر می کنید کمبود ویتامین دارید از یک پزشک متخصص کمک بگیرید.
۴- خشکی چشم در افراد بالای ۵۰ سال شیوع بیشتری دارد اما استفاده مکرر از رایانه، مصرف برخی از داروهای خاص، مصرف لنزهای تماسی، کافئین و الکل و سایر عناصر سبک زندگی همچون استرس می تواند باعث خشکی چشم گردد. اگر احساس می کنید چشمتان خشک شده است با یک چشم پزشک مشورت کنید و دلیل آن را جویا شوید. اگر پزشک چنین شرایطی را تایید کرد می توانید از درمان های موجود بهره مند شوید.
۵- آلرژی هایی که بر روی چشم تاثیر دارند، می‌توانند چنین شرایطی را بدتر کنند. مصرف آنتی هیستامین چه به صورت قطره و چه قرص می تواند آلرژی چشم را بهبود ببخشد اما باعث خشکی آن می گردد. اگر چنین شرایطی دارید و می‌خواهید آنتی هیستامین مصرف کنید بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید.
۶- فشار چشم که معمولا به خاطر نیاز چشم به عینک، تعویض شماره آن و صرف مدت زمان طولانی جلوی صفحه نمایش رایانه، تبلت یا تلویزیون است می تواند باعث پرش و تیک چشم گردد. دنبال کردن قانون ۲۰-۲۰-۲۰ می تواند فشار و کشش چشم را کاهش دهد. این موضوع بدین معنی است که هر ۲۰ دقیقه باید به جای دیگری غیر از صفحه نمایش که در فاصله ۲۰ فوتی از شما قرار دارند نگاه کنید. اینکار را به مدت ۲۰ ثانیه انجام دهید. اگر پرش چشم شما ادامه داشت بهتر است با یک پزشک مشورت نمایید. مشکل در باز کردن و بستن چشم یا تجربه پرش و تکانه های ناگهانی در سایر قسمت های بدن، تورم، قرمزی،ترشح مایعات و سایر موارد می تواند در چنین شرایطی دیده شود.

 

منبع:مجله سلامت

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

بهترین راه های درمان عفونت ادراری در کودکان

راه های درمان عفونت ادراری در کودکان برای درمان عفونت ادراری چی خوبه ؟ یکی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *