خانه > زیبایی و آرایشی > زیبایی ناخن > راز داشتن ناخن های محکم و سالم

راز داشتن ناخن های محکم و سالم

آیا شما ناخن های ضعیفی دارید؟ آیا ناخن های شما به محض اینکه بلند می شوند دچار شکستگی می شوند؟ بهتر است بدانید افراد زیادی با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند و فقط شما گرفتار آن نیستید. اما خبر خوبی برای شما داریم و آن این است که این مشکل راه حل هایی دارد.

راز داشتن ناخن های محکم و سالم

اگر به داشتن ناخن های سالم و قوی تر فکر می کنید در ادامه این مطلب از حیاط خلوت با ما همراه باشید تا راز سلامت ناخن را به شما بگوییم.

راز داشتن ناخن های محکم و سالم چیست؟

۱- ناخن گیرهای کند باعث می شوند تا ناخن شما تحت فشار ناخن گیر ترک بخورد. بهتر است آنها را به صورت مستطیل ببرید و سپس گوشه های آنها را کمی گرد کنید تا دوام بیشتری داشته باشند.

۲- ماده ای به نام کشک و غذاهایی نظیر کاله جوش که دارای کلسیم هستند، موجب استحکام ناخن ها می شوند؛ همچنین استفاده از روغن بابونه در استحکام ناخن ها بسیار تاثیر گذار است.

۳- نرمی ناخن نشان دهنده ی فقدان ترکیبات معدنی در بدن است، برای استحکام ناخن ها باید املاح معدنی را در غذا افزایش داده تا بدن انسان قابلیت جذب این املاح را پیدا کند و این ماده ی شافی که نام آن ناخن است محکم شود.

۴- استفاده از حنا؛ ترکیبی که علاوه بر استحکام بخشی ناخن ها، آنتی باکتریال هم هست، حنا است؛ برای اینکه در اثر استفاده از حنا، ناخن ها رنگ نگیرند باید این ماده را به مدت ۵ تا ۷ دقیقه روی ناخن نگه داشت.

۵- استفاده از روغن در استحکام ناخن ها بسیار تاثیر گذار است و باید ناخن را با این روغن ماساژ داد. گاهی اوقات کناره های ناخن دچار التهاب می شود که می تواند در عدم استحکام ناخن نقش داشته باشد. برای از بین رفتن این التهاب از روغن بابونه استفاده می کنیم.

۶- سوهان زدن ناخن به خصوص در خانم ها در عدم شکستگی ناخن ها موثر است. با حرکت دادن ناخن توسط سوهان زدن، ناخن از طریق ریشه تقویت شده و استحکام می یابد.

۷- املاح معدنی کلسیم، پتاسیم، منیزیم و آهن می تواند در استحکام ناخن ها نقش داشته باشد؛ همچنین مصرف شیر برنج که روی آن عسل یا شیره انگور باشد، هم خون سازی را تقویت می کند و هم به ناخن استحکام می بخشد.

منبع:نمناک

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

چه روش‌هایی برای جوان‌سازی صورت و چشم‌ها وجود دارد؟

خیلی از افراد به دنبال جوان‌سازی پوست هستند   خیلی از افراد در بزرگسالی که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *