خانه > بیوگرافی > زهرا اشراقی نوه دختری امام خمینی و حاشیه های جنجالی اش + عکس

زهرا اشراقی نوه دختری امام خمینی و حاشیه های جنجالی اش + عکس

زهرا اشراقی نوه دختری امام خمینی و حاشیه های جنجالی اش + عکس

امام خمینی ره چند نوه دختری دارد که یکی از آنها زهرا اشراقی می باشد که در ادامه عکس ها و حاشیه های جنجالی زندگی ایشان را می بینید.

عکس جدید زهرا اشراقی

زهرا اشراقی متولد اردیبهشت ۱۳۴۳ فعال سیاسی اصلاح طلب و سیاست‌مدار ایرانی است . زهرا اشراقی نوهٔ دختریِ روح‌الله خمینی (رهبر سابق ایران) و دختر شهاب‌الدین اشراقی (روحانی معتدل) است. همسر وی محمد رضا خاتمی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی است.

زهرا اشراقی بی شک پس از سید حسن خمینی، شناخته شده ترین نوه آیت الله خمینی بنیان گذار جمهوری اسلامی است. او همسر محمدرضا خاتمی، دبیرکل حزب مشارکت و برادر رئیس جمهور پیشین ایران محمد خاتمی است. زهرا اشراقی در چند انتخابات مسئولیت ستاد جوانان اصلاحات را بر عهده داشت؛ او در عرصه عمومی و شبکه های اجتماعی حضوری فعال دارد و به بیان دیدگاه های جسورانه اش شهرت دارد.

زهرا اشراقی دارای دو فرزند جوان به نام های علی و فاطمه می باشد .

عکس قدیمی امام در کنار نوه هایش

از راست: دکتر مریم السادات خمینی(فرزند مصطفی خمینی). زهرا اشراقی. سید حسن خمینی. امام خمینی. عاطفه اشراقی. مهندس علی اشراقی. فهیمه و فریدرضا اشراقی (براردرزاده‌های آیت‌الله اشراقی). آیت‌الله شهاب الدین اشراقی.

زهرا اشراقی دوران جوانی را چگونه گذراند؟

جوانی خودم که انقلاب و جنگ و شوهرداری بود. (همراه با خنده) حقیقتش من از جوانی ام لذت نبردم و بهترین لحظات زندگی ام مربوط به کودکی و نوجوانی ام است. من به واسطه نسبتی که داشتم، جوانی نکردم. مثلا اوایل انقلاب به دلیل موضوع ترورها حتی برای رفتن به دانشگاه ما محافظ داشتیم. شاید شما فکر کنید چقدر خوب که از جلوی در سوار ماشین بنز تا دانشگاه اما واقعا این نوع زندگی برای یک جوان سخت است؛ جوانی که بیشتر از تشریفات و ماشین ضد گلوله و محافظ به شادی و آزادی نیاز دارد. ما حق نداشتیم بدون محافظ تردد کنیم. یک بار حتی حضرت امام همه نوه ها را خواستند که نقشه جدید ضد انقلاب این است که با گروگان گیری نوه ها به خصوص نوه های دختری سعی در تحت فشار گذاشتن من دارند، پس هیچ کس حق تردد بدون محافظ ندارد. البته من کمی سرکش بودم و شیطنت می کردم. از ۱۳ سالگی رانندگی یاد گرفتم.

من به همراه دختر خاله ام لیلی گاهی ماشین را برمی داشتیم و می رفتیم بیرون. سینما، پارک و گردش. یک بار جلوی ایست بازرسی جماران ما را گرفتند و خبر به امام رسید و همانجا بود که دعوایی اساسی صورت گرفت و برای این سرکشی از سوی نیروهای حفاظت مواخذه شدیم. یک بار یواشکی به سینما رفتیم برای فیلم «میرزا کوچک خان». بعد از فیلم مصاحبه تلویزیونی بود که من فورا خودم را قایم کردم اما لیلی رفت برای مصاحبه. به او گفتم شب تلویزیون نشانت خواهد داد. همین هم شد و پنهانی سینما رفتن مان لو رفت و باز مورد مواخذه قرار گرفتیم. خلاصه با تمام محدودیت ها شربازی های خاص خودم را هم داشتم.

عکس های زهرا اشراقی

در ۲۱ مهر ۱۳۹۲، انتشار متن مصاحبه الشرق الاوسط با زهرا اشراقی، با حواشی و جنجال های زیادی همراه شد. وی در این مصاحبه، اظهار داشت که دوست دارد تابوشکن باشد و ضمن ابراز علاقه نسبت به سریال حریم سلطان، از علاقه مندی خود به صدای هایده سخن گفت و اشاره کرد که به دلیل جنجال های احتمالی نمی تواند بگوید که گوگوش را دوست دارد. سخنان زهرا اشراقی در این مصاحبه و به عنوان نوۀ رهبر پیشین ایران جنجال رسانه ای فراوانی ایجاد نمود.

زهرا اشراقی صراحتا بیان می کند که مخالف هرگونه گشت ارشاد است

من مخالف هرگونه گشت ارشاد هستم چون معتقدم اینگونه اقدامات دردی را دوا نمی کند. تا وقتی این قانون هست باید به این قانون اعتراض کرد و نه به صورت موردی و مصادیق. کل قانون گشت ارشاد باید از میان برداشته شود. البته وضعیت در ایران خیلی فرق کرده و خیلی بهتر شده. امیدوارم چون خود آقای روحانی هم مخالف این نوع برخوردها هستند کم کم این موضوع گشت ارشاد را هم جمع کنند. من چند روز پیش در اینستگرام چند تا از عکس های بدون چادرم را منتشر کردم. چند نفر که خیلی مذهبی هستند گفتند عکس شما بدون چادر است و حجاب شما خوب نیست. من هم در پاسخشان نوشتم که من همین هستم، شما نگاه نکنید!

زهرا اشراقی و همسرش

زهرا اشراقی و همسرش

نظر زهرا اشراقی درباره رد صلاحیت آقای مرتضی اشراقی و سید حسن آقا

خیلی قشنگ نیست من درباره رد صلاحیت بستگانم صحبت کنم اما وقتی مرتضی برای کاندیداتوری رفت، به او گفتم مرتضی نوه امام را نمی گذارند وارد مجلس شود، فقط به خاطر این که نوه امام است. […]، چون مرتضی هیچ جرم و پرونده ای ندارد و اما سید حسن آقا شیاد نه تنها به خاطر نوه امام بودن که به خاطر کاریزمای بالا و علم و محسنات دیگرشان رد شدند. به یاد آن مثل قدیمی می افتیم. چرا کسی را بیاورند که بعدا ممکن است با او دچار مشکل شوند، پس ترجیح می دهند نباشد که فکرشان راحت باشد. الان یک سروصدایی می شود اما برای مدت ها ذهن خودشان آرام است. به هر حال سید حسن آرای خیلی بالایی دارد، محبوبیت زیادی دارد.

من اصلا آدم متعصبی نیستم و از نظر پسر دایی به سید حسن نگاه نمی کنم اما واقعا سید حسن خیلی خوشفکر است، با سواد است، سید حسن محبوب است، چهره و ظاهر خوبی دارد و به نظرم مخلوطی از خمینی و طباطبایی است که تمام محسنات دو طرف را گرفته و کاریزمای بالایی دارد. وقتی با او نشست و برخاست می کنید، واقعا جذبش م یشوید.

حق می دهم که آنها نگران باشند. حالا آقایان می گویند خیلی جوان است، مگر خود همین آقایان اول انقلاب چند سال شان بود. همه جوان بودند دیگر. سیدی حسن آقا ۴۵ سال شان است، پس دوران جوانی را گذرانده اما به نظرم خیلی خوب شد که نرفت، چون سید حسن باید جایگاه خودش را داشته باشد. وقتی وارد یک دستگاه حکومتی بشوی، انتظارات بالا می رود و اگر نتوانی آنطور که مردم می خواهند کار انجام دهی، انتقادات شروع می شود و کم کم از محبوبیت کاسته، دیدید که چقدر سنگین و با شخصیت و با اصالت برخورد کرد و همه اینها به محبوبیتش اضافه کرده است

زهرا اشراقی و مادرش 

زهرا اشراقی و مادرش

خوش پوش بودن و استفاده از لباس های رنگی

خانواده من مثل خودم هستند، هم خواهرهایم، هم مادر و مادربزرگم. مثلا خانم امام بسیار خانم شیک پوشی بودند، خیلی شیک پوش تر از ما نوه هایشان بودند. منظم و مقید بودند که لباس هایی که در خانه می پوشند ست باشد از نظر رنگ آمیزی و غیره. مادربزرگ من خانمی فرهیخته، باسواد، شاعر و فوق العاده زیبا و شیک پوش بودند. حالا این نظر لطف شماست که به من می گویید شیک پوش و اگر لباس من با برخی از خانواده های مذهبی فرق می کند به تربیت خانوادگی بر می گردد.

فکر می کنم لباس هر فردی نشان از طرز تفکر فرد دارد. همیشه هم مخالف طرز لباس پوشیدن خانم های فعال در حکومت بوده ام وبه هیچ وجه موافق آن نیستم. اگر می خواهند اسلام را معرفی کنند می توانند با لباس و حجاب بهتری این کار را انجام دهند.

مثلا پدر بزرگ من – آیت الله خمینی – همواره می گفت رنگ سیاه مکروه است و نباید پوشید. برای همین می گویم اثر تربیتی بوده است. اتفاقا می خواستم در فیس بوک اعلام کنم و خطاب به خانم ها بگویم بیائید کم کم از رنگ شاد استفاده کنیم. احتمالا چنین کاری هم بکنم تا یک انقلاب رنگ را شروع کنیم. از لحاظ روان شناسی رنگ می تواند اثر مثبت یا منفی بگذارد، شاید الان که آقای روحانی هستند فرصت خوبی باشد. خود ایشان و وزیر خارجه هم شیک پوش هستند.

عکس جدید زهرا اشراقی

گفتگویی خواندنی با زهرا اشراقی درباره زندگی شخصی اش:

معمولا ان بی سی رو می بینم که آخرین فیلم های هالیوود رو پخش می کنه. سریال حریم سلطان را هم می بینم. البته اگر پارازیت ها بگذارند. موزیک هم زیاد گوش می دهم.

موزیک و خواننده مورد علاقه من بستگی به حال و هوا دارد. مثلا سنتی و شجریان مورد علاقه همه هست. همایون خیلی خوب میخونه یا احسان خواجه امیری.

خواننده زن هم گوش می دهم ولی نمیشه گفت که گوگوش رو دوست دارم. سر و صدا میشه. ولی خب آره صدای هایده را دوست دارم به نظرم هایده اعجوبه موسیقی ایران بوده . مثلا “علی ای همای رحمت” هایده بسیار زیبا است. هایده و مهستی از زیبایی های موسیقی ما هستند. موسیقی پاپ را می پسندم، امابرخی از آهنگهای جدید را نه. بچه های من هم مثل خودم هستند و سلیقه نزدیکی داریم. بالاخره زندگی بدون موسیقی معنی ندارد. به نظرم زندگی اساسا بدون هنر و موسیقی بی روح است.

 

ورزش را خیلی دوست دارم و ورزشکار پیگیر و پرتلاشی هستم. حدود سه چهار سال است که تیاریکس کار می کنم. با ورزش خیلی شاد هستم و لذت می برم.

 

کلا رفیق بازم و ارتباطم با فامیل هم خوب است. یک قشر از دوستانم کارمندانی هستند که در وزارتخانه با آنها آشنا شدم و از سال ۷۷ تاکنون با آنها دوست هستم. از خانواده های متوسط جامعه و از نظر سنی هم بیشترشان از من کوچکتر هستند چون با جوان ها بودن آدم را شاد می کند. دیگر قشر دوستانم از هم باشگاهی هایم هستند که مرفه هستند و از دوستی با این دو گروه نتیجه گرفته ام کارمندان شادتر هستند.

همسر و دختر زهرا اشراقی

همسر و دختر زهرا اشراقی

خاتمی ها عاشق من هستند. مادر شوهرم، خواهر شوهرهایم و برادر شوهرم و جاری. تا جایی که یک بار شخصی به قصد گلایه به خواهر شوهرم رجوع کرده بود. به او گفتم تو با گلایه از من پیش خانواده شوهرم خودت را از چشم آنها می اندازی. خاتمی ها مرا آنقدر دوست دارند که فکرش را هم نمی کنی. البته می دانید که یزدی ها خیلی مهربانند و خیلی مردمان خوبی هستند، به خاطر همین است که خدا عروس یزدی هم نصیب من کرد. (همراه با خنده و شادی)

 

آدم به یک سنی که می رسد، بیشتر به بچه ها توجه دارد. دخترم ازدواج کرده و سر خانه و زندگی اش رفته و پسرم نیز به تازگی در شرف ازدواج قرار گرفته. الان بیشتر نگرانی های خاص مادرانه دارم و البته مسائل سیاسی پیرامون همسرم و رضا. احضاریه هایی که می آید و نگرانی سیاسی همواره با خانواده های سیاسی دست به گریبان است.

عکس قدیمی زهرا اشراقی و پدرش 

عکس قدیمی زهرا اشراقی و پدرش

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

2 دیدگاه

  1. هومن فوقی

    لطفا واسه بیماران اچ آی وی که بیمه کار ندارند فکری کنید
    این قشر ازخانه پدر ویا مادرشان بیماری اچ ای وی نگرفتند
    نه کمیته امداد امام خمینی ره کمکشان می‌کند نه بیمه ونه بهزیستی هیچ جا هم کار بهشان نمیدهند حتی روفته گری باغبانی بچه ها ی این قشرتردشده جامعه هستند
    بیمارستان ها تامیفهمند بیماری داریم بایه برچسب مارا نشان می‌دهند
    کمک کنید تا حداقل افرادی که سالم زندگی میکنند یه کار باغبانی نگهبانی نظافت بهشون بدهند
    ما از همه جا جزخدا ناامید شده ایم
    ایا نوه امام خمینی کمکم میکنه؟
    هومن ف شیراز متاهل دارای یه بچه سه ساله و همسری که عاشقانه بخاطرمن ازبشاگرد هرمزگان به زندگی ام امده
    ممنون ش همراه ۰۹۱۷۵۲۶۳۸۸۶

  2. هومن فوقی

    لطفا واسه اقشار ضعیف وقت بزارید
    خداوند متعال یاری تان کند
    خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *