خانه > اسرار خانه داری > ساخت سبزه آبشاری / سبزه عید زیبا و جدید

ساخت سبزه آبشاری / سبزه عید زیبا و جدید

ساخت سبزه آبشاری / سبزه عید زیبا و جدید

سبزه آبشاری یا معلق یک ایده زیبا و جالب برای سبزه عید۹۷ است . این مدل سبزه فانتزی و زیبا را به راحتی می توانید در منزل تهیه کنید و سفره هفت سین امسال خود را به شکل چشم گیری تزیین کنید .

در ادامه این مطلب از حیاط خلوت روش ساخت سبزه آبشاری را به شما آموزش می دهیم .

 سبزه آبشاریسبزه عید ۹۷ / کاشت سبزه عید با خاکشیر

مراحل مختلف سبز کردن و ساخت سبزه آبشاری:

۱-خیس کردن:

مقدار مناسب بذر را به مدت ۴ ساعت با مقدار آب لازم خیس کنید. ( برای کاشت این سبزه آبشاری باید از بذرهای لعاب دار مانند خاکشیر و خرفه ، منداب ، شاهی و … استفاده کرد )

۲-آماده کردن ماکت سبزه آبشاری :

برای درست کردن ماکت سبزه آبشاری یا سبزه معلق به یک سطح صاف ، یک ظرف به دلخواه ( فنجان ، جام ، سبد و … ) ، یک ورقه فلزی برای اتصال جام به سطح صاف ، پنبه و دستمال تنظیف نیاز داریم .

ابتدا ظرف مورد نظر را به وسیله ورقه فلزی به سطح صاف متصل می کنیم و روی آن را با فویل یا یونولیت می پوشانید مانند شکل زیر

ساخت هفت سین معلق / ساخت سبزه آبشاری

ایده برای ساخت هفت سین ۹۷

سطحی که می خواهید سبزه را روی آن سبز کنید اول با آب افشان خیس کرده سپس یک لایه پنبه به ضخامت ۱ سانتیمتر روی سطح ماکت قرار دهید به طوری که همه جای ماکت را پوشش دهد سپس روی پنبه یک لایه پارچه تنظیف بکشید برای ثابت ماندن تنظیف و پنبه در جای خود می توانید با یک تکه نخ آن را ببندید سپس سطح ماکت را با آب افشان کاملاً خیس کرده و بذرهای خیس خورده را روی ماکت بمالید دقت کنید بذر را فقط یک لایه روی تنظیف بمالید ( پس از اتمام کار با آب افشان سطح ماکت را کاملاً خیس کنید).

آبدهی: روز اول ودوم سبزه شما به روزی ۳ بارآبدهی با آب افشان نیاز دارد از روز سوم که بذرها ریشه و جوانه کرد و سبزه شما به رنگ سبز کم رنگ در آمد در این مرحله سبزه را باید روزی ۲ مرتبه کاملاً سیراب نمود.

سبزه آبشاری / آموزش سبزه معلق

سبزه آبشاری

ایده جدید برای کاشت سبزه / کاشت سبزه معلق

محل نگهداری: در ۳-۲ روز اول سبزه باید در جایی به دور از نور آفتاب باشد و سطح آن نباید خشک شود بهتر است زیر یک چهارپایه که روی آن نایلون کشیده شده است نگه داری شود . در روزهای بعد باید سبزه را روزی چند ساعت در هوای آزاد بگذارید. البته در معرض وزش باد نباشد در این مرحله سبزه به روزی ۱ الی ۲ بار آبدهی نیاز دارد.

نکات مهم در کاشت سبزه عید:
بذر منداب در ۶ روز و شاهی در ۸ روز آماده می شود. سعی کنید سبزه را در سبدهای حصیری قرار دهید تا آب از آن کاملاً تخلیه شود. اگر ماکت شما لبه دارد حتما لبه سبد را ببرید تا آب در آن جمع نشود و ایجاد بوی نامطبوع نکند.

هفت سین فنجان معلق / ساخت هفت سین معلق

هفت سین فنجان معلق

عکس تزیین تخم مرغ برای هفت سین به صورت معلق

از مدل آبشاری و معلق می توانید برای دیگر اجزای سفره هفت سین نیز استفاده کنید مانند نمونه بالا

نحوه اتصال فنجان به سطح زیری

آموزش ساخت فنجان معلقآموزش ساخت فنجان معلق

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *