خانه > فرهنگ و هنر > دنیای هنرمندان > دولت ضعیفه صبا کمالی را به عرصه بازیگری بازگرداند!

دولت ضعیفه صبا کمالی را به عرصه بازیگری بازگرداند!

صبا کمالی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها مشغول بازی در نمایش “دولت ضعیفه” به کارگردانی اصغر خلیلی است، مهمان غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین دوره نمایشگاه مطبوعات شد و صحبت هایی راجع به کم کاری اش در تلویزیون عنوان کرد که در ادامه این مطلب از حیاط خلوت با هم می خوانیم.

گفت و گو با صبا کمالی درباره کم کار شدنش

نقش صبا کمالی در نمایش “دولت ضعیفه”
من نقش “انیس‌الدوله” را دارم که اطلاعاتم در موردش کامل نبود اما صحبت‌هایم با آقای خلیلی و همچنین تجربیاتم در عرصه تئاتر باعث شد به این نقش برسم. تمرینات ما به صورت فشرده و طی دو هفته برگزار شد که در این مدت همه عوامل فشارهای زیادی را متحمل شدند اما به یکدیگر کمک کردیم تا همه چیز آماده اجرا شود. خوشبختانه حالا به گفته مخاطبان، نمایش “دولت ضعیفه” نمایش خوب و رضایت‌بخشی است.

کم‌کاری و دوری خود از تلویزیون
علت کم‌کاری و دوری من از تلویزیون به خاطر ایراداتی است که این رسانه دچارش شده و باعث شده که هنرمندان از آن ناراضی باشند و مردم هم با آن قهر کنند. اگر تلویزیون شرایطی پیدا کند که مردم تشویق شوند سریال‌ها را ببینند، من هم تشویق می‌شوم در  این مدیوم کار کنم اما متأسفانه تلویزیون به مردم و مخاطب احترام نمی‌گذارد و کار خود را انجام می‌دهد و ما نمی‌دانیم این سیاست از کجا نشأت می‌گیرد.

فضای حاکم بر تلویزیون
همانطور که ما وظایف زیادی در قبال جامعه داریم، تلویزیون هم وظایف مختلفی دارد و باید حفره فرهنگی جامعه را پر کند اما هیچ‌وقت این کار را انجام نمی‌دهد. تلویزیون هیچگاه از ما نمی‌پرسد علاقه و طرز فکرتان چیست و چه برنامه‌هایی دارید؟ فقط ما را تبدیل به یک سری طوطی کرده که متن‌هایی را به ما می‌دهد و می‌گوید این‌ها را جلوی دوربین بگویید. این مشکلات باعث شده از مدیوم تلویزیون فاصله بگیرم و به حضور در تئاتر مشغول شوم.

انتظار صبا کمالی از رسانه‌های حوزه فرهنگ و هنر
رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب باید کمک‌کننده هنر باشند و دست به دست هم بدهند تا سطح فرهنگ جامعه بالا برود. البته ممکن است بعضی از رسانه‌ها انگیزه‌شان این باشد که اتفاقاً سطح فرهنگ مردم بالا نرود که آن‌ها تکلیف‌شان مشخص است ولی رسانه‌هایی که به دنبال بالا بردن سطح فرهنگ مردم هستند باید برای رسیدن به این مهم تلاش بیشتری انجام بدهند.

سخن پایانی
در دنیای امروز که فضای مجازی یک ابر قدرت محسوب می‌شود و به راحتی می‌تواند شأن بزرگترین آدم‌های دنیا را هم پایین بیاورد، کار مطبوعات و رسانه‌ها سخت‌تر از قبل شده است و باید حتماً سعی کنند از فضای مجازی عقب نمانند چون در صورت ناکارآمد بودن رسانه‌های رسمی در مقابل شبکه‌های مجازی، آسیب‌های مختلفی به آدم‌های جامعه وارد می‌شود.

منبع:سیمرغ

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *