خانه > اخبار ایران و جهان > اخبار اجتماعی > دلیل مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی چه بود؟

دلیل مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی چه بود؟

به گزارش مجله حیاط خلوت به نقل از دیده بان، آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر روز یک شنبه نوزدهم دی‌ماه  به دلیل عارضه قلبی به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شد. بعد از انتقال به بیمارستان آیت الله هاشمی به علت وجود علائم سکته فورا تحت  درمان و اقدامات اولیه قرار گرفتند.

براساس گزارش‌های موجود با وخامت حال ایشان به دلیل عارضه سکته قلبی  عملیات احیای قلبی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی توسط تیم پزشکی آغاز شد و  تیم پزشکی حداقل سه بار برای احیای قلبی ایشان اقدامات لازم را انجام دادند.

دلیل مرگ ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی چه بود؟
در این زمان اخبار مختلفی در رسانه‌های رسمی و غیررسمی منتشر  و اخبار مختلفی درباره سلامت آیت‌الله هاشمی و عارضه قلبی ایشان در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد. گروهی خبر از وخامت حال ایت‌الله به دلیل سکته قلبی خبر می‌دادند و گروهی معتقد بودند که اقدامات پزشکی برای کنترل عارضه قلبی موفقیت آمیز بوده و حال آیت الله رو به بهبودی است. تا سرانجام اخبار رسمی به نقل از معاون درمان وزیر بهداشت و درمان در رسانه ها منتشر شد.
سرانجام دکتر محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت درباره علت بستری شدن آیت الله هاشمی در بیمارستان شهدای تجریش سخن گفت. وی به رسانه‌ها اعلام کرد که حدود ساعت ۶ بعدازظهر آیت الله رفسنجانی به دلیل ایست قلبی به اورژانس بیمارستان منتقل شدند و تیم کامل پزشکی بر بالین ایشان حاضر شد و عملیات احیا آغاز شد.

به گفته محمد آقاجانی عملیات احیا که به دلیل سکته قلبی آیت الله هاشمی انجام شد حدود یک ساعت و سی دقیقه به طول انجامید و تیم پزشکی نهایت تلاش خود را برای  برطرف کردن عارضه قلبی و احیای ایشان انجام دادند اما متاسفانه آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساعت  ۷ و نیم بعدازظهر به لقاءالله پیوستند.
دکتر غلامرضا محسنی رئیس بیمارستان شهدای تجریش نیز اضافه کرد: علت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی ایست قلبی بوده است. وی ادامه داد: بعدازظهر ایت الله هاشمی با  علائم سکته قلبی و در شرایطی که هوشیاری نداشتند به بیمارستان منتقل شدند. بلافاصله تمام اقدامات درمانی با حضور ۵ فوق‌تخصص قلب آغاز شد و مراحل احیا در دستور کار قرار گرفت اما متاسفانه این اقدامات به نتیجه نرسید.
به دنبال انتشار خبر درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی به علت سکته قلبی بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و دولتی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و یار دیرین امام راحل (ره) و آیت‌الله خامنه‌ای را به دلیل عارضه قلبی را به رهبر، هئیت دولت و مردم شهیدپرور ایران تسلیت گفتند.

در میان این پیام‌ها شاید جملات محسن رضایی، دبیر  مجمع تشخیص مصلحت نظام متفاوت بود. محسن رضایی گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی امروز در مجمع با همه شوخی می‌ کردند و سرحال بودند. ایشان انقدر سرحال بودند، به آقای واعظی گفتم آقای هاشمی امروز حال خوشی دارند و من کمتر ایشان را این گونه دیده ام. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز به دلیل ایست قلبی به دعوت حق لبیک گفت.
پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از بیمارستان شهدای تجریش به بیماستان جماران منتقل شد. شخصیت‌های مختلفی از جمله رئیس جمهور، هئیت دولت و بسیاری از مقامات دولتی و لشکری و از جمله خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی برای آخرین ملاقات با آیت الله هاشمی در حسینه جماران حاضر شدند و برای همیشه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام خداحافظی کردند.

آیت‌الله  هاشمی رفسنجانی در سن ۸۲ سالگی  و به دلیل ایست قلبی  به دعوت حق لبیک گفت. سایت الو دکتر این ضایعه بزرگ و جان سوز را به ملت ایران تسلیت می‌گوید.

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *