خانه > آشپزی و تغذیه > فواید مصرف ژلاتین برای پوست و مو

فواید مصرف ژلاتین برای پوست و مو

ژلاتین چیست؟

ژلاتین ماده‌ای جامد، ترد و شفاف بوده و طیف رنگی آن از زرد کم‌رنگ تا سفید می‌باشد، بی‌مزه و بی‌بو است و دارای ۹۰- ۸۴ درصد پروتئین، ۲-۱ درصد نمک‌های معدنی و ۱۵-۸ درصد آب بسته به منبع مورد استفاده آن می‌باشد. همچنین فاقد قند، چربی و مواد افزودنی است.

ژلاتین یک پروتئین محصولات حیوانی  است که  برای تهیه مواد غذایی، دارو و لوازم آرایشی استفاده می شود .ژلاتین منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر است، که  ناخن ها ، دندان ها، و مو را تقویت کرده و ضخیم تر میکند.

فواید شگفت انگیز ژلاتین در سلامت بدن

فواید مصرف ژلاتین برای پوست و مو

ژلاتین ماده ای بدون طعم و شفاف است که از ترکیب اجزای مختلف بدن جانوران از جمله استخوان و غضروف ساخته می شود و مصرف آن ضامن سلامت و جوانی است.

ژلاتین از هیدرولیز پروتئین کلاژن تولید می شود و ۹۸ تا ۹۹ درصد آن پروتئین است؛ با این حال یک پروتئین ناقص است، زیرا تمام اسید آمینه های ضروری را ندارد.
کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز، گفت:ژلاتین می تواند در بهبود سلامت مفاصل و استخوان موثر باشد و مصرف آن در بیمارانی که مبتلا به استئوآرتریت هستند، سبب کاهش درد و سفتی مفاصل می شود.

فواید مصرف ژلاتین برای پوست و مو

ژلاتین در بهبود ظاهر پوست و افزایش رطوبت پوست موثر است و مصرف ژلاتین همچنین می تواند ضخامت و رشد مو را نیز بهبود بخشد و از ریزش مو پیشگیری کند. این کارشناس ارشد تغذیه، اضافه کرد:استفاده از ژلاتین می تواند به کاهش وزن کمک کند و در صورتی که به شکل بدون شکر تهیه شود، کالری کمی دارد و اشتها را نیز کاهش می دهد.

با افزایش سن، ناخن‌ها و موها شکننده و ترک‌خورده می‌شوند. ژلاتین با داشتن مقادیر زیاد اسیدآمینه گلایسین که اسیدآمینه مهم برای ساخت کراتین موجود در مو و ناخن است، به رشد و سلامت مو و ناخن کمک می‌کند.

تحقیقات نشان می دهد که مصرف ژلاتین علاوه بر موارد اشاره شده، برای سلامت فرد فواید دیگری مانند کمک به بهبود کیفیت خواب، محافظت از دیواره روده و بهبود نشانه های سندرم روده تحریک پذیر(IBS) ، بهبود عملکرد مغزی و بهبود تمرکز و حافظه، نیز دارد.

او یادآور شد:همچنین مشاهده شده است که مصرف گلیسین که یکی از اسید آمینه های غالب موجود در ژلاتین است، می تواند آسیب کبدی را کاهش دهد و سبب بهبود عملکرد و جریان خون کبدی شود.

 

گردآوری: حیاط خلوت

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

 کلیک کنید: مشاهده مطالب جدید و داغ امروز 

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥

اینم ببین!

دسر شکلاتی خوشمزه بدون نیاز به پخت

بار شکلات با کره بادام زمینی و جو بدون پخت از مجموعه دستورغذایی های مارتا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *