خانه > آشپزی و تغذیه > طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه

طرز تهیه ژله خرده شیشه با توضیحات کامل و تصاویر مربوط به هر مرحله را در این مطلب گرداوری نموده ایم که با استفاده از آن می توانید خوشمزه ترین دسر و ژله را تهیه نموده و بهترین پذیرایی را از مهمان ها داشته باشید. در ادامه با مشاهده این آموزش کامل و نحوه تهیه ژله خرده شیشه با دو روش مجزا و عالی همراه ما باشید.

recipe-jelly-7-1-702x336

طرز تهیه ژله خرده شیشه قالبی در منزل :

ژله خرده شیشه یکی از خوشمزه ترین و زیباترین مدل های ژله است که اغلب برای مهمانی های مختلف تهیه می شود. بر هیمن اساس در این مطلب به ارائه آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه می پردازیم که با استفاده از آن می توانید این ژله خوشمزه را تهیه نمایید.

مواد لازم برای ژله خرده شیشه با بستنی :

پودر ژله آلوئه ورا : یک بسته

ژله در رنگ ها و طعم های دلخواه: هر کدام یک بسته

بستنی وانیلی : یک پاکت

اب جوش و اب سرد: به مقدار نیاز

recipe-jelly-1

طرز تهیه ژله خرده شیشه با بستنی :

برای تهیه این نوع ژله ابتدا ژله های رنگی را طبق دستور پشت پاکت آماده نمایید و داخل یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که برای سفت تر شدن ژله می توانید از مقدار آب کمتر و یا مقداری پودر ژلاتین استفاده نمایید.

recipe-jelly-2

بعد از سفت شدن ژله ها، آن ها را از ظرف خارج نموده و به صورت مکعب های ریز برش بزنید.

recipe-jelly-3

پودر ژله آلوئه ورا را با آب جوش مخلوط نموده و به جای آب سرد معادل آن یعنی برای هر بسته یک لیوان بستنی وانیلی اضافه نمایید. از این روش درطرز تهیه ژله رولی نیز استفاده می شود.

recipe-jelly-4

مخلوط ژله آلوئه ورا و بستنی را با مکعب های ژله ایی مخلوط نموده و در قالب که از قبل چرب نموده اید، بریزید و داخل یخچال قرار دهید تا بگیرد.

recipe-jelly-5

بعد از خارج نمودن ژله خرده شیشه از قالب در صورت دلخواه می توانید ان را برش بزنید و یا به تزیین ژله بپردازید.

recipe-jelly-11
recipe-jelly-12

طرز تهیه ژله خرده شیشه با شیر :

شیر :۳ پیمانه

شکر:۳/۴ پیمانه 

خامه:۱۰۰ گرم

وانیل: ۱ قاشق چایخوری

پودر ژلاتین:۲۵ گرم (۳ قاشق غذاخوری)

طرز تهیه:

ابتدا پودر ژلاتین رو با ۴ یا ۵  قاشق غذاخوری اب سرد مخلوط کنید که یه حالت اسفنجی پیدا کنه. بعد به روش بن ماری حلش کنید که شفاف بشه.

بن ماری: ژله رو که با آب جوش مخلوط کردید. ظرف حاوی ژله رو روی بخار آب بذارید. کتری آب رو بذارید رو حرارات و کاسه رو بذارید روش. که با بخار آب ژله حل بشه.

شیر و شکر رو  روی حرارت میذاریم تا شکر حل بشه.بعد از روی حرارت بر میداریم و خامه و وانیل رو اضافه میکنم و هم میزنیم. شیر باید ولرم باشه. اگه شیر داغ باشه خامه می بره. بعد ژلاتین رو اضافه میکنیم.

در صورتی که می خواهید ژله خرده شیشه را با شیر تهیه نمایید می توانید از مواد ذکر شده در بالا استفاده نمایید با این تفاوت که به جای ژله آلوئه ورا و بستنی از مقداری شیر  و پورژلاتین استفاده نمایید. ظاهر هر دو نوع ژله تقریبا یکسان می باشد، اما در مزه آنها مقداری تفاوت وجود دارد که می توانید با توجه به ذائقه خود هر یک را امتحان نمایید.

recipe-jelly-10

امیدواریم از مشاهده آموزش کامل طرز تهیه ژله خرده شیشه لذت برده باشید و حتما این ژله خوشمزه و عالی را در منزل تهیه نموده و نوش جان فرمایید. همچنین می توانید با مراجعه به بخش آشپزی از دیگر دستورات و آموزش های جالب و امتحان شده دیدن فرمایید.

گردآوری :بخش آشپزی مجله حیاط خلوت

منابع:

honardarkhane.ir

banoyeziba.blogsky.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

متن زیبا در مورد روزهای پایان سال و آمدن بهار

عکس نوشته زیبا پایان سال در ادامه مجموعه ای از متن زیبا در مورد پایان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *