خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه حلیم گندم خوشمزه

طرز تهیه حلیم گندم خوشمزه

ماه رمضان است و بازار پختن حلیم بسیار داغ! زیادند تعداد کسانی که حلیم های بیرون، حتی معروف ترین شان را قبول ندارند و ترجیح می دهند خودشان در خانه درستش کنند. در این مطلب طرز تهیه یک حلیم خوشمزه را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.

ماه رمضان است و بازار پختن حلیم بسیار داغ! زیادند تعداد کسانی که حلیم های بیرون، حتی معروف ترین شان را قبول ندارند و ترجیح می دهند خودشان در خانه درستش کنند. در ا ین مطلب طرز تهیه یک حلیم خوشمزه را به شما آموزش داده ایم. با ما همراه باشید.
مواد لازم حلیم گندم:

پیاز  ۱ عدد

گوشت گوسفندی  ۳۵۰ گرم

گندم (پوست کنده)  ۴۰۰ گرم(۲ پیمانه)

 

نمک: ۱ قاشق چای خوری
روغن یاکره آب کرده:۲ قاشق غذا خوری
آب گوشت یا آب قلم:۲ پیمانه
روغن ،شکر،کنجد،دارچین برای تزئین
طرز تهیه حلیم گندم خوشمزه
طرز تهیه حلیم گندم :
  1. ابتدا گندم را از روز قبل حدود ۴ تا ۷ ساعت خیس میکنیم و آبی که داخلش خیس خورده رو خالی کرده و مقداری آب بهش اضافه کرده (حدود یک لیتر) روی حرارت گذاشته تا بپزد.و هر چند دقیقه همزده تا ته نگیرد.
  2. در ظرفی جداگانه گوشت را با ۲ تا ۳ لیوان آب و مقداری پیاز روی حرارت گذاشته تا بپزدبعد وقتی گوشت یک حالت نیم پز گرفت ۱ق چ نمک اضافه میکنیم.
  3. ۲ ساعت و نیم زمان میبره تا گندم بپزه البته این بستگی به نوع گندم و زمان خیس خوردن گندم داره،در این مدت قبل از نرم شدن گندم اگر لازم بودمقداری آب گرم بهش اضافه کنید.
  4. وقتی گندم شکوفه زده و حالت نرم و پوره شد از روی حرارت بر میداریم تا کمی از حرارت بیفته بعد با غذاساز له میکنیم روی حرارت گذاشته و گوشتی که پخته شده بود و ریش ریش کردیم رو به حلیم اضافه میکنیم
  5. آب گوشت رو از صافی عبور میدیم و به حلیم اضافه میکنیم از این مرحله به بعد مدام حلیم رو بهم زده تا ته نگیرد. غلظت حلیم نه خیلی شل باشد و نه سفت باشدیک حالت کشدار باشد.
  6. بعد پخت اگر دوست داشتید ۲ ق غ روعن یا کره آب کرده بهش اضافه کنید بعد از جا افتادن حلیم از روی حرارت برداشته و داخل ظرف کشید و با شکر و دارچین و کره آب شده و کنجد تزئین کرد و نوش جان کنید.

سایر نکات:

۱-واژه حلیم از حلم می آید یعنی صبر!پس بدانید هرچه بیشتر این غذای خوشمزه را بپزید دلپذیرتر و لذیذتر خواهد شد.
۲-گندم را به صورت پوست کنده و سفید و سالم انتخاب کنید تا موقع پخت زیاد اذیت نشوید.
۳-میتوانید حلیم را با مرغ هم بپزید که در این صورت زمان کمتری برای کشدار شدن غذا نیاز دارید(ولی خیلی غذای خوشمزه ای نخواهید داشت!)
منبع:manashpazam.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

طرز تهیه سالاد ماکارونی خانگی

طرز تهیه سالاد ماکارونی خانگی سالاد ماکارونی یکی از گزینه‌های خوشمزه در لیست غذایی خانواده‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *