خانه > زناشویی > بارداری و زایمان > علت ترشحات زیاد در دوران بارداری

علت ترشحات زیاد در دوران بارداری

ترشحات واژن خانم های باردار معمولا افزایش پیدا می کند و این امر کاملا طبیعی می باشد .
هنگامی که یک خانم تخمک گذاری انجام می دهد ممکن است ترشحاتی از واژن خارج شود. در بارداری ظاهر این ترشحات مشابه است اما حجم آن ها بیشتر است. در بارداری، ترشحات سفید شیری واژن طبیعی است و با پیشروی بارداری به ماه های آخر این ترشحات بیشتر می شوند.
علت ترشحات زیاد در دوران بارداری
چرا ترشحات واژن در بارداری زیاد است؟
این مساله کاملا طبیعی است که در طی بارداری ترشحات واژینال داشته باشید. این ترشحات معمولا بی ضرر است و تفاوت چندانی با ترشحاتی که قبل از بارداری داشتید ندارد و تنها تفاوتی که ایجاد شده، افزایش حجم این ترشحات طی بارداری است.
ترشح عادی واژن مایعی شیری رنگ و رقیق است که بوی خفیف دارد یا کاملا بدون بوست و واژن شما را تمیز نگه می دارد. این ترشحات از گردن رحم به داخل واژن می ریزد و چون جریان خون در این ناحیه در طی بارداری زیاد می شود، بر حجم ترشحات واژن نیز در طی بارداری افزوده می گردد.
این ترشحات هر چه به زایمان نزدیک تر می شوید غلیظ تر شده و ممکن است با رگه های خون همراه باشد.

ترشحات طبیعی واژن در بارداری

در سه ماهه اول و دوم بارداری، ترشحات سفید و غلیظ هستند. این ترشحات لکوره نامیده می شوند و تمام خانم های باردار این ترشحات را در بارداری مشاهده می کنند. لکوره بوی کمی دارد و قابل مشاهده است. اگر خانم نگران ترشحات است می تواند لباس زیر یک بار مصرف بپوشد.

تامپون در این دوره توصیه نمی شود. تامپون استریل نیست و احتمال انتقال عفونت به جنین وجود دارد. همچنین شستشوی داخل واژن نیز توصیه نمی شود زیرا باکتری های خوب داخل واژن را از بین می برد و باعث عفونت می شوند. در صورتی که باکتری های داخل واژن از بین بروند، عفونت به سرعت رشد کرده و باعث مشکلاتی در بارداری می شود

چگونه می توانم با افزایش ترشحات واژینال در بارداری سر کنم؟
افزایش ترشحات واژینال تغییری موقتی است که در طی بارداری اتفاق می افتد و تنها کافی است چند بار در روز لباس زیرتان را عوض کنید و همیشه ناحیه واژن را خشک و تمیز نگه دارید. استفاده از صابون بدون بو و آب هنگام شست و شو و عدم استفاده از دئودورانت های واژینال نیز می تواند کمک کننده باشد.
در ضمن بهتر است طی بارداری دوش واژینال نگیرید چون بافت ناحیه واژینال را تحریک کرده و PH طبیعی این محیط را تغییر می دهد و ریسک شما را برای ابتلا به عفونت های واژن بالا می برد.

ترشحات سه ماهه سوم بارداری

در سه ماهه سوم بارداری ترشحات واژن افزایش می یابد. این ترشحات به خاطر تغییرات نیست بلکه به خاطر فروپاشی پوشش دهانه رحم می باشد. این پوشش در اواخر بارداری آزاد می شود و نشانه آمادگی برای زایمان است.

بیشتر خانم ها این ترشحات را مشاهده نمی کنند اما امکان دارد لکه بینی همراه با ترشحات ناشی از فروپاشی پوشش دهانه رحم را مشاهده کنند. بهتر است این نکات را با پزشک خود در میان بگذارید

آیا ترشحات واژن در بارداری یک علامت خطر است؟
اگر ترشحات از نظر ظاهر، رنگ، بو و غلظت تغییر کرد به عنوان مثال بوی ناخوشایندی مثل بوی ماهی گرفت، اگر رنگش سفید یا خاکستری و آبکی شد، و اگر پر از کف شد و به رنگ سبز یا زرد در آمد یا غلظتی همچون کشک پیدا کرد، حتما به پزشک مراجعه کنید.
همچنین اگر در هنگام رابطه جنسی دچار درد و ناراحتی شدید، سوزش و خارش پیدا کردید یا واژن تان زخم شد، نزد پزشک بروید.
منابع:
niniban.com
drnematolahi.com

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

۷ نشانه اینکه شوهرتان از ازدواجتان راضی است

دوست دارید بدانید که شوهرتان از ازدواج با شما رضایت دارد یا نه؟ این لیست …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *