خانه > زناشویی > راه های برگرداندن شور و اشتیاق به رابطه زناشویی

راه های برگرداندن شور و اشتیاق به رابطه زناشویی

کسل شدن رابطه زناشویی یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای هر زن و شوهری پیش بیاید. با ما همراه شوید تا شما را با روشهای جلوگیری از کسل شدن رابطه زناشویی و  برگرداندن شور و اشتیاق به رابطه زناشویی تان آشنا کنیم.

راه های برگرداندن شور و اشتیاق به رابطه زناشویی

اکنون به آن نقطه از آرامش در رابطه رسیده اید و به خوبی روی هم شناخت پیدا کرده و همدیگر را درک می کنید. همه چیز بر وفق مراد است اما به مرور زمان احساس کسل کننده ای نسبت به زندگی پیدا می کنید.

امنیت و آسایش خاطر منجر به کسل کنندگی رابطه می شود. رسیدن به این سطح امنیت در رابطه کاملا طبیعی و نرمال است. هر چه بیشتر با شخصی باشید بیشتر او و انتظارات تان که از او دارید را می شناسید. این سطح از شناخت علت کسل کننده شدن رابطه است.

مسلما همه ما این سطح امنیت و آسایش خاطر را از یک رابطه می خواهیم اما بدون شک هیچ کدام کسل کننده شدن رابطه را نمی خواهیم. زمانی که یک زوج حس امنیت و آسایش خاطر پیدا می کنند به این باور می رسند که هیچ چیزی در دنیا نمی تواند آن ها را از هم جدا کند و این حس اعتماد باعث می شود که دیگر هیچ تلاشی برای رابطه شان نکنند. و همین باعث می شود زندگی شان اتوماتیک وار، بدون هیچ فکر و سرمایه گذاری و با بی تفاوتی پیش برود. در نهایت به آخرین چیزی که در زندگی می رسید یک رابطه رمانتیک بی تفاوت است و همین بی تفاوتی منجر به بروز احساساتی چون دلخوری و آزردگی و در نهایت بحث و جدال می شود.

 

دلیل کسل کننده شدن رابطه زناشویی

با رعایت ایده های زیر شور و اشتیاق و هیجان را به رابطه آورده و مانع از ایجاد یک رابطه کسل کننده شوید.

به دنبال تجربیات جدید بروید

برای مبارزه با یکنواختی هیچ چیزی بهتر از امتحان کردن یک تجربه جدید با همدیگر نیست. آیا به عکاسی علاقه دارید؟ باهم به کلاس های آموزش عکاسی بروید. آیا به دوچرخه سواری علاقه دارید؟ آخر هفته ها مسابقه دوچرخه سواری بدهید. تحقیقات نشان داده است که تجربیات جدید بهترین راه برای مبارزه با یکنواختی و کسل کنندگی رابطه است.

 

برای آینده برنامه ریزی کنید

در این جا منظور از برنامه ریزی برای آینده این نیست که کجا خانه بخرید یا این که چند تا بچه داشته باشید. به عنوان مثال برای تعطیلات ماه بعد برنامه یک سفر چند روزه را بچینید. این برنامه ریزی ها باعث می شود با انگیزه بیشتری پیش بروید و مانع از کسل کننده شدن زندگی بشوید. برنامه ریزی برای آینده آدرنالین رابطه را بالا می برد و باعث می شود قدردان یکدیگر باشید.

 

برنامه بیرون رفتن فراهم کنید

یکی از راه های مبارزه با یکنواختی و کسل کنندگی رابطه این است که یک برنامه الزامی برای بیرون رفتن داشته باشید تا بتوانید در این زمان با هم اوقات خوشی را بگذرانید. این برنامه ها برای سلامت رابطه ضروری هستند. حتما لازم نیست به یک رستوران گران قیمت بروید. کافی است به یک پیاده روی شبانه در پارک بروید و یکی از اولین خاطراتی که با هم داشته اید را دوباره زنده کنید.

جمله “دوستت دارم” را فراموش نکنید

فراموش نکنید که هر چند وقت یکبار به یاد همسرتان بیندازید که چرا در کنارش هستید. به خصوص زمانی که احساس می کنید زندگی یکنواخت شده است. کارهای ساده ای هست که می توانید به این منظور انجام دهید. مثل گفتن جمله “دوستت دارم” وقتی به او این اجازه را بدهید که بداند تا چه اندازه تحسینش می کنید باعث می شود عشق در رابطه تان زنده بماند. به خاطرات خوبی که با هم داشتید فکر کنید. وقتی به یاد بیاورید که چقدر و چرا همسرتان را دوست دارید دیگر زندگی برایتان کسل کننده و یکنواخت نخواهد شد.

 

منبع : bedunim.ir

 

 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

رگ خواب مردان را بشناسید (درگوشی های زنانه)

رگ خواب مردان را بشناسید (درگوشی های زنانه) رگ خواب مردان را زنانی می دانند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *