خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه شیرینی کشمشی ترد و خوشمزه

طرز تهیه شیرینی کشمشی ترد و خوشمزه

مواد لازم شیرینی کشمشی :

تخم مرغ= ۲عدد
پودرقند= ۲۰۰ گرم
روغن جامد= ۱۰۰ گرم
روغن مایع= ۱۰گرم
وانیل= ۴/۱ قاشق چایخوری
آرد=۱۵۰گرم
کشمش= ۸۰ گرم تا ۱۰۰ گرم (کم کشمش ۸۰ گرم اماپرکشمش ۱۰۰ گرم )
شیرینی کشمشی , طرز تهیه شیرینی کشمشی

طرز تهیه شیرینی کشمشی :

ابتدا پودر قند وروغن جامد وروغن مایع را درظرف ریخته وباهم زن به مدت ۳تا۴ دقیقه میزنیم تا مواد مخلوط وسفید رنگ بشه (تقریبا سفید کرم ) ابتدا با دورکند وکمی که مخلوط شد با دور تند میزنیم .
بعد که مخلوط سفید شد تخم مرغ ها را دونه به دونه اضافه کرده وهرکدام به مدت ۳۰ ثانیه با هم زن میزنیم با تخم مرغ اخر (تخم مرغ دومی ) وانیل را نیز اضافه میکنیم.
بعد که مخلوط شدن آرد را کم کم به مواد اضافه میکنیم وبادور کند هم زن صرفا جهت مخلوط شدن میزنیم . حالا که ارد به مواد اضافه شده مخلوط باید مایع کشدار باشد.
دراین زمان کشمش شسته شده خشک شده را کمی به ارد اغشته میکنیم وداخل مواد میریزیم وباقاشق قشنگ مخلوط میکنیم . دلیل اغشته کردن کشمش به مواد جهت سبک شدن وته نشین نشدن آن است . (دراین زمان میتوانیم گردو نیز اضافه کنیم ) بعد سینی فر را بیرون میاوریم وداخل ان کاغذ روغنی مخصوص فر پهن میکنیم.
نیاز به چرب کردن سینی یا کاغذ نیست چون خود شیرینی چربی دارد. حال از مواد به مقدار یه قاشق چایخوری داخل سینی میریزیم با فاصله تقریبا دوبند انگشت ، زیرا این مواد داخل فر باز شده وبزرگتر می گردد.
حال سینی را درطبقه بالای فر به مدت ۱۰ الی ۱۲ دقیقه با درجه ۲۰۰ سانتی گراد یا ۴۰۰ فارنهایت قرار می دهیم . بعداز آن از فر خارج کرده و سینی را میگذاریم تاقشنگ خنک شود وبعد شیرینی به راحتی از کاغذ جدا می شود .
مقدارشیرینی بدست امده تقریبا ۴۰تا دونه میانگین می باشد .
منبع:talab.ir

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر افطاری شیک و ساده | فرنی مجلسی

طرز تهیه افطاری شیک و ساده فرنی یکی از دسر های ساده است که در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *