خانه > زناشویی > دانستنی های جنسی > عشق بازی و تاثیرات شگفت انگیز آن بر بدن

عشق بازی و تاثیرات شگفت انگیز آن بر بدن

عشق‌بازی یا معاشقه به مجموعه‌ای از حرکات و رفتارهای روانی یا جسمی میان دو نفر گفته می‌شود که منجر به انگیزش جنسی آنان شده و اغلب مقدمه‌ای برای آمیزش جنسی است.

حتما بخوانید؛ تاثیرات شگفت انگیز عشق بازی بر بدن

قلبتان تندتند می‌زند. درونتان اتفاق‌هایی دارد می‌افتد. حال خودتان را نمی فهمید. گویی در دل لحظه به سر می‌برید!

شده از خودتان بپرسید وقتی مشغول عشق‌بازی با همسرتان هستید دستخوش چه تغییر و تحولاتی می‌شوید؟ در این مطلب بنا داریم تا هم از اتفاق خوب ترشح هورمون شادی در بدن و هم حالت نه چندان خوشایند عفونت دستگاه ادراری که هر دو از پیامدهای همخوابگی است در قالب هشت اتفاقی که هنگام عشق‌بازی در بدن شما می‌افتد برایتان بگوییم.

عضلات منقبض می‌شوند

دکتر برمن می‌گوید: «در زمان ارگاسم، عضلات کف لگن زن به شکلی باورنکردنی سفت و منقبض می‌شوند.» انقباض و انبساط عضلات در زمان عشق‌بازی می‌تواند باعث ایجاد انگیزه، سرخوشی و میل به برقراری ارتباط با دیگران شود.

 

رگ‌های خونی گشاد می‌شوند

رگ‌های خونی گشاد شده چه سودی برای شما دارند؟ جنیفر برمن، پزشک متخصص اورولوژی و سلامت جنسی، در پاسخ به این پرسش می‌گوید: «دو عضو آلت تناسلی زن به نام‌های کلیتوریس و ولوا در هنگام عشق‌بازی تحریک و نیز رگ‌های خونی ناحیه‌ی دیواره‌ی واژن ملتهب می‌شوند. این تغییرات باعث بروز ترشحات و در نتیجه لذت جنسی بیشتر می‌شود.» در این حالت صورت و سینه زن قرمز و گلگون می‌شوند.

 

اعضای بدن حساس می‌شوند

نواحی محرک احساسات جنسی زن، از قبیل نوک پستان‌ها، گوش‌ها، گردن و ناحیه‌ی تناسلی فوق‌العاده حساس می‌شوند، چون حجم بسیار زیادی از خون به سمت این نواحی سرازیر شده است و عصب‌های انتقال دهنده‌ی حساسیت در بدن زن آزاد می‌شوند و شروع به فعالیت می‌کنند.

 

ضربان قلب بالا می‌رود

پژوهش‌ها نشان داده عشق‌بازی نیز مانند هر فعالیت جسمانی دیگر موجب افزایش ضربان قلب می‌شود. میزان ضربان قلب در زمانی که زن به ارگاسم می‌رسد به اوج خود می‌رسد و در مدت زمان ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به حالت اول خود بازمی‌گردد.

 

کالری زیادی سوزانده می‌شود

براساس پژوهش منتشر شده در مجله‌ی پزشکی نیوانگلند، هر فرد پس از انجام یک عشق‌بازی دست‌کم شش دقیقه‌ای نزدیک به ۲۱ کیلو کالری می‌سوزاند. با این حساب چنانچه یک عشق‌بازی نیم ساعت طول بکشد حدود ۱۰۰ کیلو کالری مصرف می‌شود.

 

هورمون‌های شادی و خوشحالی در بدن ترشح می‌شوند

عشق‌بازی موجب تحریک ترشح هورمون‌هایی از قبیل اوکسی‌توسین (که تمایل به برقراری ارتباط با دیگران را در شما به وجود می‌آورد) و دوپامین (که مرکز پاداش‌دهی مغز را فعال می‌کند) می‌شود. نتیجه این است که حس رضایت و صمیمیت با همسرتان را در شما ایجاد می‌کند.

 

احتمال عفونت مجاری ادراری وجود دارد

در خلال عشق‌بازی ممکن باکتری‌هایی از ناحیه واژن و نشیمن‌گاه مجرای ادرار و ضرب شده و باعث عفونت مجاری ادراری شوند. البته جای نگرانی نیست چون این باکتری‌ها با اجابت مزاج دفع می‌شوند.

 

عشق‌بازی آرامش‌بخش است 

رسیدن به حالت ارگاسم در زن عاملی است برای فعالیت هورمون پرولاکتین که وظیفه و مسئولیت ایجاد آرامش را در فرد بر عهده دارد. آرامش ناشی از فعالیت این هورمون در خواب به اوج خود می‌رسد. به همین دلیل توصیه شده است که فرد پس از عشق‌بازی بخوابد.

منبع: بنیتا

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

فال روزانه | فال امروز شما

فال روزانه | فال امروزت رو بخون فال روزانه، فال امروز، فال امروز من، فال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *